JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Moog mynta på alle på moder jord

Ei etterlengta nyutgjeving av eksperimentell easy listening med stueplanter som hovudmålgruppe.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1719
20190628
1719
20190628

Elektronisk
musikk

Mort Garson:

Mother Earth’s Plantasia

Sacred Bones Records

Mort Garson gav ut albumet Mother Earth’s Plantasia – warm earth music for plants… and the people that love them på eiga hand i 1976. Målgruppa for plata var, som undertittelen seier, planter – ja, vekstar – og distribusjonen var likeins ukonvensjonell: Dei fekk plata som kjøpte planter frå blomebutikken Mother Earth i Los Angeles eller bestilte madrass av merket Simmons frå forhandlaren Sears. Plantasia toppa dermed ikkje hitlistene, men seinare har ho, godt hjelpt av internettfenomen som YouTubes tilrådingsalgoritme, oppnådd kultstatus. No har plata blitt utgjeven på nytt for (offisielt) første gong.

Rundt 60-talet var Garson ein ettertrakta studiomusikar, dirigent, låtskrivar og arrangør, og han arbeidde mellom anna med easy listening-popartistar som Doris Day, Glenn Campbell og Ruby & The Romantics. Når 70-åra nærma seg, blei han introdusert for Robert Moog og den enorme, modulære analogsynthesizeren hans, og den musikalske produksjonen til Garson tok ein krapp sving inn mot det underlege med satiren The Wozard of Iz – An Electronic Odyssey (1968) og ei rekke eksperimentelle plater med esoterisk tematikk.

Av desse eksperimentelle synthesizerbaserte platene er Plantasia den mest tilgjengelege: På denne instrumentalplata, som læt underleg moderne den dag i dag, kjem Garsons easy listening-erfaring ut i full blom. Eg har ikkje fått klart svar frå plantene enno, men for menneskeøyro er dette iallfall som balsam.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Elektronisk
musikk

Mort Garson:

Mother Earth’s Plantasia

Sacred Bones Records

Mort Garson gav ut albumet Mother Earth’s Plantasia – warm earth music for plants… and the people that love them på eiga hand i 1976. Målgruppa for plata var, som undertittelen seier, planter – ja, vekstar – og distribusjonen var likeins ukonvensjonell: Dei fekk plata som kjøpte planter frå blomebutikken Mother Earth i Los Angeles eller bestilte madrass av merket Simmons frå forhandlaren Sears. Plantasia toppa dermed ikkje hitlistene, men seinare har ho, godt hjelpt av internettfenomen som YouTubes tilrådingsalgoritme, oppnådd kultstatus. No har plata blitt utgjeven på nytt for (offisielt) første gong.

Rundt 60-talet var Garson ein ettertrakta studiomusikar, dirigent, låtskrivar og arrangør, og han arbeidde mellom anna med easy listening-popartistar som Doris Day, Glenn Campbell og Ruby & The Romantics. Når 70-åra nærma seg, blei han introdusert for Robert Moog og den enorme, modulære analogsynthesizeren hans, og den musikalske produksjonen til Garson tok ein krapp sving inn mot det underlege med satiren The Wozard of Iz – An Electronic Odyssey (1968) og ei rekke eksperimentelle plater med esoterisk tematikk.

Av desse eksperimentelle synthesizerbaserte platene er Plantasia den mest tilgjengelege: På denne instrumentalplata, som læt underleg moderne den dag i dag, kjem Garsons easy listening-erfaring ut i full blom. Eg har ikkje fått klart svar frå plantene enno, men for menneskeøyro er dette iallfall som balsam.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis