Rapport frå lydlaboratoriet
Mats Eilertsen testar ut musikalske idear med eit kremlag.
Jazz
Mats Eilertsen:
Reveries & Revelations
Mats Eilertsen, bass, gitar, trøorgel og andre tangentinstrument; Geir Sundstøl, gitarar og banjo (1,9); Eivind Aarset, gitar (3); Arve Henriksen, trompet (10); Per Oddvar Johansen, skarptromme (10); Thomas Strønen, trommer, perkusjon og elektronikk (5,6,8). HUBRO HUBROCD2606
Denne soloplata til Mats Eilertsen skil seg markant frå det han har servert på andre utgjevingar. Både i musikalsk innhald og i arbeidsmåte er denne plata ganske atypisk og overraskande. Dette har ikkje vore ei innspeling i tradisjonell forstand. Eilertsen har spelt inn musikalske idear som han i neste omgang har sendt til Sundstøl, Aarset, Henriksen og Johansen og bede dei om bidrag spelt inn i dei respektive heimestudioa deira. Med Strønen var det omvendt. Eilertsen bad om innspelt materiale som han arbeidde vidare med. I tillegg har han spelt inn tre låtar utan bidrag frå andre.
Dette er ikkje ei solobassplate. Eilertsen er ikkje ute etter å syna seg fram som instrumentalist. Her er det komponisten Eilertsen som styrer skuta, men det musikalske universet er sterkt prega av bassens og orgelets djupare frekvensområde. Musikken spenner frå dystre droneinfiserte stykke til impresjonistiske tonemåleri. Aller best fungerer det på den magiske og arabisk-inspirerte «Nightride».
Eg oppfattar Reveries & Revelations som ein førebels rapport frå laboratoriet, eit spanande eksperiment der desse ideane blir testa ut for første gong. Sjølv om musikken står trygt på eigne bein, ser eg at dette har potensial til vidare utvikling, men eg har både kost meg med og grubla på denne plata i heile sommar.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Mats Eilertsen:
Reveries & Revelations
Mats Eilertsen, bass, gitar, trøorgel og andre tangentinstrument; Geir Sundstøl, gitarar og banjo (1,9); Eivind Aarset, gitar (3); Arve Henriksen, trompet (10); Per Oddvar Johansen, skarptromme (10); Thomas Strønen, trommer, perkusjon og elektronikk (5,6,8). HUBRO HUBROCD2606
Denne soloplata til Mats Eilertsen skil seg markant frå det han har servert på andre utgjevingar. Både i musikalsk innhald og i arbeidsmåte er denne plata ganske atypisk og overraskande. Dette har ikkje vore ei innspeling i tradisjonell forstand. Eilertsen har spelt inn musikalske idear som han i neste omgang har sendt til Sundstøl, Aarset, Henriksen og Johansen og bede dei om bidrag spelt inn i dei respektive heimestudioa deira. Med Strønen var det omvendt. Eilertsen bad om innspelt materiale som han arbeidde vidare med. I tillegg har han spelt inn tre låtar utan bidrag frå andre.
Dette er ikkje ei solobassplate. Eilertsen er ikkje ute etter å syna seg fram som instrumentalist. Her er det komponisten Eilertsen som styrer skuta, men det musikalske universet er sterkt prega av bassens og orgelets djupare frekvensområde. Musikken spenner frå dystre droneinfiserte stykke til impresjonistiske tonemåleri. Aller best fungerer det på den magiske og arabisk-inspirerte «Nightride».
Eg oppfattar Reveries & Revelations som ein førebels rapport frå laboratoriet, eit spanande eksperiment der desse ideane blir testa ut for første gong. Sjølv om musikken står trygt på eigne bein, ser eg at dette har potensial til vidare utvikling, men eg har både kost meg med og grubla på denne plata i heile sommar.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.