Poetisk depresjon
Hundedagane til Raknes er ikkje solskin og badeliv.
Jazz
Eldbjørg Raknes:
Dog Days
Eldbjørg Raknes, vokal, tangentar, elektronikk, live sampling og perkusjon.
MYrecordings
Eldbjørg Raknes har laga eit dystopisk opus kalla Dog Days, der ho direkte knyter seg til egyptisk mytologi om fenomenet gjennom låten «Sirius». Viktigare for verket er den folkelege overtrua knytt til hundedagane.
Dette går som ein svart tråd gjennom heile produksjonen. Ein måtte ikkje årelata seg i hundedagane. Då kunne ein bli tungsindig eller mista forstanden. Ein måtte ikkje bada, for vatnet var giftig, eller folk som hadde drukna, flaut opp – i hundedagane.
Raknes formidlar ein tilstand av djup fortviling over tapt kjærleik/ tapt fellesskap, men sterkare er fortvilinga over mangel på forklaring. Det er eit samanhengande traume i ni delar. Rett nok er den åttande låten, «Sirius», eit brot, eit nøytralt pusterom, men «Did You Hitchhike with an Eagle» byr ikkje på trøyst eller forsoning.
Musikken nører opp om den botnlause fortvilinga gjennom eit blytungt teppe klangar som slører til teksten. Etter kvart framkallar uttrykket klaustrofobiske reaksjonar hjå denne meldaren. Å høyra på plata med hovudtelefonar var beint fram krevjande. Røysta hennar er reinska for alle vokalpedagogiske «triks». På opningssporet «Who Will We Be» uler ho som ein ulv i natta.
Eg trur Eldbjørg Raknes har noko viktig å formidla. Det må berre fordøyast i små porsjonar – akkurat som tran.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Eldbjørg Raknes:
Dog Days
Eldbjørg Raknes, vokal, tangentar, elektronikk, live sampling og perkusjon.
MYrecordings
Eldbjørg Raknes har laga eit dystopisk opus kalla Dog Days, der ho direkte knyter seg til egyptisk mytologi om fenomenet gjennom låten «Sirius». Viktigare for verket er den folkelege overtrua knytt til hundedagane.
Dette går som ein svart tråd gjennom heile produksjonen. Ein måtte ikkje årelata seg i hundedagane. Då kunne ein bli tungsindig eller mista forstanden. Ein måtte ikkje bada, for vatnet var giftig, eller folk som hadde drukna, flaut opp – i hundedagane.
Raknes formidlar ein tilstand av djup fortviling over tapt kjærleik/ tapt fellesskap, men sterkare er fortvilinga over mangel på forklaring. Det er eit samanhengande traume i ni delar. Rett nok er den åttande låten, «Sirius», eit brot, eit nøytralt pusterom, men «Did You Hitchhike with an Eagle» byr ikkje på trøyst eller forsoning.
Musikken nører opp om den botnlause fortvilinga gjennom eit blytungt teppe klangar som slører til teksten. Etter kvart framkallar uttrykket klaustrofobiske reaksjonar hjå denne meldaren. Å høyra på plata med hovudtelefonar var beint fram krevjande. Røysta hennar er reinska for alle vokalpedagogiske «triks». På opningssporet «Who Will We Be» uler ho som ein ulv i natta.
Eg trur Eldbjørg Raknes har noko viktig å formidla. Det må berre fordøyast i små porsjonar – akkurat som tran.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.