Meisterleg elektronika
Marie Davidson byr på mørk og mangslungen elektronisk musikk med humoristisk sans.
Elektronika
Marie Davidson:
Working Class Woman
Ninja Tune Records
Kanadiske Marie Davidson er kjend som den eine halvparten av den Montreal-ætta duoen Essaie Pas (fransk for «ikkje prøv»). Bandkameraten hennar, Pierre Guerineau, har bidrege til produksjonen på den fjerde soloplata hennar. Medan Essaie Pas lagar postpunkinspirert techno, er Working Class Woman spekka med referansar til elektronisk musikk frå 80- og 90-åra.
Dette er ei mangefasettert, men heilskapleg plate med mykje humor. I opningslåta, «Your Biggest Fan», får vi høyre lite flatterande etterapingar av nachspielhungrige hipstergroupiar i spoken word- og kviskreformat med eit filmatisk akkompagnement som kunne vore lydsporet til ein intens spionthriller. På «Work it» leverer Davidson ein intens motivasjonstale over eit ihuga elektrospor som læt som om det kjem rake vegen ut or 1982 – som om Afrika Bambaata var aerobicsinstruktør. «The Psychologist» er ein musikalsk terapitime med dramatiske synthlydar og schizofrent indre monologkor, medan «Lara» meisterleg leikar seg med musikalske flosklar frå psykedelisk trance-sjangeren. «Daydreaming» byd på flytande, fredsæle synthmelodiar à la new age-musikk frå tidlege 80-år, og etter kvart går turen vidare inn i 90-åra med singellåta «So Right».
Plata er framifrå, og Davidson er for tida på Europa-turné: førstkommande torsdag blir ho å sjå på Insomnia-festivalen i Tromsø, laurdagen som følgjer på Ekko-festivalen i Bergen. Begge blir truleg framifrå konsertopplevingar.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronika
Marie Davidson:
Working Class Woman
Ninja Tune Records
Kanadiske Marie Davidson er kjend som den eine halvparten av den Montreal-ætta duoen Essaie Pas (fransk for «ikkje prøv»). Bandkameraten hennar, Pierre Guerineau, har bidrege til produksjonen på den fjerde soloplata hennar. Medan Essaie Pas lagar postpunkinspirert techno, er Working Class Woman spekka med referansar til elektronisk musikk frå 80- og 90-åra.
Dette er ei mangefasettert, men heilskapleg plate med mykje humor. I opningslåta, «Your Biggest Fan», får vi høyre lite flatterande etterapingar av nachspielhungrige hipstergroupiar i spoken word- og kviskreformat med eit filmatisk akkompagnement som kunne vore lydsporet til ein intens spionthriller. På «Work it» leverer Davidson ein intens motivasjonstale over eit ihuga elektrospor som læt som om det kjem rake vegen ut or 1982 – som om Afrika Bambaata var aerobicsinstruktør. «The Psychologist» er ein musikalsk terapitime med dramatiske synthlydar og schizofrent indre monologkor, medan «Lara» meisterleg leikar seg med musikalske flosklar frå psykedelisk trance-sjangeren. «Daydreaming» byd på flytande, fredsæle synthmelodiar à la new age-musikk frå tidlege 80-år, og etter kvart går turen vidare inn i 90-åra med singellåta «So Right».
Plata er framifrå, og Davidson er for tida på Europa-turné: førstkommande torsdag blir ho å sjå på Insomnia-festivalen i Tromsø, laurdagen som følgjer på Ekko-festivalen i Bergen. Begge blir truleg framifrå konsertopplevingar.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.