Rypdal har gjort det igjen
Nytt band inspirerer den gamle meisteren til nye bragder.
Terje Rypdal har komponert all musikken på albumet.
Foto: Urko Dorronsoro Sagasti / Wikipedia
Jazz
Terje
Rypdal:
Conspiracy
Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, tangentinstrument; Endre Hareide Hallre, bass; Pål Thowsen, trommer. ECM 2658
I sitt 74. år har Terje Rypdal laga ei plate som vil stå fram sjølv i ein så profilert diskografi som hans eigen. Rypdal er tilbake sju år etter Melodic Warrior med nytt band og musikk som gjerne kunne hatt melodisk i tittelen. Her er det romantikaren og lyrikaren Rypdal som dominerer. Gitaren er i dette høve heile tida i sentrum. I tingingsverket Vossabrygg var det fasinasjonen for Miles Davis’ musikk frå Bitches Brew som var kunstnarleg drivkraft. I samarbeidet med Bergen Big Band på plata Crime Scene var det filmmusikken til krimsjangeren som var inspirasjonskjelde.
No tek han opp tråden frå nokre av dei mest sentrale utgjevingane sine på 70-talet, som Whenever I Seem To Be Far Away, Odyssey og Waves.
Rypdal har sjølvsagt komponert alle dei seks låtane som for det meste går i langsamt tempo. Berre på tittelkuttet rykkjer det i rockefoten. På opningslåten «As If The Ghost... Was Me!?» spelar Rypdal eit hymneliknande tema oppå eit diffust, skiftande klanglandskap og eit pulserande cymbalspel av Thowsen ala Tony Williams. På «What Was I Thinking» er Rypdal endå meir dvelande, og heile bandet tar del i fargelegginga.
I Hallre har Rypdal funne ein ny «partner in crime» når det gjeld å dyrka det melodiske og romantiske. På megasviska «By His Lonesome» får den unge bassisten sleppa til i fri dressur. Ståle Storløkken har ei høg stjerne hjå Rypdal, og plata er ei samanhengande understreking av kva Rypdal verdset så høgt hjå Storløkken – å vita når ein skal innordna seg, og når ein kan dra på litt, kombinert med kreativitet og økonomisering med verkemidla. Med Thowsen har Rypdal funne ein trommeslagar som passar som hand i hanske i bandet. Slikt blir det stor musikk av.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Terje
Rypdal:
Conspiracy
Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, tangentinstrument; Endre Hareide Hallre, bass; Pål Thowsen, trommer. ECM 2658
I sitt 74. år har Terje Rypdal laga ei plate som vil stå fram sjølv i ein så profilert diskografi som hans eigen. Rypdal er tilbake sju år etter Melodic Warrior med nytt band og musikk som gjerne kunne hatt melodisk i tittelen. Her er det romantikaren og lyrikaren Rypdal som dominerer. Gitaren er i dette høve heile tida i sentrum. I tingingsverket Vossabrygg var det fasinasjonen for Miles Davis’ musikk frå Bitches Brew som var kunstnarleg drivkraft. I samarbeidet med Bergen Big Band på plata Crime Scene var det filmmusikken til krimsjangeren som var inspirasjonskjelde.
No tek han opp tråden frå nokre av dei mest sentrale utgjevingane sine på 70-talet, som Whenever I Seem To Be Far Away, Odyssey og Waves.
Rypdal har sjølvsagt komponert alle dei seks låtane som for det meste går i langsamt tempo. Berre på tittelkuttet rykkjer det i rockefoten. På opningslåten «As If The Ghost... Was Me!?» spelar Rypdal eit hymneliknande tema oppå eit diffust, skiftande klanglandskap og eit pulserande cymbalspel av Thowsen ala Tony Williams. På «What Was I Thinking» er Rypdal endå meir dvelande, og heile bandet tar del i fargelegginga.
I Hallre har Rypdal funne ein ny «partner in crime» når det gjeld å dyrka det melodiske og romantiske. På megasviska «By His Lonesome» får den unge bassisten sleppa til i fri dressur. Ståle Storløkken har ei høg stjerne hjå Rypdal, og plata er ei samanhengande understreking av kva Rypdal verdset så høgt hjå Storløkken – å vita når ein skal innordna seg, og når ein kan dra på litt, kombinert med kreativitet og økonomisering med verkemidla. Med Thowsen har Rypdal funne ein trommeslagar som passar som hand i hanske i bandet. Slikt blir det stor musikk av.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Betlehemsstjerna.
Foto via Wikimedia Commons
2024 eller 2031 etter Kristus?
Når blei Jesus fødd? Kva er utgangspunktet for tidsrekninga vår?
Teikning: May Linn Clement
«Jan Ansgar har levd lenge i trua på at han kan finne mandelen like godt som alle andre.»
Foto: Flamme Forlag
Eit dikt om honning
Honningen – flytande, glitrande, gul som sollyset – er både kvardagsleg og heilag.
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»