Gitarspel i postapokalypsen
Musikken i Sonys storsatsing byd på ambient og gitarbasert americana.
Filmmusikk
Gustavo Santaolalla og Mac
Quayle:
The Last Of Us Part II (original soundtrack)
Sony
Spelet The Last Of Us Part II byd på ein unik spelmekanikk, nemleg det å lære å spele kassegitar. Om lag ein gong per akt i den intense, interaktive soga lyt ein legge gevær og granatar bort, ta gitaren fatt og sveipe og gnukke på berøringsdelen av handkontrollen medan ein vel akkordar med ein av styrespakane. Ikkje så rart, då, kanskje, at musikken til spelet har blitt vurdert ei separat utgjeving verdig.
Musikken er komponert av Mac Quayle, kjend for musikken i sci-fi-serien Mr. Robot, og argentinske Gustavo Santaolalla, som står bak musikken i filmar som Brokeback Mountain og Babel. Sistnemnde bidreg med gitarorientert, ørkenaktige americana-musikk, gjerne med steelgitar, banjo eller fele i bakgrunnen. Quayle durar på med bekmørk og basstung orkesterambient som resonerer i veggar og ristande vindaugsruter, og dei to stilane sklir inn i kvarandre på dystert harmonisk vis.
Soga i spelet resonerer òg med tida vi lever i, og er langt på veg eit framifrå døme på korleis spel kan vere eit rikt og annleis medium for historieforteljing. Det heile går føre seg i ei framtid der eit virus som påverkar nervesystemet (som det òg ser ut til at koronaviruset kan gjere uavhengig av alder og helsetilstand), har ramma brorparten av menneskeætta og drepe eller gjort dei om til deformerte zombie-aktige monstrum, og dei gjenlevande lever i uforsonlege politiske og religiøse fraksjonar, tragisk nok med parallellar til røynda.
Diverre inneheld spelet òg nokre svært uheldige analogiar til Palestina–Israel-konflikten som syner korleis ubevisste fordommar kan snike seg inn i eit kreativt verk og sulke det til. Forfattar-regissøren er, ikkje tilfeldig, eksil-israelsk. Musikken, på si side, er det ikkje noko gale med.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Filmmusikk
Gustavo Santaolalla og Mac
Quayle:
The Last Of Us Part II (original soundtrack)
Sony
Spelet The Last Of Us Part II byd på ein unik spelmekanikk, nemleg det å lære å spele kassegitar. Om lag ein gong per akt i den intense, interaktive soga lyt ein legge gevær og granatar bort, ta gitaren fatt og sveipe og gnukke på berøringsdelen av handkontrollen medan ein vel akkordar med ein av styrespakane. Ikkje så rart, då, kanskje, at musikken til spelet har blitt vurdert ei separat utgjeving verdig.
Musikken er komponert av Mac Quayle, kjend for musikken i sci-fi-serien Mr. Robot, og argentinske Gustavo Santaolalla, som står bak musikken i filmar som Brokeback Mountain og Babel. Sistnemnde bidreg med gitarorientert, ørkenaktige americana-musikk, gjerne med steelgitar, banjo eller fele i bakgrunnen. Quayle durar på med bekmørk og basstung orkesterambient som resonerer i veggar og ristande vindaugsruter, og dei to stilane sklir inn i kvarandre på dystert harmonisk vis.
Soga i spelet resonerer òg med tida vi lever i, og er langt på veg eit framifrå døme på korleis spel kan vere eit rikt og annleis medium for historieforteljing. Det heile går føre seg i ei framtid der eit virus som påverkar nervesystemet (som det òg ser ut til at koronaviruset kan gjere uavhengig av alder og helsetilstand), har ramma brorparten av menneskeætta og drepe eller gjort dei om til deformerte zombie-aktige monstrum, og dei gjenlevande lever i uforsonlege politiske og religiøse fraksjonar, tragisk nok med parallellar til røynda.
Diverre inneheld spelet òg nokre svært uheldige analogiar til Palestina–Israel-konflikten som syner korleis ubevisste fordommar kan snike seg inn i eit kreativt verk og sulke det til. Forfattar-regissøren er, ikkje tilfeldig, eksil-israelsk. Musikken, på si side, er det ikkje noko gale med.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar, kunstnar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen