Melodikaren Johansen
Hedvig Mollestad tilfører Per Oddvar Johansens komposisjonar drama og dynamikk.
Per Oddvar Johansen på ein konsert med Joshua Redman på Nasjonal Jazzscene i 2018.
Foto: Tore Sætre / Wikipedia
Jazz
Per Oddvar Johansen:
The Quiet Cormorant
Torben Snekkestad, sopran- og tenorsaksofon og bassklarinett; Helge Lien, piano; Hedvig Mollestad, gitar (3 og 6); Per Oddvar Johansen, trommer og vibrafon. LOSEN RECORDS 237-2
Per Oddvar Johansen har vore på Fleinvær og lagt siste hand på i alt 13 komposisjonar som han var i Rainbow Studio og spelte inn sommaren 2017, sjølvsagt med Jan Erik Kongshaug bak spakane. Mest tre år har det teke å få plata ut. Stor takk til Odd Gjelsnes. Dette er nemleg musikk som fortener å bli høyrd av mange.
Høgt skatta
Johansen er ein høgt skatta medmusikant. Seks spellemannprisar har han medverka til. Når det gjeld utgjevingar i eige namn, er CV-en mykje kortare. Det er om lag på dagen fire år sidan Johansen gav ut Let’s Dance med Snekkestad og Lien. Då som no har Johansen skrive all musikk, og The Quiet Cormorant er ei påminning om at han har noko å fara med som komponist.
Låtmaterialet følgjer dels i fotspora til nemnde Let’s Dance. Johansen har sans for desse sorgmilde melodiane som ein finn fleire av her, til dømes «The Njalla Suite», «Island Movies» og den meditative og dynamiske «A Ballad in Popular Keys», men det røskar skikkeleg til i «Love, Peace & Currywurst». Å få med Mollestad på laget var ikkje så dumt. På tittellåten «The Quiet Cormorant» er han inne på eit komposisjonsspor han bør sjekka nærare ut.
Framifrå musikarar
Alle musikarane er framifrå instrumentalistar, og ensemblesounden er heile vegen lytefritt lyttande og dynamisk. Improvisasjonane er godt integrerte i det musikalske forløpet nærast som ei utviding av arrangementa, men innimellom strekkjer dei ut. Snekkestads soprankor på «Brown House» er berre strålande. Ei heilstøypt utgjeving.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Per Oddvar Johansen:
The Quiet Cormorant
Torben Snekkestad, sopran- og tenorsaksofon og bassklarinett; Helge Lien, piano; Hedvig Mollestad, gitar (3 og 6); Per Oddvar Johansen, trommer og vibrafon. LOSEN RECORDS 237-2
Per Oddvar Johansen har vore på Fleinvær og lagt siste hand på i alt 13 komposisjonar som han var i Rainbow Studio og spelte inn sommaren 2017, sjølvsagt med Jan Erik Kongshaug bak spakane. Mest tre år har det teke å få plata ut. Stor takk til Odd Gjelsnes. Dette er nemleg musikk som fortener å bli høyrd av mange.
Høgt skatta
Johansen er ein høgt skatta medmusikant. Seks spellemannprisar har han medverka til. Når det gjeld utgjevingar i eige namn, er CV-en mykje kortare. Det er om lag på dagen fire år sidan Johansen gav ut Let’s Dance med Snekkestad og Lien. Då som no har Johansen skrive all musikk, og The Quiet Cormorant er ei påminning om at han har noko å fara med som komponist.
Låtmaterialet følgjer dels i fotspora til nemnde Let’s Dance. Johansen har sans for desse sorgmilde melodiane som ein finn fleire av her, til dømes «The Njalla Suite», «Island Movies» og den meditative og dynamiske «A Ballad in Popular Keys», men det røskar skikkeleg til i «Love, Peace & Currywurst». Å få med Mollestad på laget var ikkje så dumt. På tittellåten «The Quiet Cormorant» er han inne på eit komposisjonsspor han bør sjekka nærare ut.
Framifrå musikarar
Alle musikarane er framifrå instrumentalistar, og ensemblesounden er heile vegen lytefritt lyttande og dynamisk. Improvisasjonane er godt integrerte i det musikalske forløpet nærast som ei utviding av arrangementa, men innimellom strekkjer dei ut. Snekkestads soprankor på «Brown House» er berre strålande. Ei heilstøypt utgjeving.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.