Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Popsongar

Det første albumet frå The Japanese House innfrir.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Wikipedia

Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Amber Bain har utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, skriv Øyvind Vågnes.

Foto: Wikipedia

2469
20190301
2469
20190301

Pop

The Japanese House:

Good at
Falling

Dirty Hit

Ein må vel kunne hevde at popsongens evige tema er kjærleiken, og all lyst, fortviling og rastlaus lengt han fører med seg? Slik er det kanskje logisk at også ein verkeleg god poplåt festar seg som eit virus – du må få han på, igjen og igjen. Nokre artistar får dette så godt til at ein skulle tru dei var fødde til det, at dei er utstyrte med teften, koden, oppskrifta.

Høge forventningar

The Japanese House, eller Amber Bain, som ho heiter, er ein slik artist, noko som gjer forventningane høge når det første albumet hennar, Good at Falling, no er eit faktum. Gjennom fire sterke EP-utgivingar, frå Pools To Bathe In (2015) fram til fjorårets Saw You in a Dream, har Bain utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, og teke uttrykket sitt eit lite hakk vidare frå gong til gong. Songane har dukka opp i små drypp og dosar, utstyrt med fin, enigmatisk omslagskunst, med polaroidfotografiet som omdreiingspunkt.

Då Bain sleppte dei første songane sine ut i verda, var ho berre 19 år, og det kjendest som om materialet kom rett frå eit lite, men klart definert rom. Gjennom dei fire åra som har gått, har artisten vendt seg utover, opna opp sitt eige uttrykk og utvida paletten. Det fokuserte, heimesnikra, synthorienterte uttrykket har fått selskap av fleire element og pustar dermed meir. Det kjem ikkje som noka overrasking når rapportane fortel at The Japanese House på konsertar no er meir som eit band, fronta av ein utovervend Bain.

Nye impulsar

Good at Falling er full av nye, rike impulsar, og ein kan også sjå albumet som ei forteljing om kunstnarleg og menneskeleg transformasjon. Den openhjarta rause singelen «Lilo» er ein heilt nydeleg ballade som fortel om eit livsendrande møte med eit anna menneske som kom akkurat når det skulle. Framifrå er også anslaget på dette albumet, det korte introsporet «went to meet her», som er bada i autotune og tunge rytmar og leier lyttaren strake vegen inn i «Maybe You’re The Reason», ein låt som demonstrerer til fulle kor god The Japanese House er på å skru saman vers og refreng. At Bain har grepet om pop av det florlette slaget, slik musikk som ein ikkje kan halde seg frå å nynne med på, er også tydeleg med ein song som «You Seemed So Happy.»

Good at Falling vil høyre til mellom årets beste popalbum.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop

The Japanese House:

Good at
Falling

Dirty Hit

Ein må vel kunne hevde at popsongens evige tema er kjærleiken, og all lyst, fortviling og rastlaus lengt han fører med seg? Slik er det kanskje logisk at også ein verkeleg god poplåt festar seg som eit virus – du må få han på, igjen og igjen. Nokre artistar får dette så godt til at ein skulle tru dei var fødde til det, at dei er utstyrte med teften, koden, oppskrifta.

Høge forventningar

The Japanese House, eller Amber Bain, som ho heiter, er ein slik artist, noko som gjer forventningane høge når det første albumet hennar, Good at Falling, no er eit faktum. Gjennom fire sterke EP-utgivingar, frå Pools To Bathe In (2015) fram til fjorårets Saw You in a Dream, har Bain utvikla popprosjektet sitt med tolmod og estetisk konsekvens, og teke uttrykket sitt eit lite hakk vidare frå gong til gong. Songane har dukka opp i små drypp og dosar, utstyrt med fin, enigmatisk omslagskunst, med polaroidfotografiet som omdreiingspunkt.

Då Bain sleppte dei første songane sine ut i verda, var ho berre 19 år, og det kjendest som om materialet kom rett frå eit lite, men klart definert rom. Gjennom dei fire åra som har gått, har artisten vendt seg utover, opna opp sitt eige uttrykk og utvida paletten. Det fokuserte, heimesnikra, synthorienterte uttrykket har fått selskap av fleire element og pustar dermed meir. Det kjem ikkje som noka overrasking når rapportane fortel at The Japanese House på konsertar no er meir som eit band, fronta av ein utovervend Bain.

Nye impulsar

Good at Falling er full av nye, rike impulsar, og ein kan også sjå albumet som ei forteljing om kunstnarleg og menneskeleg transformasjon. Den openhjarta rause singelen «Lilo» er ein heilt nydeleg ballade som fortel om eit livsendrande møte med eit anna menneske som kom akkurat når det skulle. Framifrå er også anslaget på dette albumet, det korte introsporet «went to meet her», som er bada i autotune og tunge rytmar og leier lyttaren strake vegen inn i «Maybe You’re The Reason», ein låt som demonstrerer til fulle kor god The Japanese House er på å skru saman vers og refreng. At Bain har grepet om pop av det florlette slaget, slik musikk som ein ikkje kan halde seg frå å nynne med på, er også tydeleg med ein song som «You Seemed So Happy.»

Good at Falling vil høyre til mellom årets beste popalbum.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis