JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Klår og kraftfull

Chouchane Siranossian introduserer oss for eit ukjent namn i musikkhistoria.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den armenskætta franske fiolinisten Chouchane Siranossian.

Den armenskætta franske fiolinisten Chouchane Siranossian.

Foto: Nikolaj Lund

Den armenskætta franske fiolinisten Chouchane Siranossian.

Den armenskætta franske fiolinisten Chouchane Siranossian.

Foto: Nikolaj Lund

2609
20210205
2609
20210205

CD

Andreas Romberg:

Violin Concertos

Chouchane Siranossian, fiolin; Capriccio Barockorchester. Alpha 2020

Har du høyrt gjete Andreas Romberg (1767–1821), imponerer du meg. Denne tyske fiolinvirtuosen og komponisten er i dag lite meir enn eit namn i musikkhistoria, men i samtida blei han nemnd i same andedrag som Haydn, Mozart og Beethoven.

Under (det ikkje heilt rette) merkenamnet «brørne Romberg» turnerte han og syskenbarnet, cellisten Bernhard Romberg, Europas hoff og storbyar som vedunderbarn. Dette var i 1774, i ei tid då det var høgkonjunktur for vedunderbarn: Hadde ein før sett på barn som uferdige vaksne, dyrka ein dei no som uttrykk for det ekte og naturlege, usulka av sivilisasjonen.

Tre konsertar

Andreas Rombergs karriere blei prega av napoleonstidas politiske uro, og han bytte difor hyppig arbeidsgivar. I alt tjue fiolinkonsertar etterlét han seg, og tre av dei (nr. 4, 12 og 9) har fiolinisten Chouchane Siranossian og Capriccio Barockorchester no spelt inn på instrument frå Rombergs samtid.

To av konsertane er i dur, og éin er i moll, og det er mollkonserten som fenger mest. Medan durkonsertane (1786 og 1795) tenderer til wienerklassisk metervare, er mollkonserten (1800) meir original. Han er mest romantisk, med noko av sein Mozart og tidleg Beethoven ved seg.

Flott forspel

Denne Fiolinkonsert nr. 12 i g-moll opnar med ein «Allegro»-sats som konvensjonen tru byrjar med eit orkesterforspel. Fyrste del av forspelet er dystert og dramatisk og gjev assosiasjonar til Mozarts Don Giovanni: Med store melodiske sprang presenterer fyrstefiolinane eit patosfylt tema, akkompagnert av bratsjar, celloar og kontrabassar som bivrar nervøst i bakgrunnen.

Etter ein retorisk generalpause – Capriccio Barock­-orchester får oss her verkeleg til å halda pusten – kjem patostemaet på nytt, no i form av ein liten fuge der instrumentgruppene blir introduserte etter tur. Eit tematisk pingpongspel fylgjer, der temaet sprett att og fram mellom toneartane, før det heile ebbar ut i pianissimo.

Slik er alt duka for solofiolinen til Siranossian, som entrar satsen med ein briljant og melodisk utbrodert versjon av patostemaet. Klår og kraftfull er tonen hennar, intonasjonen er god, artikulasjonen er distinkt og fraseforminga er naturleg. Som ein skjønar, er dette ein musikalsk augneblink der både komponist, orkester og solist innfrir. Og slike augneblinkar finst der fleire av på albumet.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

CD

Andreas Romberg:

Violin Concertos

Chouchane Siranossian, fiolin; Capriccio Barockorchester. Alpha 2020

Har du høyrt gjete Andreas Romberg (1767–1821), imponerer du meg. Denne tyske fiolinvirtuosen og komponisten er i dag lite meir enn eit namn i musikkhistoria, men i samtida blei han nemnd i same andedrag som Haydn, Mozart og Beethoven.

Under (det ikkje heilt rette) merkenamnet «brørne Romberg» turnerte han og syskenbarnet, cellisten Bernhard Romberg, Europas hoff og storbyar som vedunderbarn. Dette var i 1774, i ei tid då det var høgkonjunktur for vedunderbarn: Hadde ein før sett på barn som uferdige vaksne, dyrka ein dei no som uttrykk for det ekte og naturlege, usulka av sivilisasjonen.

Tre konsertar

Andreas Rombergs karriere blei prega av napoleonstidas politiske uro, og han bytte difor hyppig arbeidsgivar. I alt tjue fiolinkonsertar etterlét han seg, og tre av dei (nr. 4, 12 og 9) har fiolinisten Chouchane Siranossian og Capriccio Barockorchester no spelt inn på instrument frå Rombergs samtid.

To av konsertane er i dur, og éin er i moll, og det er mollkonserten som fenger mest. Medan durkonsertane (1786 og 1795) tenderer til wienerklassisk metervare, er mollkonserten (1800) meir original. Han er mest romantisk, med noko av sein Mozart og tidleg Beethoven ved seg.

Flott forspel

Denne Fiolinkonsert nr. 12 i g-moll opnar med ein «Allegro»-sats som konvensjonen tru byrjar med eit orkesterforspel. Fyrste del av forspelet er dystert og dramatisk og gjev assosiasjonar til Mozarts Don Giovanni: Med store melodiske sprang presenterer fyrstefiolinane eit patosfylt tema, akkompagnert av bratsjar, celloar og kontrabassar som bivrar nervøst i bakgrunnen.

Etter ein retorisk generalpause – Capriccio Barock­-orchester får oss her verkeleg til å halda pusten – kjem patostemaet på nytt, no i form av ein liten fuge der instrumentgruppene blir introduserte etter tur. Eit tematisk pingpongspel fylgjer, der temaet sprett att og fram mellom toneartane, før det heile ebbar ut i pianissimo.

Slik er alt duka for solofiolinen til Siranossian, som entrar satsen med ein briljant og melodisk utbrodert versjon av patostemaet. Klår og kraftfull er tonen hennar, intonasjonen er god, artikulasjonen er distinkt og fraseforminga er naturleg. Som ein skjønar, er dette ein musikalsk augneblink der både komponist, orkester og solist innfrir. Og slike augneblinkar finst der fleire av på albumet.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.

Foto: Sebastian Dalseide

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Beckett-klassikar av godt merke

Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.

Foto: Merete Haseth

BokMeldingar
Hilde Vesaas

Våren over mannalivet

Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Djevelen i detaljane

By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis