Medrivande ørkenmusikk
Syrisk artist er ute med ny dabke- og techno-blanding.
Elektronisk
musikk
Omar Souleyman:
Shlon
Mad Decent
Omar Souleyman er songar og bonde frå Syria, for tida i eksil i Tyrkia. Han har gjeve ut mykje musikk, nærare bestemt omtrent fem hundre utgjevingar. Mange av dei er opptak av det Souleymans har spelt i bryllaup, som gåve til brudeparet, for deretter å bli kopiert på kassett og selt i ymse kioskar. Shlon er derimot eit studioalbum og nummer to på plateselskapet Mad Decent. Namnet kan omsetjast med «avsindig anstendig», der elektronikaprodusenten Diplo løfter fram moderne stilartar som er mindre kjende her i den vestlege verda.
Souleyman blandar dabke, ein type dansemusikk frå Levanten, med techno. Den tungt spretne grunnrytmen er ofte ganske lik den jamaikanske sjangeren dancehall og latinamerikansk reggaeton. Det gir svært innbydande impulsar til rytmisk rørsle medan i stor grad syntetiserte ørkeninstrument flittig klatrar opp og ned på den arabiske skalaen.
Eg kan ikkje hevde å ha høyrt meir enn ein brøkdel – ein liten ein – av diskografien hans, men Shlon er ei god Omar Souleyman-utgjeving. Nokre av høgdepunkta er det dramatiske tittelsporet og den nærast symfoniske «Abou Zilif», som vart framført på konserten på den no nedlagde Garage i Bergen i fjor. Dersom ein skulle få sjansen, kan ein slik konsert absolutt tilrådast. Stemninga blant publikum gir ei påtakeleg kjensle av mangfald og samhald. Souleymans solbrille- og kefjekledde scenetekke er dertil enormt medrivande.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk
musikk
Omar Souleyman:
Shlon
Mad Decent
Omar Souleyman er songar og bonde frå Syria, for tida i eksil i Tyrkia. Han har gjeve ut mykje musikk, nærare bestemt omtrent fem hundre utgjevingar. Mange av dei er opptak av det Souleymans har spelt i bryllaup, som gåve til brudeparet, for deretter å bli kopiert på kassett og selt i ymse kioskar. Shlon er derimot eit studioalbum og nummer to på plateselskapet Mad Decent. Namnet kan omsetjast med «avsindig anstendig», der elektronikaprodusenten Diplo løfter fram moderne stilartar som er mindre kjende her i den vestlege verda.
Souleyman blandar dabke, ein type dansemusikk frå Levanten, med techno. Den tungt spretne grunnrytmen er ofte ganske lik den jamaikanske sjangeren dancehall og latinamerikansk reggaeton. Det gir svært innbydande impulsar til rytmisk rørsle medan i stor grad syntetiserte ørkeninstrument flittig klatrar opp og ned på den arabiske skalaen.
Eg kan ikkje hevde å ha høyrt meir enn ein brøkdel – ein liten ein – av diskografien hans, men Shlon er ei god Omar Souleyman-utgjeving. Nokre av høgdepunkta er det dramatiske tittelsporet og den nærast symfoniske «Abou Zilif», som vart framført på konserten på den no nedlagde Garage i Bergen i fjor. Dersom ein skulle få sjansen, kan ein slik konsert absolutt tilrådast. Stemninga blant publikum gir ei påtakeleg kjensle av mangfald og samhald. Souleymans solbrille- og kefjekledde scenetekke er dertil enormt medrivande.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.