Fredsæl samansmelting
Vilde Tuvs super-sag-synthar og gripande blokkfløytetonar gir ein etterlengta sonisk klem i isolasjonsalderen.
Musikken til Vilde Tuv læt ikkje som noko anna, meiner Rasmus Hungnes.
Foto: Kobie Nel
Elektronisk musikk
Vilde Tuv:
Melting Songs
Poesy
På den spellemannominerte solodebuten D’ meg frå 2016 viste enkeltpersonorkesteret Vilde Tuv den sjeldsynte evna ho har til å veve saman ord og melodiar som rører ved hjartet. På andrealbumet Melting Songs, som kjem ut i dag, har ho lagt stemma til sides og tatt grep om blokkfløyta.
Audmjukt
Tuvs uttrykk er audmjukt og fritt for undertrykkjande perfeksjonisme. Mange av synthesizermelodiane er spelte med super-sag-lydar, ei bølgjeform ein ofte høyrer i euforisk dansemusikk. Lydane har ein intensitet og ei lett skeivstemming som passar – perfekt – til den menneskelege anden i fløytespelet, og sjølv utan ord kommuniserer musikken ei klar kjensle av heilskap og fellesskap.
Friske pust, luftige syntharpeggioar, songbollar og feltopptak frå uana landskap vispar synapsane saman til ein søt og lett medvitssubstans, og lyttaren blir til ein kommunikant under ein elektroorganisk altargang akkompagnert av andektig, altoppslukande ambient.
Unikt
Musikken er unik og læt ikkje heilt som noko anna, men stundom minnast eg Ray Lynchs silkemjuke new age-synthmusikk, Constance Dembys mikstur av klassisk-, tradisjons- og space-musikk, og den guamske hyperpop- og new-age-rapartisten Shamanes leikne lydlappverk.
Omslagsbiletet, ein collage der fossefall og røter er fletta saman, flora og fauna og kropp og skog og sjel blir eitt, hestar vassar i kvist og kvas, og nisseaktige skikkelsar kikar fram frå humusen, er ei treffande visualisering av Melting Songs: ei grenseoppløysande oppleving som gjer meg både god og salig.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk musikk
Vilde Tuv:
Melting Songs
Poesy
På den spellemannominerte solodebuten D’ meg frå 2016 viste enkeltpersonorkesteret Vilde Tuv den sjeldsynte evna ho har til å veve saman ord og melodiar som rører ved hjartet. På andrealbumet Melting Songs, som kjem ut i dag, har ho lagt stemma til sides og tatt grep om blokkfløyta.
Audmjukt
Tuvs uttrykk er audmjukt og fritt for undertrykkjande perfeksjonisme. Mange av synthesizermelodiane er spelte med super-sag-lydar, ei bølgjeform ein ofte høyrer i euforisk dansemusikk. Lydane har ein intensitet og ei lett skeivstemming som passar – perfekt – til den menneskelege anden i fløytespelet, og sjølv utan ord kommuniserer musikken ei klar kjensle av heilskap og fellesskap.
Friske pust, luftige syntharpeggioar, songbollar og feltopptak frå uana landskap vispar synapsane saman til ein søt og lett medvitssubstans, og lyttaren blir til ein kommunikant under ein elektroorganisk altargang akkompagnert av andektig, altoppslukande ambient.
Unikt
Musikken er unik og læt ikkje heilt som noko anna, men stundom minnast eg Ray Lynchs silkemjuke new age-synthmusikk, Constance Dembys mikstur av klassisk-, tradisjons- og space-musikk, og den guamske hyperpop- og new-age-rapartisten Shamanes leikne lydlappverk.
Omslagsbiletet, ein collage der fossefall og røter er fletta saman, flora og fauna og kropp og skog og sjel blir eitt, hestar vassar i kvist og kvas, og nisseaktige skikkelsar kikar fram frå humusen, er ei treffande visualisering av Melting Songs: ei grenseoppløysande oppleving som gjer meg både god og salig.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.
Foto: Christiane Jordheim Larsen
Alle auge på Grønland
NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk.
Afghanarane som spelar i filmen til Raha Amirfazli og Alireza Ghasemi, har flykta frå Iran.
Foto frå filmen
Filmglede
Det er alltid kjekt å opne det nye året med mykje film.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.