Minimalisme ved peisen
Kari Rønnekleiv og Ole Henrik Moe har spelt inn plate framfor ein hyttepeis.
Ole Henrik Moe og Kari Rønnekleiv blandar samtidsmusikk og daglegliv.
Foto: Sofa
Samtidsmusikk
Sheriffs of Nothingness:
An Autumn Night at the Crooked Forest
Kari Rønnekleiv, fiolin; Ole Henrik Moe, bratsj
Sofa Music
Fiolinistane Rønnekleiv og Moe (som dessutan spelar bratsj og hardingfele av og til) er ein heilt unik duo. Med utgangspunkt i klassisk musikk og samtidsmusikk har dei tatt steget vidare, og dei dukkar stadig opp i andre samanhengar, som Motorpsychos storslagne rockeprosjekt, Jenny Hvals alternative pop, eller Torgeir Vassvik høgst personlege utgåve av «verdsmusikk».
Tett samspel
Men dette er den femte plata der duoen reindyrkar det tette samspelet på heilt eigne premissar. Spelet er prega av ein ekstrem form for minimalisme, der tette dissonansar vert dregne ut og endrar seg langsamt, gjerne ved gradvise endringar i overtonespekteret, og der kvar tone vert repetert i raskt tempo, tilsynelatande i det uendelege.
Dette kan kanskje synast dramatisk og påtrengande, men her er det ikkje snakk om poserande musikarar som på død og liv skal uttrykka seg ved hjelp av radikale og sjokkerande grep. Å lyda til musikken deira er snarare som å gå inn i ein tilstand der musikken vert ein del av kleda me har på oss, eller lufta me pustar i.
Grunnidé
Dette sambandet mellom lyd og omgjevnad er òg ein grunnidé for heile plata: Ho er spelt inn framfor peisen i ei lita hytte, og lyden frå peisen kan av og til høyrast. Dei fire satsane er i undertittelen definerte som «four fireplaces (in reality only one)». Partituret er med andre ord noko så uvanleg som fire utgåver av same peiselden.
Dette er musikk som utydeleggjer skiljet mellom komplisert samtidsmusikk og daglegliv. Det er musikk som for mange vil verka uvanleg, men som inviterer lydaren inn i ein musikalsk varme der lyd og kropp vert eitt.
SIGBJØRN APELAND
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Sheriffs of Nothingness:
An Autumn Night at the Crooked Forest
Kari Rønnekleiv, fiolin; Ole Henrik Moe, bratsj
Sofa Music
Fiolinistane Rønnekleiv og Moe (som dessutan spelar bratsj og hardingfele av og til) er ein heilt unik duo. Med utgangspunkt i klassisk musikk og samtidsmusikk har dei tatt steget vidare, og dei dukkar stadig opp i andre samanhengar, som Motorpsychos storslagne rockeprosjekt, Jenny Hvals alternative pop, eller Torgeir Vassvik høgst personlege utgåve av «verdsmusikk».
Tett samspel
Men dette er den femte plata der duoen reindyrkar det tette samspelet på heilt eigne premissar. Spelet er prega av ein ekstrem form for minimalisme, der tette dissonansar vert dregne ut og endrar seg langsamt, gjerne ved gradvise endringar i overtonespekteret, og der kvar tone vert repetert i raskt tempo, tilsynelatande i det uendelege.
Dette kan kanskje synast dramatisk og påtrengande, men her er det ikkje snakk om poserande musikarar som på død og liv skal uttrykka seg ved hjelp av radikale og sjokkerande grep. Å lyda til musikken deira er snarare som å gå inn i ein tilstand der musikken vert ein del av kleda me har på oss, eller lufta me pustar i.
Grunnidé
Dette sambandet mellom lyd og omgjevnad er òg ein grunnidé for heile plata: Ho er spelt inn framfor peisen i ei lita hytte, og lyden frå peisen kan av og til høyrast. Dei fire satsane er i undertittelen definerte som «four fireplaces (in reality only one)». Partituret er med andre ord noko så uvanleg som fire utgåver av same peiselden.
Dette er musikk som utydeleggjer skiljet mellom komplisert samtidsmusikk og daglegliv. Det er musikk som for mange vil verka uvanleg, men som inviterer lydaren inn i ein musikalsk varme der lyd og kropp vert eitt.
SIGBJØRN APELAND
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.