Middelhavsjul for Josh Rouse
Årets juleplate er signert The Holiday Sounds of Josh Rouse.
Josh Rouse bur i Valencia, og der er det dårleg med julesnø.
Pressefoto
Rock
Josh Rouse:
The Holiday Sounds of Josh Rouse
Yep Roc Records
Det er den tida på året, og også på desse sidene skal vi gi etter og leggje ei juleplate på bordet: The Holiday Sounds of Josh Rouse.
Den amerikanske artisten som for nokre år sidan busette seg i Spania, har sin eigen vri, men er ikkje redd for feel good-faktoren – dei ni songane på denne plata er elegante, lune og fulle av sjarm.
I eit intervju med Billboard fortalde Rouse tidlegare i haust om opphavet til albumet. Livet i Valencia har ikkje bydd på mange snøbyer, så for å komme i rett stemning har han kvart år laga ein julesong til familien. (Han er tobarnsfar.) I november i fjor samla han nokre musikarar og produsent Brad Jones, gjengen som var med på flotte 1972 (2003), i Nashville og laga The Holiday Sounds of Josh Rouse, som er hans trettande album.
Uhøgtidleg
Det er ikkje vanskeleg å trivast i selskap med desse songane. «Mediterranean X-Mas» formidlar fint julestemning i eit middelhavsland på det som nok er ein god dag for familien Rouse: Sola skin, det er berre å ta på seg flip-flops, snart er det siesta. I «Red Suit» dukkar nissen opp, og «New York Holiday» er ei nær, tilbakelent skildring av storbyjul i the big apple: «Gjer vi dette igjen neste år, skal eg passe på å ta med meg ein tjukkegenser», syng Rouse, «for no trur eg jammen at eg vert forkjølt».
Kanskje høyrest det banalt ut, men det kvardagslege preget er med på å gjere The Holiday Sounds of Josh Rouse til ei nedpå, uhøgtideleg høgtidsplate. Fleire av songane har fått eit smått jazza preg og nikkar til jazztradisjonen, anten det no er til Dave Brubeck eller til Nina Simone – sistnemnde vert direkte sitert i herlege «Lights of Town», med ekko frå «My Baby Just Cares For Me» (Walter Donaldson og Gus Kahn, 1930). Små, viktige grep som klokkespelet på «Sleigh Brother Bill» medverkar til å skape dei akkurat rette tonane. Rouse har ei stødig hand med referansar, det har han alltid hatt.
Dempa glød
Det dreier seg med andre ord om ei juleplate med ein dempa glød, som også er heilt tappa for ironi – dette er songar som feirar samværet og kosen, og Rouse er uredd for å vere inderleg her og der, utan at det vert klisjéfullt og sentimentalt. Når det handlar om lengt eller sakn, er det av det mjuke og varme slaget, som i smektande «Letters in the Mailbox».
Dette er med andre ord ei plate for dei som likar jula – og det gjer heilt klart Josh Rouse sjølv. «Going with the flow, hanging out with the in-laws, they’re really not so bad, come Christmas time I’m an easy man», heiter det i «Easy Man», der artisten like godt innrømmer det: «The season brings the best in me.»
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Josh Rouse:
The Holiday Sounds of Josh Rouse
Yep Roc Records
Det er den tida på året, og også på desse sidene skal vi gi etter og leggje ei juleplate på bordet: The Holiday Sounds of Josh Rouse.
Den amerikanske artisten som for nokre år sidan busette seg i Spania, har sin eigen vri, men er ikkje redd for feel good-faktoren – dei ni songane på denne plata er elegante, lune og fulle av sjarm.
I eit intervju med Billboard fortalde Rouse tidlegare i haust om opphavet til albumet. Livet i Valencia har ikkje bydd på mange snøbyer, så for å komme i rett stemning har han kvart år laga ein julesong til familien. (Han er tobarnsfar.) I november i fjor samla han nokre musikarar og produsent Brad Jones, gjengen som var med på flotte 1972 (2003), i Nashville og laga The Holiday Sounds of Josh Rouse, som er hans trettande album.
Uhøgtidleg
Det er ikkje vanskeleg å trivast i selskap med desse songane. «Mediterranean X-Mas» formidlar fint julestemning i eit middelhavsland på det som nok er ein god dag for familien Rouse: Sola skin, det er berre å ta på seg flip-flops, snart er det siesta. I «Red Suit» dukkar nissen opp, og «New York Holiday» er ei nær, tilbakelent skildring av storbyjul i the big apple: «Gjer vi dette igjen neste år, skal eg passe på å ta med meg ein tjukkegenser», syng Rouse, «for no trur eg jammen at eg vert forkjølt».
Kanskje høyrest det banalt ut, men det kvardagslege preget er med på å gjere The Holiday Sounds of Josh Rouse til ei nedpå, uhøgtideleg høgtidsplate. Fleire av songane har fått eit smått jazza preg og nikkar til jazztradisjonen, anten det no er til Dave Brubeck eller til Nina Simone – sistnemnde vert direkte sitert i herlege «Lights of Town», med ekko frå «My Baby Just Cares For Me» (Walter Donaldson og Gus Kahn, 1930). Små, viktige grep som klokkespelet på «Sleigh Brother Bill» medverkar til å skape dei akkurat rette tonane. Rouse har ei stødig hand med referansar, det har han alltid hatt.
Dempa glød
Det dreier seg med andre ord om ei juleplate med ein dempa glød, som også er heilt tappa for ironi – dette er songar som feirar samværet og kosen, og Rouse er uredd for å vere inderleg her og der, utan at det vert klisjéfullt og sentimentalt. Når det handlar om lengt eller sakn, er det av det mjuke og varme slaget, som i smektande «Letters in the Mailbox».
Dette er med andre ord ei plate for dei som likar jula – og det gjer heilt klart Josh Rouse sjølv. «Going with the flow, hanging out with the in-laws, they’re really not so bad, come Christmas time I’m an easy man», heiter det i «Easy Man», der artisten like godt innrømmer det: «The season brings the best in me.»
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.