Tallause greiner
Bill Fay har sett seg under det høgste treet, langt frå ein eksponeringsavhengig musikkbransje.
Viktigast denne gongen er Bill Fay sjølv, ved tangentane, skriv Øyvind Vågnes.
Foto: Mathew Parri Thomas
Rock
Bill Fay:
Countless Branches
Dead Oceans / Playground
Somme gonger er det enkle det beste, heiter det i klisjeen. Og i tilfellet Countless Branches, det nye albumet frå Bill Fay, stemmer det godt på meir enn éin måte.
Fay har grave litt i skuffene, og då gjerne helst i kommoden han har hatt i fire tiår, for dei eldste melodiane som har fått nye ord på denne ferske plata, kan ifølgje rapportar og presseskriv sporast tilbake til skisser som er daterte såpass langt tilbake i tid. Denne mogningsprosessen, som lèt til å høyre til i ei anna tid, passar godt til visdommen som vert uttrykt i Fays songar, som løftar blikket mot dei store linjene i tid og rom.
Det var som om han brått var der, Bill Fay, med Life Is People (2013), for eg kjende ikkje til det han hadde laga i 1970-åra, før han forsvann. Historia er velkjend. Musikken hans selde ikkje nok den gongen, og plateselskapet mista interesse. Life Is People var ein ny sjanse til å verte høyrd, i ei ny tid.
Sparsamt
Countless Branches er den tredje utgivinga på Dead Oceans, fem år etter Who Is The Sender (2015), og Fay held seg nært folka sine. Alle dei tre platene er produserte av Joshua Henry, og Matt Deighton er med på gitar igjen. Men denne gongen læt det meir sparsamt, litt som Fays tolking av Wilcos «Jesus, etc.» på Life Is People, eller i det nære opningssporet på Who Is The Sender.
For viktigast denne gongen er Fay sjølv, ved tangentane. Og slik vart jo også songane til, heime hos Fay, ved pianoet, eit Technics-keyboard, og ein Korg D8, der han lagar demoar med det enklaste av opptaksutstyr, og plukkar fram smått og stort frå det romslege heimearkivet sitt.
Puslar med sitt
Til musikktidsskriftet Uncut fortel han at det berre måtte verte slik lyden av dette albumet skulle vere. Han hadde eit opptak av «How Long, How Long» med band, men ein dag han sette seg ned ved pianoet og fann fram songen, høyrde han noko som ikkje fanst i det opptaket. Så inviterte han Deighton, som sette seg ned med gitaren ved sida av han, og dermed var det gjort. Dei hadde funne det eigentlege albumuttrykket.
Fay er eit tilfelle av den nølande, tilbaketrekte artisten, godt ute i periferien av ein eksponeringsavhengig musikkbransje. Ikkje vil mannen finne vegen til ein scene, og berre unntaksvis går han ut og snakkar om det han lagar.
Han puslar med sitt, i utkanten av musikkmetropolen London, meir eller mindre på same måten som han alltid har gjort, og det er akkurat det som gjer Countless Branches til ei plate som gjer inntrykk.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Bill Fay:
Countless Branches
Dead Oceans / Playground
Somme gonger er det enkle det beste, heiter det i klisjeen. Og i tilfellet Countless Branches, det nye albumet frå Bill Fay, stemmer det godt på meir enn éin måte.
Fay har grave litt i skuffene, og då gjerne helst i kommoden han har hatt i fire tiår, for dei eldste melodiane som har fått nye ord på denne ferske plata, kan ifølgje rapportar og presseskriv sporast tilbake til skisser som er daterte såpass langt tilbake i tid. Denne mogningsprosessen, som lèt til å høyre til i ei anna tid, passar godt til visdommen som vert uttrykt i Fays songar, som løftar blikket mot dei store linjene i tid og rom.
Det var som om han brått var der, Bill Fay, med Life Is People (2013), for eg kjende ikkje til det han hadde laga i 1970-åra, før han forsvann. Historia er velkjend. Musikken hans selde ikkje nok den gongen, og plateselskapet mista interesse. Life Is People var ein ny sjanse til å verte høyrd, i ei ny tid.
Sparsamt
Countless Branches er den tredje utgivinga på Dead Oceans, fem år etter Who Is The Sender (2015), og Fay held seg nært folka sine. Alle dei tre platene er produserte av Joshua Henry, og Matt Deighton er med på gitar igjen. Men denne gongen læt det meir sparsamt, litt som Fays tolking av Wilcos «Jesus, etc.» på Life Is People, eller i det nære opningssporet på Who Is The Sender.
For viktigast denne gongen er Fay sjølv, ved tangentane. Og slik vart jo også songane til, heime hos Fay, ved pianoet, eit Technics-keyboard, og ein Korg D8, der han lagar demoar med det enklaste av opptaksutstyr, og plukkar fram smått og stort frå det romslege heimearkivet sitt.
Puslar med sitt
Til musikktidsskriftet Uncut fortel han at det berre måtte verte slik lyden av dette albumet skulle vere. Han hadde eit opptak av «How Long, How Long» med band, men ein dag han sette seg ned ved pianoet og fann fram songen, høyrde han noko som ikkje fanst i det opptaket. Så inviterte han Deighton, som sette seg ned med gitaren ved sida av han, og dermed var det gjort. Dei hadde funne det eigentlege albumuttrykket.
Fay er eit tilfelle av den nølande, tilbaketrekte artisten, godt ute i periferien av ein eksponeringsavhengig musikkbransje. Ikkje vil mannen finne vegen til ein scene, og berre unntaksvis går han ut og snakkar om det han lagar.
Han puslar med sitt, i utkanten av musikkmetropolen London, meir eller mindre på same måten som han alltid har gjort, og det er akkurat det som gjer Countless Branches til ei plate som gjer inntrykk.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.