Livet utan Judy
Andy Shauf inviterer oss med på bar.
Andy Shauf reindyrkar det ein kan kalle ein novellistisk impuls.
Foto: Station 2
Rock
Andy Shauf:
The Neon Skyline
Anti-/Playground
Kva gjer du når kvelden framføre deg verkar endelaus og tom, og alt du kan tenkje på, er Judy, som ikkje er hos deg lenger? Du ringer Charlie og spør om han vil treffast og ta nokre glas på The Neon Skyline, der Rose alltid veit kva du vil ha idet du kjem inn døra.
Slik slentrar The Neon Skyline seg i gang, den nye sjarmerande plata til kanadiske Andy Shauf. Det dreier seg om eit konseptalbum, for alle songane her sirklar inn det nye livet til forteljaren etter Judy, og alle dei både forventa og overraskande spørsmåla som melder seg i ein slik omveltande livssituasjon. Når det også viser seg at Judy er tilbake i byen, skapar det si eiga, underliggjande uro som utgjer ein slags narrativ motor på The Neon Skyline.
Observatør
Fire år har gått sidan Shauf gav ut The Party, som eg på desse sidene løfta fram som ambisiøst lommesymfonisk, for jammen om ikkje Shauf spela alle instrumenta sjølv. Eg var ikkje åleine om å høyre ekko frå 1970-åra og trekkje liner til Steely Dan, Randy Newman og Harry Nilsson. The Neon Skyline viser seg også å vere laga av Shauf åleine.
The Party er eit kløktig og originalt konseptalbum. Alle songane nærmar seg det som utspeler seg på ein fest i løpet av éin einaste kveld. Med dette utgangspunktet teikna Shauf nokre bilete av typiske opptrinn dei fleste vil kjenne frå festar dei har vore på, og av typar det er lett å kjenne att – som karen i «Early To The Party», som dukkar opp altfor tidleg. På The Party stig Shaufs forteljar fram mellom linene, slik den som ytrar noko om andre, til slutt også uunngåeleg fortel noko om seg sjølv.
Slik er det også på The Neon Skyline, som igjen gir røyst til observatøren som forteljar. Det er eit tydeleg slektskap mellom utgivingane. Også denne gongen held Shauf seg innanfor rammene av éin einaste kveld: Kjem Judy til å dukke opp?
God låtskrivar
Shauf er ein knakande god låtskrivar. Han reindyrkar det ein kan kalle ein novellistisk impuls, for The Neon Skyline er ei samling stemningar og korte historier, der det anekdotiske råstoffet er treffsikkert tilpassa songen som uttrykk.
Han har dessutan sans for å løfte fram det komiske i det tragiske, som i lakoniske «Thirteen Hours», eit fortrengt minne frå livet med Judy. Tittelen gir oss talet på timar ho sat i eit fly utan å få sove, før dei to tok drosje frå flyplassen saman. Vel framme og på veg ut synest nok Judy at forteljaren er vel gniten med tipset. Ho spring tilbake for å gi sjåføren litt meir, og vert i døgnvilla påkøyrd. Ho endar på sjukehus med broten hand og knekte ribbein – ei ulukke ho klandrar vår mann, den elendige tipsaren, for.
Ein kan med andre ord setje seg i godstolen med The Neon Skyline som om det var ei god bok. Og det må du gjere dersom du lurer på om Judy dukkar opp utpå kvelden, for det avslører eg ikkje her.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Andy Shauf:
The Neon Skyline
Anti-/Playground
Kva gjer du når kvelden framføre deg verkar endelaus og tom, og alt du kan tenkje på, er Judy, som ikkje er hos deg lenger? Du ringer Charlie og spør om han vil treffast og ta nokre glas på The Neon Skyline, der Rose alltid veit kva du vil ha idet du kjem inn døra.
Slik slentrar The Neon Skyline seg i gang, den nye sjarmerande plata til kanadiske Andy Shauf. Det dreier seg om eit konseptalbum, for alle songane her sirklar inn det nye livet til forteljaren etter Judy, og alle dei både forventa og overraskande spørsmåla som melder seg i ein slik omveltande livssituasjon. Når det også viser seg at Judy er tilbake i byen, skapar det si eiga, underliggjande uro som utgjer ein slags narrativ motor på The Neon Skyline.
Observatør
Fire år har gått sidan Shauf gav ut The Party, som eg på desse sidene løfta fram som ambisiøst lommesymfonisk, for jammen om ikkje Shauf spela alle instrumenta sjølv. Eg var ikkje åleine om å høyre ekko frå 1970-åra og trekkje liner til Steely Dan, Randy Newman og Harry Nilsson. The Neon Skyline viser seg også å vere laga av Shauf åleine.
The Party er eit kløktig og originalt konseptalbum. Alle songane nærmar seg det som utspeler seg på ein fest i løpet av éin einaste kveld. Med dette utgangspunktet teikna Shauf nokre bilete av typiske opptrinn dei fleste vil kjenne frå festar dei har vore på, og av typar det er lett å kjenne att – som karen i «Early To The Party», som dukkar opp altfor tidleg. På The Party stig Shaufs forteljar fram mellom linene, slik den som ytrar noko om andre, til slutt også uunngåeleg fortel noko om seg sjølv.
Slik er det også på The Neon Skyline, som igjen gir røyst til observatøren som forteljar. Det er eit tydeleg slektskap mellom utgivingane. Også denne gongen held Shauf seg innanfor rammene av éin einaste kveld: Kjem Judy til å dukke opp?
God låtskrivar
Shauf er ein knakande god låtskrivar. Han reindyrkar det ein kan kalle ein novellistisk impuls, for The Neon Skyline er ei samling stemningar og korte historier, der det anekdotiske råstoffet er treffsikkert tilpassa songen som uttrykk.
Han har dessutan sans for å løfte fram det komiske i det tragiske, som i lakoniske «Thirteen Hours», eit fortrengt minne frå livet med Judy. Tittelen gir oss talet på timar ho sat i eit fly utan å få sove, før dei to tok drosje frå flyplassen saman. Vel framme og på veg ut synest nok Judy at forteljaren er vel gniten med tipset. Ho spring tilbake for å gi sjåføren litt meir, og vert i døgnvilla påkøyrd. Ho endar på sjukehus med broten hand og knekte ribbein – ei ulukke ho klandrar vår mann, den elendige tipsaren, for.
Ein kan med andre ord setje seg i godstolen med The Neon Skyline som om det var ei god bok. Og det må du gjere dersom du lurer på om Judy dukkar opp utpå kvelden, for det avslører eg ikkje her.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.