Hammarblues
Sam Amidon løftar fram Harry Smiths antologi på ny EP.
Sam Amidon får fram mangfaldet i materialet til Harry Smith-antologien.
Foto: Nonesuch Records
Rock
Sam Amidon:
Fatal Flower Garden EP
Nonesuch
«Ta hammaren med til arbeidsformannen», heiter det i dei første linene av «Spike Driver Blues» – «Tell him I’m gone.»
Det dreier seg nemleg om hammaren «som drap John Henry» – afroamerikanaren som ifølgje dei gamle forteljingane var mellom dei som hakka seg inn i Allegheny-fjella for å få fram jarnbanen, og konkurrerte godt med boremaskinene som kom for å erstatte han, for så å døy på post, med hammaren i hand.
Tallause songar har henta fram John Henrys forteljing, og det er ikkje fritt for at refrenget gjallar gjennom tiåra når Sam Amidon framfører «Spike Driver Blues», opningssporet på den fine, nye EP-en, som kjem ut vel 90 år etter at Mississippi John Hurt fekk spelt inn songen sin, i 1928.
I antologi
Eit kvart hundreår seinare fekk «Spike Driver Blues» ein plass på Harry Smiths klassiske The Anthology of American Folk Music (1952), ei utgiving som har hatt ein formativ verknad på fleire generasjonar americanaartistar, også etter at materialet kom ut i form av ein CD-boks i 1997, rikt utstyrt med bakgrunnsinformasjon og essaystikk – eit høgst tilrådd kompendium ein kan gå seg vill i gjennom eit heilt liv.
Harry Smith kuraterte på sitt idiosynkratiske vis ei samling tidlegare utgitte songar frå 1920- og 1930-åra og organiserte materialet i tre doble plater seksjonerte som «Ballads», «Social Music» og «Songs». Samstundes teikna det seg eit kart med liner mellom songane på tvers, og ein slags tropologi som har gitt næring til mykje kreativt arbeid opp gjennom åra. Vi kunne utvilsamt fylt fleire aviser med stoff om antologien, som til dømes har spela ei nøkkelrolle i Bob Dylans danningsreise – kritikar Greil Marcus har trekt linene til The Basement Tapes (1975) i den strålande boka Invisible Republic (1997).
Herleg resultat
Det var i vår at klubben L’Ancienne Belgique i Brussel annonserte at dei skulle setje i gang ein omfattande konsertserie der artistar hentar fram og tolkar materiale frå Smiths antologi. Amidon var artist nummer to og stod på scenen to kveldar i mai, før han tok med seg eit knippe songar i studio i London. Med seg fekk han multiinstrumentalisten Shahzad Ismaily, som han har spelt mykje med, og Leo Abrahams, som stod for produksjon og miks.
Resultatet er ein herleg liten EP, som forhåpentlegvis også leier fleire nye lyttarar til Smiths samling. Med berre fire songar får Amidon fram mangfaldet i materialet. Tittelsporet «Fatal Flower Garden» er ei oppsiktsvekkjande nytolking av originalen framført av Nelstone’s Hawaiians, der Amidon viser eit skarpt auge for, og tek vare på, ikkje berre det skumle, men også såre i den folkeeventyrlege songen. Mellom dei viktigaste instrumenta på The Anthology of American Folk Music er utan tvil banjoen, og Amidon har teke med både «Dry Bones» (Bascom Lamar Lunsford) og «Train on the Island» (J.P. Nestor) – med sistnemnde tek det litt av heilt på oppløpet, med felespel og generelt god stemning.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Sam Amidon:
Fatal Flower Garden EP
Nonesuch
«Ta hammaren med til arbeidsformannen», heiter det i dei første linene av «Spike Driver Blues» – «Tell him I’m gone.»
Det dreier seg nemleg om hammaren «som drap John Henry» – afroamerikanaren som ifølgje dei gamle forteljingane var mellom dei som hakka seg inn i Allegheny-fjella for å få fram jarnbanen, og konkurrerte godt med boremaskinene som kom for å erstatte han, for så å døy på post, med hammaren i hand.
Tallause songar har henta fram John Henrys forteljing, og det er ikkje fritt for at refrenget gjallar gjennom tiåra når Sam Amidon framfører «Spike Driver Blues», opningssporet på den fine, nye EP-en, som kjem ut vel 90 år etter at Mississippi John Hurt fekk spelt inn songen sin, i 1928.
I antologi
Eit kvart hundreår seinare fekk «Spike Driver Blues» ein plass på Harry Smiths klassiske The Anthology of American Folk Music (1952), ei utgiving som har hatt ein formativ verknad på fleire generasjonar americanaartistar, også etter at materialet kom ut i form av ein CD-boks i 1997, rikt utstyrt med bakgrunnsinformasjon og essaystikk – eit høgst tilrådd kompendium ein kan gå seg vill i gjennom eit heilt liv.
Harry Smith kuraterte på sitt idiosynkratiske vis ei samling tidlegare utgitte songar frå 1920- og 1930-åra og organiserte materialet i tre doble plater seksjonerte som «Ballads», «Social Music» og «Songs». Samstundes teikna det seg eit kart med liner mellom songane på tvers, og ein slags tropologi som har gitt næring til mykje kreativt arbeid opp gjennom åra. Vi kunne utvilsamt fylt fleire aviser med stoff om antologien, som til dømes har spela ei nøkkelrolle i Bob Dylans danningsreise – kritikar Greil Marcus har trekt linene til The Basement Tapes (1975) i den strålande boka Invisible Republic (1997).
Herleg resultat
Det var i vår at klubben L’Ancienne Belgique i Brussel annonserte at dei skulle setje i gang ein omfattande konsertserie der artistar hentar fram og tolkar materiale frå Smiths antologi. Amidon var artist nummer to og stod på scenen to kveldar i mai, før han tok med seg eit knippe songar i studio i London. Med seg fekk han multiinstrumentalisten Shahzad Ismaily, som han har spelt mykje med, og Leo Abrahams, som stod for produksjon og miks.
Resultatet er ein herleg liten EP, som forhåpentlegvis også leier fleire nye lyttarar til Smiths samling. Med berre fire songar får Amidon fram mangfaldet i materialet. Tittelsporet «Fatal Flower Garden» er ei oppsiktsvekkjande nytolking av originalen framført av Nelstone’s Hawaiians, der Amidon viser eit skarpt auge for, og tek vare på, ikkje berre det skumle, men også såre i den folkeeventyrlege songen. Mellom dei viktigaste instrumenta på The Anthology of American Folk Music er utan tvil banjoen, og Amidon har teke med både «Dry Bones» (Bascom Lamar Lunsford) og «Train on the Island» (J.P. Nestor) – med sistnemnde tek det litt av heilt på oppløpet, med felespel og generelt god stemning.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.