Klar melding
Slagferdige songar frå Stella Donnelly.
Stella Donnelly trollbatt publikum med stemme og kassegitar både i Bergen og Oslo i august.
Foto: Bruce Baker / Wikipedia
Rock
Stella Donnelly:
Beware of the Dogs
Secretly Canadian
«You only like me when I do my tricks for you», heiter det i «Tricks», ein nøkkellåt på australske Stella Donnellys nye album, Beware of the Dogs. Songen insisterer på retten til ikkje å vere så sjølvutslettande medgjerleg og kjem med velretta spark mot nokre av artistens landsmenn òg.
I eit intervju med DIY oppunder jul fortalde Donnelly kor griselei ho kjende seg av livet som vokalist i eit coverband som spelte på oppdrag i bryllaup, på bedriftsfestar og liknande tilstellingar der ho ofte fekk uønskt merksemd frå menn i publikum. Ei kort pressemelding som følgde «Tricks» då songen kom ut for noko sidan, stadfestar at han ikkje minst var ei lita helsing til idiotane som hadde ropt og skrålt til Donnelly dei søndag ettermiddagane ho måtte bruke på å spele «Wonderwall» til døde.
Klar melding
Det var fleire som fekk med seg Donnelly då ho var innom både Oslo og Bergen seint i august i fjor, og viste seg som ein av desse sceneartistane som kan klare å trollbinde eit konsertpublikum åleine med ein kassegitar. Donnelly veit dessutan å lage ein låt med klar melding. «Boys Will Be Boys», ein song om valdtekt skriven i 2016, gjorde henne breitt kjend då han vart nettpublisert av Pitchfork, noko som førte til at Donnelly fekk ei massiv mengd hatmeldingar frå alskens kokande sinte, kjellarmørke troll.
Songen var å finne på EP-plata Thrush Metal, som nådde endå fleire gjennom ei amerikansk relansering ved selskapet Secretly Canadian, etter at utgivinga først kom ut på Healthy Tapes våren 2017. Då Donnelly vitja South By Southwest i Austin i fjor på denne tida, hadde ho vorte eit av namna mange merka seg.
På Beware of the Dogs, spelt inn i Freemantle i nærleiken av heimbyen Perth, er halvparten av songane framførte åleine med gitaren. Resten er akkompagnerte av eit tett, basisk rockeband, med Jennifer Aslett på bass, Talya Valenti på trommer og George Foster på gitar – eit smart grep, for det har vorte rett så variert og dynamisk over 13 songar.
Velretta spark
Dei som har sett pris på Donnellys godt plasserte spark før, vil heller ikkje verte skuffa no, for dei dukkar opp fleire stader på Beware of the Dogs. Meldinga i «Old Man» peilar godt inn tidsskiftet metookampanjen har ført med seg: «You grabbed me with an open hand/ the world is grabbing back at you/ oh, are you scared of me, old man?»
Ikkje overraskande har Donnelly nemnt låtskrivarar som Billy Bragg og Courtney Barnett som inspirasjonskjelder, førstnemnde fordi han forankrar det politiske engasjementet sitt i forteljingar frå kvardagen, sistnemnte fordi ho lagar treffsikker, lakonisk verbalrock.
Stella Donnelly lagar songar som går rett inn i samtida vår. Beware of the Dogs slår hardt – og slår rett.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Stella Donnelly:
Beware of the Dogs
Secretly Canadian
«You only like me when I do my tricks for you», heiter det i «Tricks», ein nøkkellåt på australske Stella Donnellys nye album, Beware of the Dogs. Songen insisterer på retten til ikkje å vere så sjølvutslettande medgjerleg og kjem med velretta spark mot nokre av artistens landsmenn òg.
I eit intervju med DIY oppunder jul fortalde Donnelly kor griselei ho kjende seg av livet som vokalist i eit coverband som spelte på oppdrag i bryllaup, på bedriftsfestar og liknande tilstellingar der ho ofte fekk uønskt merksemd frå menn i publikum. Ei kort pressemelding som følgde «Tricks» då songen kom ut for noko sidan, stadfestar at han ikkje minst var ei lita helsing til idiotane som hadde ropt og skrålt til Donnelly dei søndag ettermiddagane ho måtte bruke på å spele «Wonderwall» til døde.
Klar melding
Det var fleire som fekk med seg Donnelly då ho var innom både Oslo og Bergen seint i august i fjor, og viste seg som ein av desse sceneartistane som kan klare å trollbinde eit konsertpublikum åleine med ein kassegitar. Donnelly veit dessutan å lage ein låt med klar melding. «Boys Will Be Boys», ein song om valdtekt skriven i 2016, gjorde henne breitt kjend då han vart nettpublisert av Pitchfork, noko som førte til at Donnelly fekk ei massiv mengd hatmeldingar frå alskens kokande sinte, kjellarmørke troll.
Songen var å finne på EP-plata Thrush Metal, som nådde endå fleire gjennom ei amerikansk relansering ved selskapet Secretly Canadian, etter at utgivinga først kom ut på Healthy Tapes våren 2017. Då Donnelly vitja South By Southwest i Austin i fjor på denne tida, hadde ho vorte eit av namna mange merka seg.
På Beware of the Dogs, spelt inn i Freemantle i nærleiken av heimbyen Perth, er halvparten av songane framførte åleine med gitaren. Resten er akkompagnerte av eit tett, basisk rockeband, med Jennifer Aslett på bass, Talya Valenti på trommer og George Foster på gitar – eit smart grep, for det har vorte rett så variert og dynamisk over 13 songar.
Velretta spark
Dei som har sett pris på Donnellys godt plasserte spark før, vil heller ikkje verte skuffa no, for dei dukkar opp fleire stader på Beware of the Dogs. Meldinga i «Old Man» peilar godt inn tidsskiftet metookampanjen har ført med seg: «You grabbed me with an open hand/ the world is grabbing back at you/ oh, are you scared of me, old man?»
Ikkje overraskande har Donnelly nemnt låtskrivarar som Billy Bragg og Courtney Barnett som inspirasjonskjelder, førstnemnde fordi han forankrar det politiske engasjementet sitt i forteljingar frå kvardagen, sistnemnte fordi ho lagar treffsikker, lakonisk verbalrock.
Stella Donnelly lagar songar som går rett inn i samtida vår. Beware of the Dogs slår hardt – og slår rett.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.