Med Synthia i hendene
Cecilie Anna følgjer opp det sterke debutalbumet frå 2017.
Cecilie Anna då ho spelte på Dulcimer Bar i Chorlton, ein forstad til Mancester.
Foto: Paal Audestad
Rock
Cecilie Anna:
New Bird
Cecilie Anna Records
Kva skal til for at eit nytt album skal få ein skikkeleg god start? Jau, sjølvsagt må det vere at opningssporet ryddar alt anna av bordet og gjer krav på di fulle merksemd som lyttar: «Her er eg, høyr på meg!»
Og det er nett det som skjer med New Bird, det nye albumet frå Cecilie Anna. «Follow You» trår varsamt heilt først og kjem listande på deg med nærast liturgisk ro, heilt til vokalisten hevar røysta og med stor effekt ber bod om at kvelden veiknar, og natta fell på.
Det skjer med ei overrumplande, insisterande kraft, og i den krafta ligg det nærast ein estetisk risiko, ikkje minst fordi lyttaren deretter vert teken med heilt ned, til noko lågmælt, ei kviskrande, trøystande røyst som kjem desto tettare på. Er du ikkje med då, har du ikkje lytta godt nok.
Uvanleg gåverik
Slik er altså vegen inn i oppfølgjaren til I’m Here (2017), som det er fleire enn meg som har venta på. Debutalbumet frå Cecilie Anna Rønhovde gjorde det tydeleg at vi hadde med ein uvanleg gåverik og særeigen komponist, tekstforfattar og vokalist å gjere.
Den gongen gjorde eg eit poeng ut av at det heile var så dempa og nedpå, så elegant minimalistisk, og at materialet var så sterkt at det likevel tolte det. Slike som meg spekulerer ofte i kunstnarlege strategiar og kva dei botnar i, men må rett som det er innsjå at visse estetiske val viser seg å vere gjort av grunnar som er av meir pragmatisk art, og som kan ha opphav i litt tilfeldige hendingsrekkjer.
Forsonande kampskrift
Då Cecilie Anna vart invitert til å spele på festival i Wales sist sommar, hadde ho ikkje pengar til å dragse med seg for mykje, så ho arrangerte om songane frå piano til ein liten, smart synth – med tilnamnet Synthia – som ho kunne få med seg i handbagasjen. Slik har det seg at fleire av songane på New Bird kom til med Synthia i hendene.
Det gjer godt å lytte til desse songane. Ei omsorg gjennomsyrer alt, utan at det vert lett og banalt – for dei som står nært, for gleda over arbeidet, for undringa over tilveret i all sitt velde og ja, ei takksemd. Eg har lytta til det nye Wilco-albumet Ode to Joy (sjå under) parallelt med dei nye songane til Cecilie Anna, og ser to prosjekt som innrettar den tydelege, smittande, kreative energien mot det som er godt, snarare enn å overgi seg i fortviling over alt som går gale, for som kjent er det mykje.
Slik vert New Bird eit forsonande kampskrift på eigne premissar, og under lyttinga har eg fleire gonger tenkt på Patti Smiths verdige etikk i siste år, der songen og røysta stadig vever inn vener, kjærastar og åndelege inspirasjonskjelder, inkludert somme som ikkje lenger er mellom oss, men som kanskje på sitt vis er det likevel – med andre ord alt det som merkjer eit liv, og gjer det verdt å leve. Vi treng slike songar òg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Cecilie Anna:
New Bird
Cecilie Anna Records
Kva skal til for at eit nytt album skal få ein skikkeleg god start? Jau, sjølvsagt må det vere at opningssporet ryddar alt anna av bordet og gjer krav på di fulle merksemd som lyttar: «Her er eg, høyr på meg!»
Og det er nett det som skjer med New Bird, det nye albumet frå Cecilie Anna. «Follow You» trår varsamt heilt først og kjem listande på deg med nærast liturgisk ro, heilt til vokalisten hevar røysta og med stor effekt ber bod om at kvelden veiknar, og natta fell på.
Det skjer med ei overrumplande, insisterande kraft, og i den krafta ligg det nærast ein estetisk risiko, ikkje minst fordi lyttaren deretter vert teken med heilt ned, til noko lågmælt, ei kviskrande, trøystande røyst som kjem desto tettare på. Er du ikkje med då, har du ikkje lytta godt nok.
Uvanleg gåverik
Slik er altså vegen inn i oppfølgjaren til I’m Here (2017), som det er fleire enn meg som har venta på. Debutalbumet frå Cecilie Anna Rønhovde gjorde det tydeleg at vi hadde med ein uvanleg gåverik og særeigen komponist, tekstforfattar og vokalist å gjere.
Den gongen gjorde eg eit poeng ut av at det heile var så dempa og nedpå, så elegant minimalistisk, og at materialet var så sterkt at det likevel tolte det. Slike som meg spekulerer ofte i kunstnarlege strategiar og kva dei botnar i, men må rett som det er innsjå at visse estetiske val viser seg å vere gjort av grunnar som er av meir pragmatisk art, og som kan ha opphav i litt tilfeldige hendingsrekkjer.
Forsonande kampskrift
Då Cecilie Anna vart invitert til å spele på festival i Wales sist sommar, hadde ho ikkje pengar til å dragse med seg for mykje, så ho arrangerte om songane frå piano til ein liten, smart synth – med tilnamnet Synthia – som ho kunne få med seg i handbagasjen. Slik har det seg at fleire av songane på New Bird kom til med Synthia i hendene.
Det gjer godt å lytte til desse songane. Ei omsorg gjennomsyrer alt, utan at det vert lett og banalt – for dei som står nært, for gleda over arbeidet, for undringa over tilveret i all sitt velde og ja, ei takksemd. Eg har lytta til det nye Wilco-albumet Ode to Joy (sjå under) parallelt med dei nye songane til Cecilie Anna, og ser to prosjekt som innrettar den tydelege, smittande, kreative energien mot det som er godt, snarare enn å overgi seg i fortviling over alt som går gale, for som kjent er det mykje.
Slik vert New Bird eit forsonande kampskrift på eigne premissar, og under lyttinga har eg fleire gonger tenkt på Patti Smiths verdige etikk i siste år, der songen og røysta stadig vever inn vener, kjærastar og åndelege inspirasjonskjelder, inkludert somme som ikkje lenger er mellom oss, men som kanskje på sitt vis er det likevel – med andre ord alt det som merkjer eit liv, og gjer det verdt å leve. Vi treng slike songar òg.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.
Foto: Anne Valeur
Fugl føniks
Hayden Powell har brukt ventetida godt.
Teikning: May Linn Clement
Bleik om sausenebba
Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!
Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.
Foto: Ida Gøytil
Idealitet og realitet
Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.
Eivind Riise Hauge har skrive både noveller, romanar og skodespel.
Foto: Eivind Senneset
Dei førehandsdømde og samfunnet
Eivind Riise Hauge skriv med forstand om brotsmenn, rettsvesen, liv og lære.
Ein tilhengjar støttar det saudiarabiske fotballaget.
Foto: Mohamed Abd El Ghany / Reuters / NTB
Fotball og laksediplomati
Fortener Saudi-Arabia meir merksemd fordi dei skal arrangera endå eit nytt idrettsarrangement? Absolutt. Klarer NFF å endra norsk utanrikspolitikk og handels- og reisemønster med kritikken sin? Truleg ikkje.