Jovan Pavlovic i XL-utgåve
Med Gil Evans og Hermeto Pascoal i bagasjen syner Pavlovic seg som ein raffinert arrangør.
JAZZ
Jovan Pavlovic Trio m/MiNensemble:
Refleks
Jovan Pavlovic, akkordeon; Gjermund Silset, bass; Helge Andreas Norbakken, trommer; Øyvind Nussle og Tor Johan Bøen, fiolin; Lazar Miletic, bratsj; Hans Urban Andersen, cello; Ole Kristoffersen, klarinett; Jasmina Zivic, fløyte; André Roligheten, saksofon; James Lassen, fagott. ØRA FONOGRAM
I 22 år har Pavlovic hatt Trondheim som base. Han kjem frå Beograd og har balkanmusikken under huda, spesielt sigøynarmusikken. I Trondheim har han samarbeidd med musikarar i mange leirar, men han er kanskje best kjend gjennom banda Bengalo og Urban Tunélls Klezmerband.
Konsertopptak
I fjor var Pavlovic-trioen på turné i Nordland saman med åtte musikarar frå kammermusikkensemblet i fylket. Musikken på Refleks, som med eitt unnatak er komponert og utan unnatak arrangert av Pavlovic, er henta frå to konsertar på denne turneen. Konsertsituasjonen gjev høve til å løysa litt på slipsknuten og opnar opp for improvisasjon. Det profitterer plata på. Mellom anna får me servert to delikate ytringar frå André Roligheten. Heldigvis har ikkje det blitt redigert for mykje i det som i utgangspunktet blei spelt.
Intensitet
Arrangementa til Pavlovic er varierte og fungerer godt, men på sitt aller beste er han i den vemodige og mangslungne tittellåten «Refleks», der han mellom anna låner eitt og anna arrangørgrep frå Gil Evans. Også i «Mashke» avslører han ei framifrå evne til å byggja intensitet over lengre strekk. Her utfordrar han også den rytmiske fleksibiliteten til ensemblet.
Musikken hentar inspirasjon frå fleire sjangrar og stilretningar. Best er Pavlovic når han ligg tettast opp til musikken han er oppvaksen med. Då gneistar det i eitt sett.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
JAZZ
Jovan Pavlovic Trio m/MiNensemble:
Refleks
Jovan Pavlovic, akkordeon; Gjermund Silset, bass; Helge Andreas Norbakken, trommer; Øyvind Nussle og Tor Johan Bøen, fiolin; Lazar Miletic, bratsj; Hans Urban Andersen, cello; Ole Kristoffersen, klarinett; Jasmina Zivic, fløyte; André Roligheten, saksofon; James Lassen, fagott. ØRA FONOGRAM
I 22 år har Pavlovic hatt Trondheim som base. Han kjem frå Beograd og har balkanmusikken under huda, spesielt sigøynarmusikken. I Trondheim har han samarbeidd med musikarar i mange leirar, men han er kanskje best kjend gjennom banda Bengalo og Urban Tunélls Klezmerband.
Konsertopptak
I fjor var Pavlovic-trioen på turné i Nordland saman med åtte musikarar frå kammermusikkensemblet i fylket. Musikken på Refleks, som med eitt unnatak er komponert og utan unnatak arrangert av Pavlovic, er henta frå to konsertar på denne turneen. Konsertsituasjonen gjev høve til å løysa litt på slipsknuten og opnar opp for improvisasjon. Det profitterer plata på. Mellom anna får me servert to delikate ytringar frå André Roligheten. Heldigvis har ikkje det blitt redigert for mykje i det som i utgangspunktet blei spelt.
Intensitet
Arrangementa til Pavlovic er varierte og fungerer godt, men på sitt aller beste er han i den vemodige og mangslungne tittellåten «Refleks», der han mellom anna låner eitt og anna arrangørgrep frå Gil Evans. Også i «Mashke» avslører han ei framifrå evne til å byggja intensitet over lengre strekk. Her utfordrar han også den rytmiske fleksibiliteten til ensemblet.
Musikken hentar inspirasjon frå fleire sjangrar og stilretningar. Best er Pavlovic når han ligg tettast opp til musikken han er oppvaksen med. Då gneistar det i eitt sett.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans kulturarbeidar og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.