Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Sorgtung avslutning

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Foto: Thor Brødreskift

Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Tenoren Toby Spence, dirigenten Andrew Gardner og Bergen Filharmoniske Orkester under avslutningskonserten i Grieghallen.

Foto: Thor Brødreskift

1409
20190607
1409
20190607

«Det er vel det mest personlege eg har laga til no.» Dette skreiv den austerrikske seinromantikaren Gustav Mahler (1860–1911) medan han komponerte Das Lied von der Erde, ein seksdelt symfonisk songsyklus for alt- og tenorsolist som Bergen Filharmoniske Orkester under engelske Edward Gardner avslutta årets festspel med i Grieghallen onsdag 5. juni.

Verket er sorgtungt, prega av motgangen Mahler møtte før han døydde: Den fire år gamle dotter hans gjekk bort, antisemittisk intrigering kosta han sjefdirigentstillinga ved Wiener Hofoper, og sjølv fekk han fekk diagnostisert den medfødde hjartefeilen som skulle bli banen hans.

Orkesteret spelte med uvanleg tyngd, særleg i opninga av den siste songen «Der Abschied» («Avskilet»), som inneheld ein uhyrleg dødsmarsj med ovstore trommer og kvass, infernalsk obosolo. Den russiske mezzosopranen Ekaterina Gubanova greidde å hevda seg klangleg mot orkesteret; både ho og den engelske tenoren Toby Spence gjorde inntrykk.

Før pausen fekk me òg eit moderne verk av årets festspelkomponist, sørkoreanske Unsuk Chins Pianokonsert frå 1997, som landsmannen Sunwook Kim tolka med teknisk overskot. Dei orkestrale samklangane og klaverdelen gjekk godt saman, ja, somme stader lét det verkeleg makelaust. Likevel sakna eg Griegs «A-mollkonsert» som avslutning – noko finare signaturverk enn det har ikkje Festspillene i Bergen.

Sjur Haga Bringeland

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

«Det er vel det mest personlege eg har laga til no.» Dette skreiv den austerrikske seinromantikaren Gustav Mahler (1860–1911) medan han komponerte Das Lied von der Erde, ein seksdelt symfonisk songsyklus for alt- og tenorsolist som Bergen Filharmoniske Orkester under engelske Edward Gardner avslutta årets festspel med i Grieghallen onsdag 5. juni.

Verket er sorgtungt, prega av motgangen Mahler møtte før han døydde: Den fire år gamle dotter hans gjekk bort, antisemittisk intrigering kosta han sjefdirigentstillinga ved Wiener Hofoper, og sjølv fekk han fekk diagnostisert den medfødde hjartefeilen som skulle bli banen hans.

Orkesteret spelte med uvanleg tyngd, særleg i opninga av den siste songen «Der Abschied» («Avskilet»), som inneheld ein uhyrleg dødsmarsj med ovstore trommer og kvass, infernalsk obosolo. Den russiske mezzosopranen Ekaterina Gubanova greidde å hevda seg klangleg mot orkesteret; både ho og den engelske tenoren Toby Spence gjorde inntrykk.

Før pausen fekk me òg eit moderne verk av årets festspelkomponist, sørkoreanske Unsuk Chins Pianokonsert frå 1997, som landsmannen Sunwook Kim tolka med teknisk overskot. Dei orkestrale samklangane og klaverdelen gjekk godt saman, ja, somme stader lét det verkeleg makelaust. Likevel sakna eg Griegs «A-mollkonsert» som avslutning – noko finare signaturverk enn det har ikkje Festspillene i Bergen.

Sjur Haga Bringeland

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.

Alle foto: Svein Gjerdåker

ReportasjeFeature
Svein Gjerdåker

Soga om stølspurka

Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis