Støv i kjølvatnet
Jackie Lynn vender tilbake med Jacqueline.
Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas.
Foto: Evan Jenkins
Pop/eksperimentell
Jackie Lynn:
Jacqueline
Drag City
«Leave no trace and show no face», heiter det i «Traveler’s Code of Conduct» på det nye albumet frå Jackie Lynn.
Reiserådet i songen er ikkje av det slaget ein finn i Lonely Planet. Men så kjem det ikkje akkurat frå ein gjennomsnittsturist heller.
Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas, når ho ikkje lagar musikk med Circuit des Yeux. Albumet av året har fått tittelen Jacqueline, ei forfransking av bandnamnet, og slik eit snertent uttrykk for identitetsspelet som Fohr utforskar både konseptuelt og performativt i sitt kunstnarlege virke.
Reise og rørsle
Då albumet Jackie Lynn kom for fire år sidan, løfta eg det fram på desse sidene som ei identitetspolitisk røvarhistorie, komplett med cinematiske referansar til ulike mytiske forteljingar frå populærkulturen. Plata var ein slags lydleg roadmovie med eit ekko eller to frå universet til David Lynch.
Reise og rørsle er altså berande element også på Jacqueline, der Fohr atter går inn i rolla som Lynn, eller snarare lèt karakteren verte fødd på nytt – som Jacqueline, ein langtransportsjåfør stadig på veg inn i ein ny horisont. Låtane peikar mot destinasjonar og ulike miljø og teiknar opp sin eigen kartografi, frå Lenexa, Missouri til Odessa, Texas.
Det er ein mystisk reisande vi får følgje på delar av vegen. «Each step that you take/ leaves dust in its wake», heiter det i den elektronisk pulserande og ganske så dansbare «Odessa», der det du vil ha, vert sett opp mot det du treng. Fohr og co. utstyrer lokasjonar med omriss og stemningar, og overlèt til lyttaren å trekkje linene på kartet.
Mørkare enn midnatt
Reisa til Jacqueline er nemleg av typen der ein ikkje alltid veit kvar vegen vil bere vidare. Valet i vegkrysset kan potensielt vere lagnadsfullt. Livet er ei open bok. Med ei reise følgjer eit sett av tropar og motiv, og Fohr er god på å ta dei i bruk, men det konseptuelle vert aldri tvungent, snarare noko som opnar stoffet.
Ein song som «Lenexa» funklar bak Fohrs djupe røyst, som er mørkare enn midnatt ei månelaus natt, for å sitere agent Cooper i Twin Peaks når han skal poengtere preferansen for svart kaffi. Jacqueline er konstrastrik estetisk, noko som ikkje minst vert understreka med albumets nest siste song, den uimotståelege, farlege discolåten «Diamond Glue». Det finst nokre klubbar det er vanskelegare å komme seg ut frå enn andre.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop/eksperimentell
Jackie Lynn:
Jacqueline
Drag City
«Leave no trace and show no face», heiter det i «Traveler’s Code of Conduct» på det nye albumet frå Jackie Lynn.
Reiserådet i songen er ikkje av det slaget ein finn i Lonely Planet. Men så kjem det ikkje akkurat frå ein gjennomsnittsturist heller.
Jackie Lynn er namnet Haley Fohr stundom gjer bruk av i eit samarbeidsprosjekt med Cooper Crain og Bitchin Bajas, når ho ikkje lagar musikk med Circuit des Yeux. Albumet av året har fått tittelen Jacqueline, ei forfransking av bandnamnet, og slik eit snertent uttrykk for identitetsspelet som Fohr utforskar både konseptuelt og performativt i sitt kunstnarlege virke.
Reise og rørsle
Då albumet Jackie Lynn kom for fire år sidan, løfta eg det fram på desse sidene som ei identitetspolitisk røvarhistorie, komplett med cinematiske referansar til ulike mytiske forteljingar frå populærkulturen. Plata var ein slags lydleg roadmovie med eit ekko eller to frå universet til David Lynch.
Reise og rørsle er altså berande element også på Jacqueline, der Fohr atter går inn i rolla som Lynn, eller snarare lèt karakteren verte fødd på nytt – som Jacqueline, ein langtransportsjåfør stadig på veg inn i ein ny horisont. Låtane peikar mot destinasjonar og ulike miljø og teiknar opp sin eigen kartografi, frå Lenexa, Missouri til Odessa, Texas.
Det er ein mystisk reisande vi får følgje på delar av vegen. «Each step that you take/ leaves dust in its wake», heiter det i den elektronisk pulserande og ganske så dansbare «Odessa», der det du vil ha, vert sett opp mot det du treng. Fohr og co. utstyrer lokasjonar med omriss og stemningar, og overlèt til lyttaren å trekkje linene på kartet.
Mørkare enn midnatt
Reisa til Jacqueline er nemleg av typen der ein ikkje alltid veit kvar vegen vil bere vidare. Valet i vegkrysset kan potensielt vere lagnadsfullt. Livet er ei open bok. Med ei reise følgjer eit sett av tropar og motiv, og Fohr er god på å ta dei i bruk, men det konseptuelle vert aldri tvungent, snarare noko som opnar stoffet.
Ein song som «Lenexa» funklar bak Fohrs djupe røyst, som er mørkare enn midnatt ei månelaus natt, for å sitere agent Cooper i Twin Peaks når han skal poengtere preferansen for svart kaffi. Jacqueline er konstrastrik estetisk, noko som ikkje minst vert understreka med albumets nest siste song, den uimotståelege, farlege discolåten «Diamond Glue». Det finst nokre klubbar det er vanskelegare å komme seg ut frå enn andre.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Støre og krisa i sosialdemokratiet
Må det ein ny partileiar til for å berga restane av det sosialdemokratiske innslaget i norsk politikk?
Ein politimeister les opp ein rettsordre som stoppar ein protest for veljarregistrering i Selma i Alabama i USA 9. mars 1965, framfor borgarrettsaktivistane Martin Luther King jr. (t.h.) og Andrew Young.
Foto: AP / NTB
Vald, hat, mot
Historia om kampen til dei svarte i USA er soga om ei frigjeringsrørsle som vann – til slutt. Men også om tvisyn og botnlaus menneskeleg fornedring.