Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Støv i kjølvatnet

Jackie Lynn vender tilbake med Jacqueline.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas.

Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas.

Foto: Evan Jenkins

Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas.

Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas.

Foto: Evan Jenkins

2589
20200417
2589
20200417

Pop/eksperimentell

Jackie Lynn:

Jacqueline

Drag City

«Leave no trace and show no face», heiter det i «Traveler’s Code of Conduct» på det nye albumet frå Jackie Lynn.

Reiserådet i songen er ikkje av det slaget ein finn i Lonely Planet. Men så kjem det ikkje akkurat frå ein gjennomsnittsturist heller.

Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas, når ho ikkje lagar musikk med Circuit des Yeux. Albumet av året har fått tittelen Jacqueline, ei forfransking av bandnamnet, og slik eit snertent uttrykk for identitetsspelet som Fohr utforskar både konseptuelt og performativt i sitt kunstnarlege virke.

Reise og rørsle

Då albumet Jackie Lynn kom for fire år sidan, løfta eg det fram på desse sidene som ei identitetspolitisk røvarhistorie, komplett med cinematiske referansar til ulike mytiske forteljingar frå populærkulturen. Plata var ein slags lydleg roadmovie med eit ekko eller to frå universet til David Lynch.

Reise og rørsle er altså berande element også på Jacqueline, der Fohr atter går inn i rolla som Lynn, eller snarare lèt karakteren verte fødd på nytt – som Jacqueline, ein langtransportsjåfør stadig på veg inn i ein ny horisont. Låtane peikar mot destinasjonar og ulike miljø og teiknar opp sin eigen kartografi, frå Lenexa, Missouri til Odessa, Texas.

Det er ein mystisk reisande vi får følgje på delar av vegen. «Each step that you take/ leaves dust in its wake», heiter det i den elektronisk pulserande og ganske så dansbare «Odessa», der det du vil ha, vert sett opp mot det du treng. Fohr og co. utstyrer lokasjonar med omriss og stemningar, og overlèt til lyttaren å trekkje linene på kartet.

Mørkare enn midnatt

Reisa til Jacqueline er nemleg av typen der ein ikkje alltid veit kvar vegen vil bere vidare. Valet i vegkrysset kan potensielt vere lagnadsfullt. Livet er ei open bok. Med ei reise følgjer eit sett av tropar og motiv, og Fohr er god på å ta dei i bruk, men det konseptuelle vert aldri tvungent, snarare noko som opnar stoffet.

Ein song som «Lenexa» funklar bak Fohrs djupe røyst, som er mørkare enn midnatt ei månelaus natt, for å sitere agent Cooper i Twin Peaks når han skal poengtere preferansen for svart kaffi. Jacqueline er konstrastrik estetisk, noko som ikkje minst vert understreka med albumets nest siste song, den uimotståelege, farlege discolåten «Diamond Glue». Det finst nokre klubbar det er vanskelegare å komme seg ut frå enn andre.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Pop/eksperimentell

Jackie Lynn:

Jacqueline

Drag City

«Leave no trace and show no face», heiter det i «Traveler’s Code of Conduct» på det nye albumet frå Jackie Lynn.

Reiserådet i songen er ikkje av det slaget ein finn i Lonely Planet. Men så kjem det ikkje akkurat frå ein gjennomsnittsturist heller.

Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas, når ho ikkje lagar musikk med Circuit des Yeux. Albumet av året har fått tittelen Jacqueline, ei forfransking av bandnamnet, og slik eit snertent uttrykk for identitetsspelet som Fohr utforskar både konseptuelt og performativt i sitt kunstnarlege virke.

Reise og rørsle

Då albumet Jackie Lynn kom for fire år sidan, løfta eg det fram på desse sidene som ei identitetspolitisk røvarhistorie, komplett med cinematiske referansar til ulike mytiske forteljingar frå populærkulturen. Plata var ein slags lydleg roadmovie med eit ekko eller to frå universet til David Lynch.

Reise og rørsle er altså berande element også på Jacqueline, der Fohr atter går inn i rolla som Lynn, eller snarare lèt karakteren verte fødd på nytt – som Jacqueline, ein langtransportsjåfør stadig på veg inn i ein ny horisont. Låtane peikar mot destinasjonar og ulike miljø og teiknar opp sin eigen kartografi, frå Lenexa, Missouri til Odessa, Texas.

Det er ein mystisk reisande vi får følgje på delar av vegen. «Each step that you take/ leaves dust in its wake», heiter det i den elektronisk pulserande og ganske så dansbare «Odessa», der det du vil ha, vert sett opp mot det du treng. Fohr og co. utstyrer lokasjonar med omriss og stemningar, og overlèt til lyttaren å trekkje linene på kartet.

Mørkare enn midnatt

Reisa til Jacqueline er nemleg av typen der ein ikkje alltid veit kvar vegen vil bere vidare. Valet i vegkrysset kan potensielt vere lagnadsfullt. Livet er ei open bok. Med ei reise følgjer eit sett av tropar og motiv, og Fohr er god på å ta dei i bruk, men det konseptuelle vert aldri tvungent, snarare noko som opnar stoffet.

Ein song som «Lenexa» funklar bak Fohrs djupe røyst, som er mørkare enn midnatt ei månelaus natt, for å sitere agent Cooper i Twin Peaks når han skal poengtere preferansen for svart kaffi. Jacqueline er konstrastrik estetisk, noko som ikkje minst vert understreka med albumets nest siste song, den uimotståelege, farlege discolåten «Diamond Glue». Det finst nokre klubbar det er vanskelegare å komme seg ut frå enn andre.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kristin Harila fekk vondt i ryggen og snudde. Ho nådde ikkje Sørpolen åleine på ski i 2024.

Kristin Harila fekk vondt i ryggen og snudde. Ho nådde ikkje Sørpolen åleine på ski i 2024.

Privat / Handout

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Kristin Harila fekk vondt i ryggen og snudde. Ho nådde ikkje Sørpolen åleine på ski i 2024.

Kristin Harila fekk vondt i ryggen og snudde. Ho nådde ikkje Sørpolen åleine på ski i 2024.

Privat / Handout

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

Meldingar
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis