Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Rypdal har gjort det igjen

Nytt band inspirerer den gamle meisteren til nye bragder.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Terje Rypdal har komponert all musikken på albumet.

Terje Rypdal har komponert all musikken på albumet.

Foto: Urko Dorronsoro Sagasti / Wikipedia

Terje Rypdal har komponert all musikken på albumet.

Terje Rypdal har komponert all musikken på albumet.

Foto: Urko Dorronsoro Sagasti / Wikipedia

2016
20201009
2016
20201009

Jazz

Terje
Rypdal:

Conspiracy

Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, tangentinstrument; Endre Hareide Hallre, bass; Pål Thowsen, trommer. ECM 2658

I sitt 74. år har Terje Rypdal laga ei plate som vil stå fram sjølv i ein så profilert diskografi som hans eigen. Rypdal er tilbake sju år etter Melodic Warrior med nytt band og musikk som gjerne kunne hatt melodisk i tittelen. Her er det romantikaren og lyrikaren Rypdal som dominerer. Gitaren er i dette høve heile tida i sentrum. I tingingsverket Vossabrygg var det fasinasjonen for Miles Davis’ musikk frå Bitches Brew som var kunstnarleg drivkraft. I samarbeidet med Bergen Big Band på plata Crime Scene var det filmmusikken til krimsjangeren som var inspirasjonskjelde.

No tek han opp tråden frå nokre av dei mest sentrale utgjevingane sine på 70-talet, som Whenever I Seem To Be Far Away, Odyssey og Waves.

Rypdal har sjølvsagt komponert alle dei seks låtane som for det meste går i langsamt tempo. Berre på tittelkuttet rykkjer det i rockefoten. På opningslåten «As If The Ghost... Was Me!?» spelar Rypdal eit hymneliknande tema oppå eit diffust, skiftande klanglandskap og eit pulserande cymbalspel av Thowsen ala Tony Williams. På «What Was I Thinking» er Rypdal endå meir dvelande, og heile bandet tar del i fargelegginga.

I Hallre har Rypdal funne ein ny «partner in crime» når det gjeld å dyrka det melodiske og romantiske. På megasviska «By His Lonesome» får den unge bassisten sleppa til i fri dressur. Ståle Storløkken har ei høg stjerne hjå Rypdal, og plata er ei samanhengande understreking av kva Rypdal verdset så høgt hjå Storløkken – å vita når ein skal innordna seg, og når ein kan dra på litt, kombinert med kreativitet og økonomisering med verkemidla. Med Thowsen har Rypdal funne ein trommeslagar som passar som hand i hanske i bandet. Slikt blir det stor musikk av.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Terje
Rypdal:

Conspiracy

Terje Rypdal, gitar; Ståle Storløkken, tangentinstrument; Endre Hareide Hallre, bass; Pål Thowsen, trommer. ECM 2658

I sitt 74. år har Terje Rypdal laga ei plate som vil stå fram sjølv i ein så profilert diskografi som hans eigen. Rypdal er tilbake sju år etter Melodic Warrior med nytt band og musikk som gjerne kunne hatt melodisk i tittelen. Her er det romantikaren og lyrikaren Rypdal som dominerer. Gitaren er i dette høve heile tida i sentrum. I tingingsverket Vossabrygg var det fasinasjonen for Miles Davis’ musikk frå Bitches Brew som var kunstnarleg drivkraft. I samarbeidet med Bergen Big Band på plata Crime Scene var det filmmusikken til krimsjangeren som var inspirasjonskjelde.

No tek han opp tråden frå nokre av dei mest sentrale utgjevingane sine på 70-talet, som Whenever I Seem To Be Far Away, Odyssey og Waves.

Rypdal har sjølvsagt komponert alle dei seks låtane som for det meste går i langsamt tempo. Berre på tittelkuttet rykkjer det i rockefoten. På opningslåten «As If The Ghost... Was Me!?» spelar Rypdal eit hymneliknande tema oppå eit diffust, skiftande klanglandskap og eit pulserande cymbalspel av Thowsen ala Tony Williams. På «What Was I Thinking» er Rypdal endå meir dvelande, og heile bandet tar del i fargelegginga.

I Hallre har Rypdal funne ein ny «partner in crime» når det gjeld å dyrka det melodiske og romantiske. På megasviska «By His Lonesome» får den unge bassisten sleppa til i fri dressur. Ståle Storløkken har ei høg stjerne hjå Rypdal, og plata er ei samanhengande understreking av kva Rypdal verdset så høgt hjå Storløkken – å vita når ein skal innordna seg, og når ein kan dra på litt, kombinert med kreativitet og økonomisering med verkemidla. Med Thowsen har Rypdal funne ein trommeslagar som passar som hand i hanske i bandet. Slikt blir det stor musikk av.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis