Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Gardiner og slepebåtar

Bill Callahan er og blir ein framifrå songpoet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Livsendringar gjer seg gjeldande i songane til Bill Callahan.

Livsendringar gjer seg gjeldande i songane til Bill Callahan.

Foto: Wikipedia

Livsendringar gjer seg gjeldande i songane til Bill Callahan.

Livsendringar gjer seg gjeldande i songane til Bill Callahan.

Foto: Wikipedia

3169
20190614
3169
20190614

Rock

Bill
Callahan:

Shepherd in a Sheepskin Vest

Drag City

Ei av dei mange små, vedunderlege opplevingane som følgjer med når ein lyttar til Shepherd in a Sheepskin Vest, det nye albumet frå Bill Callahan, er å verte mint om at dei beste songane endå kan romme dei frekkaste metaforane (eller similane, for å vere heilt presis).

Då songpoeten vender seg til «Angela» i låten med same namn, heiter det: «Angela, like motel curtains we never really met

Biletet er til å forstå for alle som har opplevt kor uregjerlege gardinene kan vere i eit halvdårleg hotellrom, og det har saktens denne artisten gjort nokre gonger ­– det har han sunge om før.

Nyfunnen ro

Tida går som kjent fort, og det har faktisk gått eit heilt tiår sidan eg først vart merksam på Callahan, då han gav ut strålande Sometimes I Wish We Were an Eagle (2009). Apocalypse (2011) følgde ei innsirkling av artistens heimland, der det ugløymelege nøkkelsporet «America» stod sentralt, med ekko av ein eksaltert Walt Whitman og ein melankolsk Allen Ginsberg: «You are so grand and golden, oh I wish I was deep in America tonight», song Callahan lengtande frå eit hotellrom i Australia, før han rista av seg følgjande linje: «Afghanistan, Vietnam, Iran, Native America ­– America

Rennande vatn

Dream River (2013) var mindre orientert mot det storpolitiske enn som så, men gav snarare uttrykk for ei kjensle av nyfunnen ro og tilhøyrsle. Callahans store styrke er at han klarer å uttrykke noko som liknar ekstase på ein måte som både er inderleg og nøktern. «I have learned when things are beautiful to just keep on», heitte det i «Winter Road», eit avsluttande spor som har noko oppsummerande over seg.

Eg har tidlegare nemnt det rennande vatnet som eit passande motiv for Callahans estetikk, ikkje berre fordi han har ei stemme som går djupt nok til å nå elvebotnen, men fordi songane hans skrid fram i sitt eige tempo, finn si eiga lei og tidvis får noko utflytande og dvelande over seg. Det kan gjerne ta både seks, sju og åtte minutt å kome dit ein skal, utan at det er eit problem, snarare tvert om.

Difor vart eg først overraska då eg såg at Shepherd in a Sheepskin Vest faktisk er ei dobbelplate, med 20 songar, der 15 av desse klokkar inn på under fire minutt, og der ingen overstig fem minutt. Noko er altså annleis. Den underfundige humoren og skråblikket er langt frå borte, og songane tek vare på det vandrande gemyttet, sjølv innanfor avgrensa rammer. Påfallande er likevel ein avklart, heimsleg glød som fleire stader erstattar Callahans tidvis mørke eksistensialisme.

Seks år er lenge for ein produktiv artist som dette, men sidan Dream River har han gifta seg og fått ein gut – ei livsendring som også gjer seg gjeldande i songane. Dermed får vestlendingar som meg kose seg med ein maritim metafor mot slutten av Shepherd in a Sheepskin Vest, og denne gongen dreier det seg ikkje om ein simile: frå far til son heiter det ganske enkelt, i «Tugboats and Tumbleweeds»: «You’re my tugboat». Slepebåten har vi alle bruk for, frå tid til anna.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Bill
Callahan:

Shepherd in a Sheepskin Vest

Drag City

Ei av dei mange små, vedunderlege opplevingane som følgjer med når ein lyttar til Shepherd in a Sheepskin Vest, det nye albumet frå Bill Callahan, er å verte mint om at dei beste songane endå kan romme dei frekkaste metaforane (eller similane, for å vere heilt presis).

Då songpoeten vender seg til «Angela» i låten med same namn, heiter det: «Angela, like motel curtains we never really met

Biletet er til å forstå for alle som har opplevt kor uregjerlege gardinene kan vere i eit halvdårleg hotellrom, og det har saktens denne artisten gjort nokre gonger ­– det har han sunge om før.

Nyfunnen ro

Tida går som kjent fort, og det har faktisk gått eit heilt tiår sidan eg først vart merksam på Callahan, då han gav ut strålande Sometimes I Wish We Were an Eagle (2009). Apocalypse (2011) følgde ei innsirkling av artistens heimland, der det ugløymelege nøkkelsporet «America» stod sentralt, med ekko av ein eksaltert Walt Whitman og ein melankolsk Allen Ginsberg: «You are so grand and golden, oh I wish I was deep in America tonight», song Callahan lengtande frå eit hotellrom i Australia, før han rista av seg følgjande linje: «Afghanistan, Vietnam, Iran, Native America ­– America

Rennande vatn

Dream River (2013) var mindre orientert mot det storpolitiske enn som så, men gav snarare uttrykk for ei kjensle av nyfunnen ro og tilhøyrsle. Callahans store styrke er at han klarer å uttrykke noko som liknar ekstase på ein måte som både er inderleg og nøktern. «I have learned when things are beautiful to just keep on», heitte det i «Winter Road», eit avsluttande spor som har noko oppsummerande over seg.

Eg har tidlegare nemnt det rennande vatnet som eit passande motiv for Callahans estetikk, ikkje berre fordi han har ei stemme som går djupt nok til å nå elvebotnen, men fordi songane hans skrid fram i sitt eige tempo, finn si eiga lei og tidvis får noko utflytande og dvelande over seg. Det kan gjerne ta både seks, sju og åtte minutt å kome dit ein skal, utan at det er eit problem, snarare tvert om.

Difor vart eg først overraska då eg såg at Shepherd in a Sheepskin Vest faktisk er ei dobbelplate, med 20 songar, der 15 av desse klokkar inn på under fire minutt, og der ingen overstig fem minutt. Noko er altså annleis. Den underfundige humoren og skråblikket er langt frå borte, og songane tek vare på det vandrande gemyttet, sjølv innanfor avgrensa rammer. Påfallande er likevel ein avklart, heimsleg glød som fleire stader erstattar Callahans tidvis mørke eksistensialisme.

Seks år er lenge for ein produktiv artist som dette, men sidan Dream River har han gifta seg og fått ein gut – ei livsendring som også gjer seg gjeldande i songane. Dermed får vestlendingar som meg kose seg med ein maritim metafor mot slutten av Shepherd in a Sheepskin Vest, og denne gongen dreier det seg ikkje om ein simile: frå far til son heiter det ganske enkelt, i «Tugboats and Tumbleweeds»: «You’re my tugboat». Slepebåten har vi alle bruk for, frå tid til anna.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis