Sorgtung kunstpop
Omformar kjærleikssorg til ariar og basstunge beats.
Pop
FKA twigs:
Magdalene
Young Turks
FKA twigs lagar musikk med element av mellom anna triphop, klassisk kormusikk, R&B-liknande synkoperte beats og snirklande vokal med stort register. Det andre fullengdsalbumet hennar, Magdalene, blei, dersom ein skal tru internettinformasjonen, skrive i ein periode prega av djup kjærleikssorg etter at forholdet med skodespelaren Robert Pattinson tok slutt.
Og vemodig og sorgtung høyrest musikken på plata ofte ut. Eit døme: låta «sad day». I motsetnad til platetittelen (MAGDALENE) er alle titlar skrivne med små bokstavar, som for å understreke den emosjonelle utmattinga – så sørgjeleg er tilstanden at ein ikkje kan makte å halde inne shifttasten.
Medan albumet inneheld nokre ihuga balladar («mirrored heart» kunne nesten vore del av Whitney Houstons repertoar, men FKA twigs’ vokalbruk er mange hakk meir atterhalden og langt mindre bombastisk), er dei tre låtane i midten av albumet, «holy terrain», «mary magdalene» og «fallen alien», med kontrastfylte og tydelege arrangement, høgdepunkta for underteikna.
Sistnemnde kan – rett nok langt på veg på grunn av tittelen – minne om den utanomjordiske operapopen til den blå divasongaren i sci-fi-filmen Det Femte Element. Men FKA twigs’ eksperimentelle kunstpop slektar meir på Björk, med eit innslag av Kate Bush-aktig falsett, enn divaer som Inva Mula og Houston.
Det er elles beint fram forunderleg å høyre korleis skiljet mellom lyden av falsettvokal og synthesizerar stundom blir bortimot fullstendig utviska.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
FKA twigs:
Magdalene
Young Turks
FKA twigs lagar musikk med element av mellom anna triphop, klassisk kormusikk, R&B-liknande synkoperte beats og snirklande vokal med stort register. Det andre fullengdsalbumet hennar, Magdalene, blei, dersom ein skal tru internettinformasjonen, skrive i ein periode prega av djup kjærleikssorg etter at forholdet med skodespelaren Robert Pattinson tok slutt.
Og vemodig og sorgtung høyrest musikken på plata ofte ut. Eit døme: låta «sad day». I motsetnad til platetittelen (MAGDALENE) er alle titlar skrivne med små bokstavar, som for å understreke den emosjonelle utmattinga – så sørgjeleg er tilstanden at ein ikkje kan makte å halde inne shifttasten.
Medan albumet inneheld nokre ihuga balladar («mirrored heart» kunne nesten vore del av Whitney Houstons repertoar, men FKA twigs’ vokalbruk er mange hakk meir atterhalden og langt mindre bombastisk), er dei tre låtane i midten av albumet, «holy terrain», «mary magdalene» og «fallen alien», med kontrastfylte og tydelege arrangement, høgdepunkta for underteikna.
Sistnemnde kan – rett nok langt på veg på grunn av tittelen – minne om den utanomjordiske operapopen til den blå divasongaren i sci-fi-filmen Det Femte Element. Men FKA twigs’ eksperimentelle kunstpop slektar meir på Björk, med eit innslag av Kate Bush-aktig falsett, enn divaer som Inva Mula og Houston.
Det er elles beint fram forunderleg å høyre korleis skiljet mellom lyden av falsettvokal og synthesizerar stundom blir bortimot fullstendig utviska.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.