Ragnhild Furholt i godt lag
Vårevinden er musikk frå Vest-Agder i intim utforming.
Folkemusikk
Ragnhild Furholt:
Vårevinden
Ragnhild Furholt,
vokal; Anders Erik Røine, gitar, langeleik, munnharpe, hardingfele og vokal; Elisabeth Vatn, trøorgel, sekkepipe, klarinett,
meråkerklarinett, kalimba og vokal. ta:lik TA190CD
Sjølv om Ragnhild Furholt har hatt adresse i Telemark i mest ein mannsalder, er det musikken frå heimfylket Vest-Agder som ligg hjartet hennar nærast. På plate debuterte ho alt i 1981. I 1997 fekk ho spellemannpris for Segner syng. Landskappleiken har ho vunne fire gonger – seinast i 2001. På denne utgjevinga har ho sett saman ein ny trio med multiinstrumentalistane Anders Erik Røine og Elisabeth Vatn.
Låtmaterialet er henta frå ulike heimelspersonar i Vest-Agder og inneheld folketonar og folkelege tonar av ymse slag. Mykje av materialet finn ein att andre stader i landet, i lokale variantar, men ein finn også spor av påverknad frå dei britiske øyane, mellom andre i «Å gjev eg var heime».
Innspelinga er gjort med Tor Magne Hallibakken ved spakane. Han har mastra og er medprodusent. Produksjonen er intim og fangar opp knirk frå pedalane på trøorgelet og klapringa på klarinettklaffane. Arrangementa er utvikla av trioen kollektivt og står for meg som den fremste kvaliteten ved innspelinga. Instrumentariet gjev trioen ein fasettert klangpalett som dei utnyttar til fulle, men det er i første rekkje den finkalibrerte dynamikken som gjer at gåsehudaugneblinkane kjem tett. Elisabeth Vatns trøorgel- og klarinettspel på «Unge Svegder» og Ander Erik Røines spel på munnharpe i «Espelandsjenten» er to av mange døme på den gjennomgåande less is more-tankegangen som pregar arrangementa.
Dette er ei innspeling som burde nå fleire enn folkemusikkfamilien.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Ragnhild Furholt:
Vårevinden
Ragnhild Furholt,
vokal; Anders Erik Røine, gitar, langeleik, munnharpe, hardingfele og vokal; Elisabeth Vatn, trøorgel, sekkepipe, klarinett,
meråkerklarinett, kalimba og vokal. ta:lik TA190CD
Sjølv om Ragnhild Furholt har hatt adresse i Telemark i mest ein mannsalder, er det musikken frå heimfylket Vest-Agder som ligg hjartet hennar nærast. På plate debuterte ho alt i 1981. I 1997 fekk ho spellemannpris for Segner syng. Landskappleiken har ho vunne fire gonger – seinast i 2001. På denne utgjevinga har ho sett saman ein ny trio med multiinstrumentalistane Anders Erik Røine og Elisabeth Vatn.
Låtmaterialet er henta frå ulike heimelspersonar i Vest-Agder og inneheld folketonar og folkelege tonar av ymse slag. Mykje av materialet finn ein att andre stader i landet, i lokale variantar, men ein finn også spor av påverknad frå dei britiske øyane, mellom andre i «Å gjev eg var heime».
Innspelinga er gjort med Tor Magne Hallibakken ved spakane. Han har mastra og er medprodusent. Produksjonen er intim og fangar opp knirk frå pedalane på trøorgelet og klapringa på klarinettklaffane. Arrangementa er utvikla av trioen kollektivt og står for meg som den fremste kvaliteten ved innspelinga. Instrumentariet gjev trioen ein fasettert klangpalett som dei utnyttar til fulle, men det er i første rekkje den finkalibrerte dynamikken som gjer at gåsehudaugneblinkane kjem tett. Elisabeth Vatns trøorgel- og klarinettspel på «Unge Svegder» og Ander Erik Røines spel på munnharpe i «Espelandsjenten» er to av mange døme på den gjennomgåande less is more-tankegangen som pregar arrangementa.
Dette er ei innspeling som burde nå fleire enn folkemusikkfamilien.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.