JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Medrivande ørkenmusikk

Syrisk artist er ute med ny dabke- og techno-blanding.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1601
20191122
1601
20191122

Elektronisk
musikk

Omar Souleyman:

Shlon

Mad Decent

Omar Souleyman er songar og bonde frå Syria, for tida i eksil i Tyrkia. Han har gjeve ut mykje musikk, nærare bestemt omtrent fem hundre utgjevingar. Mange av dei er opptak av det Souleymans har spelt i bryllaup, som gåve til brudeparet, for deretter å bli kopiert på kassett og selt i ymse kioskar. Shlon er derimot eit studioalbum og nummer to på plateselskapet Mad Decent. Namnet kan omsetjast med «avsindig anstendig», der elektronikaprodusenten Diplo løfter fram moderne stilartar som er mindre kjende her i den vestlege verda.

Souleyman blandar dabke, ein type dansemusikk frå Levanten, med techno. Den tungt spretne grunnrytmen er ofte ganske lik den jamaikanske sjangeren dancehall og latinamerikansk reggaeton. Det gir svært innbydande impulsar til rytmisk rørsle medan i stor grad syntetiserte ørkeninstrument flittig klatrar opp og ned på den arabiske skalaen.

Eg kan ikkje hevde å ha høyrt meir enn ein brøkdel – ein liten ein – av diskografien hans, men Shlon er ei god Omar Souleyman-utgjeving. Nokre av høgdepunkta er det dramatiske tittelsporet og den nærast symfoniske «Abou Zilif», som vart framført på konserten på den no nedlagde Garage i Bergen i fjor. Dersom ein skulle få sjansen, kan ein slik konsert absolutt tilrådast. Stemninga blant publikum gir ei påtakeleg kjensle av mangfald og samhald. Souleymans solbrille- og kefjekledde scenetekke er dertil enormt medrivande.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk
musikk

Omar Souleyman:

Shlon

Mad Decent

Omar Souleyman er songar og bonde frå Syria, for tida i eksil i Tyrkia. Han har gjeve ut mykje musikk, nærare bestemt omtrent fem hundre utgjevingar. Mange av dei er opptak av det Souleymans har spelt i bryllaup, som gåve til brudeparet, for deretter å bli kopiert på kassett og selt i ymse kioskar. Shlon er derimot eit studioalbum og nummer to på plateselskapet Mad Decent. Namnet kan omsetjast med «avsindig anstendig», der elektronikaprodusenten Diplo løfter fram moderne stilartar som er mindre kjende her i den vestlege verda.

Souleyman blandar dabke, ein type dansemusikk frå Levanten, med techno. Den tungt spretne grunnrytmen er ofte ganske lik den jamaikanske sjangeren dancehall og latinamerikansk reggaeton. Det gir svært innbydande impulsar til rytmisk rørsle medan i stor grad syntetiserte ørkeninstrument flittig klatrar opp og ned på den arabiske skalaen.

Eg kan ikkje hevde å ha høyrt meir enn ein brøkdel – ein liten ein – av diskografien hans, men Shlon er ei god Omar Souleyman-utgjeving. Nokre av høgdepunkta er det dramatiske tittelsporet og den nærast symfoniske «Abou Zilif», som vart framført på konserten på den no nedlagde Garage i Bergen i fjor. Dersom ein skulle få sjansen, kan ein slik konsert absolutt tilrådast. Stemninga blant publikum gir ei påtakeleg kjensle av mangfald og samhald. Souleymans solbrille- og kefjekledde scenetekke er dertil enormt medrivande.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis