Velbalansert visekunst
Albumet har ein utsøkt balanse mellom tekst og musikk.
Jørn Simen Øverli, Siril Malmedal Hauge og Espen Leite spelar og syng saman.
Foto: Kirkelig Kulturverksted
VISER
JØRN SIMEN ØVERLI TRIO:
Vidunderlig. Perler fra europeisk sangpoesi
Jørn Simen Øverli: song/gitar; Siril Malmedal Hauge: song/mandolin; Espen Leite: akkordeon
Kirkelig kulturverksted
Mange av våre fremste visesongarar framfører stort sett viser dei har laga sjølve. Slik er det ikkje med Jan Simen Øverli (f. 1950). Han har brukt det meste av tida si på å formidla andre sin songpoesi, ofte for første gong på norsk. I tillegg til å omsetja og framføra viser har Øverli dessutan vore eit hardtarbeidande organisasjonsmenneske, noko som mellom anna resulterte i at Josefine visescene vart etablert i Oslo i 1995.
Dette er den trettande plata til Øverli, også denne utgjeven i samarbeid med produsent Erik Hillestad på Kirkelig kulturverksted. Og det er atter ein gong tekstar frå «europeisk sangpoetisk kanon» som vert presenterte: av Bertolt Brecht frå Tyskland, Vladimir S. Vysotskij frå Russland og Jacques Brel frå Belgia – alt omsett av Øverlid.
Balanse
Det som karakteriserer framføringane på denne plata, er ein utsøkt balanse mellom tekstlege og musikalske element. Det er mykje luft mellom tekstfrasane, instrumenteringa er sparsam og songstilen balanserer perfekt mellom det uttrykksfulle og det edruelege.
Dei to solistane vekslar gjerne mellom å syngja annakvar linje i teksten, av og til syng dei unisont eller i parallelle tersar. Nokre stader vert den vokale klangpaletten utvida ved hjelp av gjestevokalistane Ruth Wilhelmine Meyer og Tora Augestad.
Heilskap
Også instrumentalt er det mykje å gle seg over: Øverli er utdanna klassisk gitarist (han har jamvel studert med avantgardisten Bjørn Fongaard!), og sjølv om spelet heile tida er underordna tekstformidlinga, er det ein harmonisk kompleksitet og eit teknisk overskot som imponerer. Og Espen Leites elegante melodilinjer på akkordeon smyg seg inn og ut mellom tekstfrasane på ein svært effektiv måte.
Det er ein heilskap over musikalsk framføring, tekstformidling og produksjon som gjer at desse klassiske visene framleis vedkjem oss.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
VISER
JØRN SIMEN ØVERLI TRIO:
Vidunderlig. Perler fra europeisk sangpoesi
Jørn Simen Øverli: song/gitar; Siril Malmedal Hauge: song/mandolin; Espen Leite: akkordeon
Kirkelig kulturverksted
Mange av våre fremste visesongarar framfører stort sett viser dei har laga sjølve. Slik er det ikkje med Jan Simen Øverli (f. 1950). Han har brukt det meste av tida si på å formidla andre sin songpoesi, ofte for første gong på norsk. I tillegg til å omsetja og framføra viser har Øverli dessutan vore eit hardtarbeidande organisasjonsmenneske, noko som mellom anna resulterte i at Josefine visescene vart etablert i Oslo i 1995.
Dette er den trettande plata til Øverli, også denne utgjeven i samarbeid med produsent Erik Hillestad på Kirkelig kulturverksted. Og det er atter ein gong tekstar frå «europeisk sangpoetisk kanon» som vert presenterte: av Bertolt Brecht frå Tyskland, Vladimir S. Vysotskij frå Russland og Jacques Brel frå Belgia – alt omsett av Øverlid.
Balanse
Det som karakteriserer framføringane på denne plata, er ein utsøkt balanse mellom tekstlege og musikalske element. Det er mykje luft mellom tekstfrasane, instrumenteringa er sparsam og songstilen balanserer perfekt mellom det uttrykksfulle og det edruelege.
Dei to solistane vekslar gjerne mellom å syngja annakvar linje i teksten, av og til syng dei unisont eller i parallelle tersar. Nokre stader vert den vokale klangpaletten utvida ved hjelp av gjestevokalistane Ruth Wilhelmine Meyer og Tora Augestad.
Heilskap
Også instrumentalt er det mykje å gle seg over: Øverli er utdanna klassisk gitarist (han har jamvel studert med avantgardisten Bjørn Fongaard!), og sjølv om spelet heile tida er underordna tekstformidlinga, er det ein harmonisk kompleksitet og eit teknisk overskot som imponerer. Og Espen Leites elegante melodilinjer på akkordeon smyg seg inn og ut mellom tekstfrasane på ein svært effektiv måte.
Det er ein heilskap over musikalsk framføring, tekstformidling og produksjon som gjer at desse klassiske visene framleis vedkjem oss.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.