JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Høg tenor

Det er ikkje solisten som gjer dette albumet interessant.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jean-Philippe Rameau (1683–1764). Byste av J.-J. Caffieri frå 1760.

Jean-Philippe Rameau (1683–1764). Byste av J.-J. Caffieri frå 1760.

Foto: Musée des Beaux-Arts, Dijon

Jean-Philippe Rameau (1683–1764). Byste av J.-J. Caffieri frå 1760.

Jean-Philippe Rameau (1683–1764). Byste av J.-J. Caffieri frå 1760.

Foto: Musée des Beaux-Arts, Dijon

2677
20210709
2677
20210709

CD

Jean-
Philippe Rameau:

Rameau Triomphant

Mathias Vidal, tenor; Ensemble Marguerite Louise; dir.: Gaétan Jarry. Château de Versailles
Spectacles 2021.

Sjølvsagt skulle Versailles, dronninga mellom barokkslotta, ha sitt eige operahus. Arbeida byrja under regjeringstida til solkongen Ludvig XIV i 1685. Men på grunn av finansieringsproblem drygde det til slutten av Ludvig XVs regjeringstid før det stod ferdig i 1770. I dette tidlege hovudverket i fransk neoklassisisme er albumet Rameau Triomphant innspelt, som del av speleplanen til Château de Versailles Spectacles, ein konsert- og operaserie som tilbyr historisk korrekte framføringar i historisk korrekte omgjevnadar.

Haute-contre

Me får musikk av den største franske komponisten før 1800-talet, Jean-Philippe Rameau, som den alt nemnde Ludvig XV heva opp i adelsstanden. Ei slik ære blei ikkje nokon av dei andre store komponistane av 1680-årsgenerasjonen – Telemann, Bach og Händel – til del.

Stjerna på albumet er den franske tenoren Mathias Vidal, som operer innan stemmefaget franskmennene kallar haute-contre, ei spesielt høg tenorstemme som var populær i den franske barokken. (Haute-contre, ei bryststemme, må ikkje forvekslast med «kontratenor», som er ei falsettstemme.)

Som så mange kjende operasongarar klarer heller ikkje Vidal å slå av den store vibratoen på tonen når han syng barokkmusikk, noko som bryt heilt med orkesterklangen. Men han er ikkje av dei verste til å vibrera, og dei elegante franske ornamenta meistrar han godt.

Idérikdom

Når eg likar dette albumet, er det korkje på grunn av eller trass i Vidal – han presterer heilt greitt, men skotske Paul Agnew, til dømes, syng Rameaus tenorparti mykje vakrare og meir musikalsk intelligent. Det er det fine utvalet av satsar frå Rameaus mange operaar og ballettar som gjer innspelinga interessant. Trass i den store form- og besetningsvariasjonen mellom nummera ber dei alle Rameaus tydelege stilstempel, med ein utruleg rikdom av musikalske idear som blir utvikla på ein utvungen og naturleg måte. Alvor og skjemt er aldri langt unna kvarandre, og evna hans til å få sjølv dei enklaste musikalske verkemidla til ikkje å verka banale sluttar ikkje å overraska meg.

Orkesteret Ensemble Marguerite Louise held høgt nivå. I ouverturen til ballettoperaen Les fêtes de Polymnie (1745), som opnar albumet, er strykarar og tre- og messingblåsarar på hogget. Innsatsane er lynsnare, med vibratolause fiolinar som skjer gjennom dei mjuke akkordane til fagottane, oboane og fløytene.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

CD

Jean-
Philippe Rameau:

Rameau Triomphant

Mathias Vidal, tenor; Ensemble Marguerite Louise; dir.: Gaétan Jarry. Château de Versailles
Spectacles 2021.

Sjølvsagt skulle Versailles, dronninga mellom barokkslotta, ha sitt eige operahus. Arbeida byrja under regjeringstida til solkongen Ludvig XIV i 1685. Men på grunn av finansieringsproblem drygde det til slutten av Ludvig XVs regjeringstid før det stod ferdig i 1770. I dette tidlege hovudverket i fransk neoklassisisme er albumet Rameau Triomphant innspelt, som del av speleplanen til Château de Versailles Spectacles, ein konsert- og operaserie som tilbyr historisk korrekte framføringar i historisk korrekte omgjevnadar.

Haute-contre

Me får musikk av den største franske komponisten før 1800-talet, Jean-Philippe Rameau, som den alt nemnde Ludvig XV heva opp i adelsstanden. Ei slik ære blei ikkje nokon av dei andre store komponistane av 1680-årsgenerasjonen – Telemann, Bach og Händel – til del.

Stjerna på albumet er den franske tenoren Mathias Vidal, som operer innan stemmefaget franskmennene kallar haute-contre, ei spesielt høg tenorstemme som var populær i den franske barokken. (Haute-contre, ei bryststemme, må ikkje forvekslast med «kontratenor», som er ei falsettstemme.)

Som så mange kjende operasongarar klarer heller ikkje Vidal å slå av den store vibratoen på tonen når han syng barokkmusikk, noko som bryt heilt med orkesterklangen. Men han er ikkje av dei verste til å vibrera, og dei elegante franske ornamenta meistrar han godt.

Idérikdom

Når eg likar dette albumet, er det korkje på grunn av eller trass i Vidal – han presterer heilt greitt, men skotske Paul Agnew, til dømes, syng Rameaus tenorparti mykje vakrare og meir musikalsk intelligent. Det er det fine utvalet av satsar frå Rameaus mange operaar og ballettar som gjer innspelinga interessant. Trass i den store form- og besetningsvariasjonen mellom nummera ber dei alle Rameaus tydelege stilstempel, med ein utruleg rikdom av musikalske idear som blir utvikla på ein utvungen og naturleg måte. Alvor og skjemt er aldri langt unna kvarandre, og evna hans til å få sjølv dei enklaste musikalske verkemidla til ikkje å verka banale sluttar ikkje å overraska meg.

Orkesteret Ensemble Marguerite Louise held høgt nivå. I ouverturen til ballettoperaen Les fêtes de Polymnie (1745), som opnar albumet, er strykarar og tre- og messingblåsarar på hogget. Innsatsane er lynsnare, med vibratolause fiolinar som skjer gjennom dei mjuke akkordane til fagottane, oboane og fløytene.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis