Upretensiøst og heilt perfekt
I.P.A. byr på ei sjeldan legering av tradisjon og nyskaping.
Musikken til I.P.A. er unik, meiner Lars Mossefinn.
Foto: Kristoffer Øen
Jazz
I.P.A.
Bashing Mushroom
Magnus Broo, trompet; Atle Nymo, tenorsaks; Mattias Ståhl, vibrafon; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer. Cuneiform Records
I.P.A. har vore eit av favorittbanda mine heilt sidan dei tok til i 2008. Dei figurerer som kvartett på dei to første platene, men embryoet til bandet finn ein i trioen Nymo, Flaten og Johansen og den sensasjonelle tolkinga deira av Don Cherrys musikk på plata Complete Communion (1966). I 2013 kom Ståhl med, og dette er tredje plata som kvintett. Ein veit etter kvart kva ein får med I.P.A., men dei er framleis heilt sjef. Dei tek kommandoen frå første tone.
Oppskrifta er enkel. Låtmaterialet er i ein klasse for seg. Nymo, Broo og Ståhl deler nokolunde likeleg på komponistoppgåva. Innanfor dette kammermusikalske formatet har dei eit minimalistisk grep om arrangeringa som er enormt verknadsfull. Nymo-balladen «Farmor» er rein vemod og ein av dei vakraste hyllingane som er skrivne i seinare tid. I kuttet etter følgjer Broo opp i den rastlause «Fem skator». Her syner Johansen og Broo at trommer og trompet er alt som trengst.
Det siste dømet er også eit apropos til det siste elementet i kinderegget I.P.A. – sjeldan idérik improvisasjon kjem i overflod og inngår som eit organisk heile. Flaten og Johansen meistrar den skakke swingen som pregar musikken til Coleman og Cherry som få andre, og har laga sin høgst originale I.P.A.-vri. Musikken til I.P.A. er unik, men alltid med eit vørdsamt bukk til tradisjonen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
I.P.A.
Bashing Mushroom
Magnus Broo, trompet; Atle Nymo, tenorsaks; Mattias Ståhl, vibrafon; Ingebrigt Håker Flaten, bass; Håkon Mjåset Johansen, trommer. Cuneiform Records
I.P.A. har vore eit av favorittbanda mine heilt sidan dei tok til i 2008. Dei figurerer som kvartett på dei to første platene, men embryoet til bandet finn ein i trioen Nymo, Flaten og Johansen og den sensasjonelle tolkinga deira av Don Cherrys musikk på plata Complete Communion (1966). I 2013 kom Ståhl med, og dette er tredje plata som kvintett. Ein veit etter kvart kva ein får med I.P.A., men dei er framleis heilt sjef. Dei tek kommandoen frå første tone.
Oppskrifta er enkel. Låtmaterialet er i ein klasse for seg. Nymo, Broo og Ståhl deler nokolunde likeleg på komponistoppgåva. Innanfor dette kammermusikalske formatet har dei eit minimalistisk grep om arrangeringa som er enormt verknadsfull. Nymo-balladen «Farmor» er rein vemod og ein av dei vakraste hyllingane som er skrivne i seinare tid. I kuttet etter følgjer Broo opp i den rastlause «Fem skator». Her syner Johansen og Broo at trommer og trompet er alt som trengst.
Det siste dømet er også eit apropos til det siste elementet i kinderegget I.P.A. – sjeldan idérik improvisasjon kjem i overflod og inngår som eit organisk heile. Flaten og Johansen meistrar den skakke swingen som pregar musikken til Coleman og Cherry som få andre, og har laga sin høgst originale I.P.A.-vri. Musikken til I.P.A. er unik, men alltid med eit vørdsamt bukk til tradisjonen.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.