Grønkapitalistisk pop
Grimes kapitaliserer på klimakrisa.
Pop
Grimes:
Miss Anthropocene
4AD
I låten «California» på plata Art Angels (2015) song den kanadiske popartisten Grimes om å gjere smerte til handelsvare. Det er ikkje uvanleg at artistar gjer den slags med eiga kjærleikssorg, men med albumet Miss Anthropocene, som krinsar rundt ei oppdikta gudinne over klimaendringar og speler på orda «misantropi» og «antropocen», eit føreslått omgrep for vår geologiske alder, som er sterkt prega av menneskeleg aktivitet, kapitaliserer ho på ei global krise som rører ved oss alle.
Albumet opnar greitt nok med den dunkle, saktegåande «So Heavy I Fell Through The Earth», og andresporet «Darkseid» er prega av blytung bass og robotaktig rap av den taiwanesiske artisten Pan Wei-ju, som òg leverte dei mest interessante elementa på den førre plata til Grime. Men med tredjesporet «Delete Forever» søkk plata ned til det mørkaste djupet av banal, overprodusert gitar- og ukulelepop, og med unntak av det eklektiske «4ÆM», som blandar drum and bass med bollywoodsamplingar, kjem det aldri opp att.
Grimes har sagt at ho «ville gjere klimaendringar gøy» med Miss Anthropocene. Det er ein luguber ambisjon, for klimakrisa er ikkje gøy for andre enn dei få som tener pengar på henne. Grimes og partnaren hennar, Elon Musk i Tesla, er blant desse grønkapitalistane, og bortsett frå dei tre spora som ikkje i seg sjølv er fullstendig ulidelige, er denne plata det motsette av artig å høyre på.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Grimes:
Miss Anthropocene
4AD
I låten «California» på plata Art Angels (2015) song den kanadiske popartisten Grimes om å gjere smerte til handelsvare. Det er ikkje uvanleg at artistar gjer den slags med eiga kjærleikssorg, men med albumet Miss Anthropocene, som krinsar rundt ei oppdikta gudinne over klimaendringar og speler på orda «misantropi» og «antropocen», eit føreslått omgrep for vår geologiske alder, som er sterkt prega av menneskeleg aktivitet, kapitaliserer ho på ei global krise som rører ved oss alle.
Albumet opnar greitt nok med den dunkle, saktegåande «So Heavy I Fell Through The Earth», og andresporet «Darkseid» er prega av blytung bass og robotaktig rap av den taiwanesiske artisten Pan Wei-ju, som òg leverte dei mest interessante elementa på den førre plata til Grime. Men med tredjesporet «Delete Forever» søkk plata ned til det mørkaste djupet av banal, overprodusert gitar- og ukulelepop, og med unntak av det eklektiske «4ÆM», som blandar drum and bass med bollywoodsamplingar, kjem det aldri opp att.
Grimes har sagt at ho «ville gjere klimaendringar gøy» med Miss Anthropocene. Det er ein luguber ambisjon, for klimakrisa er ikkje gøy for andre enn dei få som tener pengar på henne. Grimes og partnaren hennar, Elon Musk i Tesla, er blant desse grønkapitalistane, og bortsett frå dei tre spora som ikkje i seg sjølv er fullstendig ulidelige, er denne plata det motsette av artig å høyre på.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er biletkunstnar, trommeslagar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.