Velsmakande musikalsk betasuppe
Skurkar dyrkar kontrastane i energisk debut.
Skurkane er Amalie Dahl, Emma Lönnestål, Oda Steinkopf og Jenny Frøysa.
Foto: Øra Fonogram
Jazz
Skurkar:
Skjulte motiver
Amalie Dahl, altsaks; Jenny Frøysa, barytonsaks; Oda Kristine Steinkopf, bass; Emma Lönnestål, trommer. Øra fonogram OF165
Om det er skurkaktig å ha ei tilnærming til musikken og musiseringa som er full av faen, ber den kvinnelege kvartetten namnet med rette. Dette er eit skandinavisk lag, der Dahl kjem frå Danmark, Lönnestål frå Sverige og Frøysa og Steinkopf frå Noreg. Dei er på andre året jazzlinjestudentar ved NTNU. Fartstida som band er med andre ord ikkje så lang. Det er likevel noko som seier meg at me vil få høyra mykje meir frå denne muntre gjengen.
Humor pregar både bandnamn og låttitlar. Besetninga utan akkordinstrument tyder på ein viss påverknad frå Ornette Coleman, men langt tydlegare er inspirasjonen frå nederlandske ICP og alle avleggjarane frå den skulen. Dei fire jentene lagar musikalsk betasuppe der ingen ingrediensar er bannlyste. Musikken er laga av bandmedlemmene Dahl, Frøysa og Lönnestål. Opningslåten «Klip i kortet» har dei laga på fellesen. Musikken er prega av kontrastar i ulike variantar. Motsetnaden dei oftast spelar på, er kaos og orden, men også temposkifte, grotesk/vakkert og sterkt/svakt. Oftast er motsetnadene overtydelege eller karikerte. Improvisasjonen går ikkje i lange drag og er ofte kollektiv. Arrangement med svært tøyelege rammer om ein vil. Tittelkuttet «Skjulte motiver» har ein passiar mellom dei to saksofonane som er eit framifrå døme på det stramt improviserte eller laust arrangerte.
Energi og speleglede har denne firarbanden nøgda av. Det gjennomsyrar plata frå første til siste tone. Dette var ein overtydande debut.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Skurkar:
Skjulte motiver
Amalie Dahl, altsaks; Jenny Frøysa, barytonsaks; Oda Kristine Steinkopf, bass; Emma Lönnestål, trommer. Øra fonogram OF165
Om det er skurkaktig å ha ei tilnærming til musikken og musiseringa som er full av faen, ber den kvinnelege kvartetten namnet med rette. Dette er eit skandinavisk lag, der Dahl kjem frå Danmark, Lönnestål frå Sverige og Frøysa og Steinkopf frå Noreg. Dei er på andre året jazzlinjestudentar ved NTNU. Fartstida som band er med andre ord ikkje så lang. Det er likevel noko som seier meg at me vil få høyra mykje meir frå denne muntre gjengen.
Humor pregar både bandnamn og låttitlar. Besetninga utan akkordinstrument tyder på ein viss påverknad frå Ornette Coleman, men langt tydlegare er inspirasjonen frå nederlandske ICP og alle avleggjarane frå den skulen. Dei fire jentene lagar musikalsk betasuppe der ingen ingrediensar er bannlyste. Musikken er laga av bandmedlemmene Dahl, Frøysa og Lönnestål. Opningslåten «Klip i kortet» har dei laga på fellesen. Musikken er prega av kontrastar i ulike variantar. Motsetnaden dei oftast spelar på, er kaos og orden, men også temposkifte, grotesk/vakkert og sterkt/svakt. Oftast er motsetnadene overtydelege eller karikerte. Improvisasjonen går ikkje i lange drag og er ofte kollektiv. Arrangement med svært tøyelege rammer om ein vil. Tittelkuttet «Skjulte motiver» har ein passiar mellom dei to saksofonane som er eit framifrå døme på det stramt improviserte eller laust arrangerte.
Energi og speleglede har denne firarbanden nøgda av. Det gjennomsyrar plata frå første til siste tone. Dette var ein overtydande debut.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.