Klangleg detaljrikdom
Verka er fulle av små detaljar som openberrar seg for kvar gong ein lyder på Botanisk hage.
I kvartetten spelar Kristine Tjøgersen (t.v.), Hanne Rekdal, Eira Bjørnstad Foss og Tove Margrethe Erikstad.
Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbluss
Samtidsmusikk
Tøyen Fil og Klafferi:
Botanisk hage
Hanne Rekdal, fløyter og fagott; Kristine Tjøgersen, klarinettar; Eira Bjørnstad Foss, fiolin; Tove Margrethe Erikstad, cello
Aurora / Grappa
Kvartetten Tøyen Fil og Klafferi har sidan starten i 2010 tinga nærare 30 verk frå (hovudsakeleg) yngre, gjerne sjangeroverskridande komponistar. På denne plata spelar ensemblet seks verk av Hafdis Bjarnadóttir, Carola Bauckholt, Kristine Tjøgersen, Klaus Ellerhusen Holm, Ylva Lund Bergner og Lars Skoglund. Og på nettsida kan ein lesa at det alt er tinga seks nye verk frå andre komponistar.
Botanisk inspirasjon
På idéplanet er det den konkrete staden – Botanisk hage i Oslo – som er inspirasjon for verka. Det vakre og informative omslaget på vinylversjonen av utgjevinga inneheld detaljert informasjon om dette og er såleis ei påminning om at dei fysiske utgjevingane framleis er å føretrekka.
Medan mykje av den andre stadsspesifikke samtidsmusikken er improvisasjonsbasert, er denne musikken skapt med utgangspunkt i partitur og ideen om realisering av verka til komponistane.
Alternativ teknikk
Klangleg sett er musikken prega av alternative speleteknikkar, som ofte gjer det vanskeleg å vita kor lyden kjem frå når ein ikkje ser det. Dessutan er instrumentariet utvida med bruk av til dømes boksar, blad, steinar, sand, vatn, greiner og sugerøyr. Likevel kling dette umiskjenneleg som «ny musikk». Men medan store delar av samtidsmusikken som har utgangspunkt i dei institusjonaliserte delane av musikklivet (som musikkhøgskular og samtidsmusikkfestivalar) kan vera føreseielege og ofte keisame, er desse verka fulle av små detaljar som openberrar seg for kvar gong ein lyder på plata – på same måten som det er nye ting å oppdaga kvar gong ein går med opne sansar inn i ein botanisk hage.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Tøyen Fil og Klafferi:
Botanisk hage
Hanne Rekdal, fløyter og fagott; Kristine Tjøgersen, klarinettar; Eira Bjørnstad Foss, fiolin; Tove Margrethe Erikstad, cello
Aurora / Grappa
Kvartetten Tøyen Fil og Klafferi har sidan starten i 2010 tinga nærare 30 verk frå (hovudsakeleg) yngre, gjerne sjangeroverskridande komponistar. På denne plata spelar ensemblet seks verk av Hafdis Bjarnadóttir, Carola Bauckholt, Kristine Tjøgersen, Klaus Ellerhusen Holm, Ylva Lund Bergner og Lars Skoglund. Og på nettsida kan ein lesa at det alt er tinga seks nye verk frå andre komponistar.
Botanisk inspirasjon
På idéplanet er det den konkrete staden – Botanisk hage i Oslo – som er inspirasjon for verka. Det vakre og informative omslaget på vinylversjonen av utgjevinga inneheld detaljert informasjon om dette og er såleis ei påminning om at dei fysiske utgjevingane framleis er å føretrekka.
Medan mykje av den andre stadsspesifikke samtidsmusikken er improvisasjonsbasert, er denne musikken skapt med utgangspunkt i partitur og ideen om realisering av verka til komponistane.
Alternativ teknikk
Klangleg sett er musikken prega av alternative speleteknikkar, som ofte gjer det vanskeleg å vita kor lyden kjem frå når ein ikkje ser det. Dessutan er instrumentariet utvida med bruk av til dømes boksar, blad, steinar, sand, vatn, greiner og sugerøyr. Likevel kling dette umiskjenneleg som «ny musikk». Men medan store delar av samtidsmusikken som har utgangspunkt i dei institusjonaliserte delane av musikklivet (som musikkhøgskular og samtidsmusikkfestivalar) kan vera føreseielege og ofte keisame, er desse verka fulle av små detaljar som openberrar seg for kvar gong ein lyder på plata – på same måten som det er nye ting å oppdaga kvar gong ein går med opne sansar inn i ein botanisk hage.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.