Grønkapitalistisk pop
Grimes kapitaliserer på klimakrisa.
Pop
Grimes:
Miss Anthropocene
4AD
I låten «California» på plata Art Angels (2015) song den kanadiske popartisten Grimes om å gjere smerte til handelsvare. Det er ikkje uvanleg at artistar gjer den slags med eiga kjærleikssorg, men med albumet Miss Anthropocene, som krinsar rundt ei oppdikta gudinne over klimaendringar og speler på orda «misantropi» og «antropocen», eit føreslått omgrep for vår geologiske alder, som er sterkt prega av menneskeleg aktivitet, kapitaliserer ho på ei global krise som rører ved oss alle.
Albumet opnar greitt nok med den dunkle, saktegåande «So Heavy I Fell Through The Earth», og andresporet «Darkseid» er prega av blytung bass og robotaktig rap av den taiwanesiske artisten Pan Wei-ju, som òg leverte dei mest interessante elementa på den førre plata til Grime. Men med tredjesporet «Delete Forever» søkk plata ned til det mørkaste djupet av banal, overprodusert gitar- og ukulelepop, og med unntak av det eklektiske «4ÆM», som blandar drum and bass med bollywoodsamplingar, kjem det aldri opp att.
Grimes har sagt at ho «ville gjere klimaendringar gøy» med Miss Anthropocene. Det er ein luguber ambisjon, for klimakrisa er ikkje gøy for andre enn dei få som tener pengar på henne. Grimes og partnaren hennar, Elon Musk i Tesla, er blant desse grønkapitalistane, og bortsett frå dei tre spora som ikkje i seg sjølv er fullstendig ulidelige, er denne plata det motsette av artig å høyre på.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Grimes:
Miss Anthropocene
4AD
I låten «California» på plata Art Angels (2015) song den kanadiske popartisten Grimes om å gjere smerte til handelsvare. Det er ikkje uvanleg at artistar gjer den slags med eiga kjærleikssorg, men med albumet Miss Anthropocene, som krinsar rundt ei oppdikta gudinne over klimaendringar og speler på orda «misantropi» og «antropocen», eit føreslått omgrep for vår geologiske alder, som er sterkt prega av menneskeleg aktivitet, kapitaliserer ho på ei global krise som rører ved oss alle.
Albumet opnar greitt nok med den dunkle, saktegåande «So Heavy I Fell Through The Earth», og andresporet «Darkseid» er prega av blytung bass og robotaktig rap av den taiwanesiske artisten Pan Wei-ju, som òg leverte dei mest interessante elementa på den førre plata til Grime. Men med tredjesporet «Delete Forever» søkk plata ned til det mørkaste djupet av banal, overprodusert gitar- og ukulelepop, og med unntak av det eklektiske «4ÆM», som blandar drum and bass med bollywoodsamplingar, kjem det aldri opp att.
Grimes har sagt at ho «ville gjere klimaendringar gøy» med Miss Anthropocene. Det er ein luguber ambisjon, for klimakrisa er ikkje gøy for andre enn dei få som tener pengar på henne. Grimes og partnaren hennar, Elon Musk i Tesla, er blant desse grønkapitalistane, og bortsett frå dei tre spora som ikkje i seg sjølv er fullstendig ulidelige, er denne plata det motsette av artig å høyre på.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen