Inderberg spelar i favorittformatet sitt – trioen.
Jazz
John Pål Inderberg Trio:
Linjedalsleiken
John Pål Inderberg, barytonsaks; Trygve Waldemar Fiske, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer.
PONCA JAZZ RECORDS PJRCD 129
John Pål Inderberg har drive eit vekselbruk med pols og cool jazz i meir enn ein mannsalder. Sjølv om han har vore å finna på plater i ein endå lengre periode, har han påfallande få innspelingar registrerte i eige namn. I høve til folketalet har Noreg mange – og mange særmerkte – jazzmusikarar, men det spørst om me har ein meir særmerkt improvisator enn nettopp Inderberg. Hadde Inderberg vore amerikanar, hadde han vore ei verdsstjerne, hevdar fleire. Dette er eit fint kompliment, men det originale med spelet hans er kombinasjonen av folkemusikk- og jazzpåverknad: Steinkjer møter New York, for å seia det slik.
Inderberg har i mange år jobba med Svein Folkvord og Stein Inge Brækhus i Subtrio. Delar av repertoaret frå denne trioen har Inderberg teke med seg over i den nye trioen, mellom anna Gullins «Fine Together», Konitz-låtane «Subconscious-Lee» og «Dream Stepper» og, sjølvsagt, Benny Golsons uslitelege «Whisper Not». Eitt av varemerka til Inderberg er å laga medleyar av polsar og standardlåtar. Det gjer han også her ved eit par høve. Han viser «slektskap» mellom musikkformene ved å understreka melankolien som fellesnemnar. Kombinasjonen «Andalsleken» (ein pols etter Erling Sundet og Oline Sofie Bakkom), «Play, Fiddle Play» (Altman, Lawrence og Deutsch) og «Kary’s Trance» (Konitz) er høgdepunktet på plata. Strykebassen til Fiske under Inderbergs spel i polsen er utruleg effektfullt.
Mykje av musikken svingar friskt utan at det på noko vis rokkar ved den avslappa og tilbakelente stemninga i studio, og Inderberg har ei makelaus evne til å finna nye vriar på eit godt brukt materiale.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
John Pål Inderberg Trio:
Linjedalsleiken
John Pål Inderberg, barytonsaks; Trygve Waldemar Fiske, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer.
PONCA JAZZ RECORDS PJRCD 129
John Pål Inderberg har drive eit vekselbruk med pols og cool jazz i meir enn ein mannsalder. Sjølv om han har vore å finna på plater i ein endå lengre periode, har han påfallande få innspelingar registrerte i eige namn. I høve til folketalet har Noreg mange – og mange særmerkte – jazzmusikarar, men det spørst om me har ein meir særmerkt improvisator enn nettopp Inderberg. Hadde Inderberg vore amerikanar, hadde han vore ei verdsstjerne, hevdar fleire. Dette er eit fint kompliment, men det originale med spelet hans er kombinasjonen av folkemusikk- og jazzpåverknad: Steinkjer møter New York, for å seia det slik.
Inderberg har i mange år jobba med Svein Folkvord og Stein Inge Brækhus i Subtrio. Delar av repertoaret frå denne trioen har Inderberg teke med seg over i den nye trioen, mellom anna Gullins «Fine Together», Konitz-låtane «Subconscious-Lee» og «Dream Stepper» og, sjølvsagt, Benny Golsons uslitelege «Whisper Not». Eitt av varemerka til Inderberg er å laga medleyar av polsar og standardlåtar. Det gjer han også her ved eit par høve. Han viser «slektskap» mellom musikkformene ved å understreka melankolien som fellesnemnar. Kombinasjonen «Andalsleken» (ein pols etter Erling Sundet og Oline Sofie Bakkom), «Play, Fiddle Play» (Altman, Lawrence og Deutsch) og «Kary’s Trance» (Konitz) er høgdepunktet på plata. Strykebassen til Fiske under Inderbergs spel i polsen er utruleg effektfullt.
Mykje av musikken svingar friskt utan at det på noko vis rokkar ved den avslappa og tilbakelente stemninga i studio, og Inderberg har ei makelaus evne til å finna nye vriar på eit godt brukt materiale.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.