Tankar og bøner
Markant politisk sørstatsrock frå Drive-By Truckers.
Drive-By Truckers er eit alternativt rockeband frå Athen i USA.
Foto: Andy Tennile
Rock
Drive-By
Truckers:
The Unraveling
ATO / Border
«Thougths and prayers». Du har kanskje høyrt frasen? Han dukkar opp, i sosiale medium og i kondolansar i andre kanalar, ikkje minst frå politikarar, med kvar ny tragedie. I ein nordamerikansk kontekst har særleg orda raskt dukka opp når nok ei masseskyting flimrar over skjermane, som respons til desse botnlause tragediane som berre latar til å kome med tettare frekvens.
Låtskrivar Patterson Hood i Drive-By Truckers har bite seg merke i denne kanskje ikkje alltid så forpliktande bruken av ord, som nokon har referert til som «slacktivism», for «Thoughts and Prayers» er også fjerde låt på The Unraveling, det ferske albumet frå bandet.
I Hoods hender får frasen noko beiskt og holt over seg, som i ei forflata, automatisert medkjensle med patriotiske undertonar, før han i dei siste verselinene avskriv tankar og bøner som nyttelause. «Thoughts and Prayers» er ein bitande, direkte og kraftfull song.
Avmakt og avsky
The Unraveling, det tolvte studioalbumet frå Drive-By Truckers, følgjer American Band (2016) og er like markant politisk, takka vere grunntonen låtskrivarane og dei formative medlemmane i bandet – songarane og gitaristane Hood og Mike Cooley – valde seg. Der den førre plata peikte fram mot dei siste turbulente åra under Trump, er den nye skriven i vrakrestane, for å sitere bandet sjølv i ei pressemelding.
Det kan vi ta ganske bokstavleg, viser det seg, ikkje minst med «Babies in Cages», som berre ved å mane fram biletet i tittelen gir ord til ei overveldande kjensle av avmakt og avsky. Hood refererer sjølvsagt til Trump-administrasjonens separasjonspolitikk: «Wrapped up in a tinfoil blanket without any shoes/ babies in cages».
«21st Century» teiknar eit bilete av eit generisk amerikansk bylandskap prega av dei store kjedene, og difor lik alle andre byar, der folk arbeider livet av seg for å få endane til å møtest, med stadig mindre å rutte med.
Mykje tristesse og agg, altså, kompromisslaust uttrykt i hjartet av Trumps USA, i eit stykke radiovennleg, men subversiv sørstatsrock. Hood er vel trøytt av å høyre det, men han er jo nærast fødd inn i uttrykket, oppvaksen som han er i Muscle Shoals i Alabama, og son av bassist David Hood, som var med på å lage ei rekkje ikoniske rockeutgivingar i den vesle musikkbyen i si tid. Innspelinga er gjort i september 2018 i Sam Phillips Recording Service i Memphis.
Viktig
Drive-By Truckers står i 2020-utgåva fram som tett og hardtslåande, med Matt Patton på bass, Jay Gonzalez på strengar (og mangt anna) og Brad Morgan på trommer. Fleire gjestar spelar også mindre, men likevel viktige roller, mellom dei Cody Dickinson (North Mississippi All-Stars), som med eit elektrisk vaskebrett i hendene får nett «Babies in Cages» til å høyrest akkurat så uhyggeleg ut som han skal. The Unraveling kjem til å verte ståande som ei av dei viktigaste rockeplatene i 2020.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Drive-By
Truckers:
The Unraveling
ATO / Border
«Thougths and prayers». Du har kanskje høyrt frasen? Han dukkar opp, i sosiale medium og i kondolansar i andre kanalar, ikkje minst frå politikarar, med kvar ny tragedie. I ein nordamerikansk kontekst har særleg orda raskt dukka opp når nok ei masseskyting flimrar over skjermane, som respons til desse botnlause tragediane som berre latar til å kome med tettare frekvens.
Låtskrivar Patterson Hood i Drive-By Truckers har bite seg merke i denne kanskje ikkje alltid så forpliktande bruken av ord, som nokon har referert til som «slacktivism», for «Thoughts and Prayers» er også fjerde låt på The Unraveling, det ferske albumet frå bandet.
I Hoods hender får frasen noko beiskt og holt over seg, som i ei forflata, automatisert medkjensle med patriotiske undertonar, før han i dei siste verselinene avskriv tankar og bøner som nyttelause. «Thoughts and Prayers» er ein bitande, direkte og kraftfull song.
Avmakt og avsky
The Unraveling, det tolvte studioalbumet frå Drive-By Truckers, følgjer American Band (2016) og er like markant politisk, takka vere grunntonen låtskrivarane og dei formative medlemmane i bandet – songarane og gitaristane Hood og Mike Cooley – valde seg. Der den førre plata peikte fram mot dei siste turbulente åra under Trump, er den nye skriven i vrakrestane, for å sitere bandet sjølv i ei pressemelding.
Det kan vi ta ganske bokstavleg, viser det seg, ikkje minst med «Babies in Cages», som berre ved å mane fram biletet i tittelen gir ord til ei overveldande kjensle av avmakt og avsky. Hood refererer sjølvsagt til Trump-administrasjonens separasjonspolitikk: «Wrapped up in a tinfoil blanket without any shoes/ babies in cages».
«21st Century» teiknar eit bilete av eit generisk amerikansk bylandskap prega av dei store kjedene, og difor lik alle andre byar, der folk arbeider livet av seg for å få endane til å møtest, med stadig mindre å rutte med.
Mykje tristesse og agg, altså, kompromisslaust uttrykt i hjartet av Trumps USA, i eit stykke radiovennleg, men subversiv sørstatsrock. Hood er vel trøytt av å høyre det, men han er jo nærast fødd inn i uttrykket, oppvaksen som han er i Muscle Shoals i Alabama, og son av bassist David Hood, som var med på å lage ei rekkje ikoniske rockeutgivingar i den vesle musikkbyen i si tid. Innspelinga er gjort i september 2018 i Sam Phillips Recording Service i Memphis.
Viktig
Drive-By Truckers står i 2020-utgåva fram som tett og hardtslåande, med Matt Patton på bass, Jay Gonzalez på strengar (og mangt anna) og Brad Morgan på trommer. Fleire gjestar spelar også mindre, men likevel viktige roller, mellom dei Cody Dickinson (North Mississippi All-Stars), som med eit elektrisk vaskebrett i hendene får nett «Babies in Cages» til å høyrest akkurat så uhyggeleg ut som han skal. The Unraveling kjem til å verte ståande som ei av dei viktigaste rockeplatene i 2020.
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.