JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Alt digitalt er ikkje lenger berre genialt

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
 – Vi treng meir kunnskap om konsekvensane skjermbruk har for helsa, læringa, livskvaliteten og oppveksten til barn og unge, ifølge kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun ( AP).

– Vi treng meir kunnskap om konsekvensane skjermbruk har for helsa, læringa, livskvaliteten og oppveksten til barn og unge, ifølge kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun ( AP).

Foto: Shutterstock / NTB

 – Vi treng meir kunnskap om konsekvensane skjermbruk har for helsa, læringa, livskvaliteten og oppveksten til barn og unge, ifølge kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun ( AP).

– Vi treng meir kunnskap om konsekvensane skjermbruk har for helsa, læringa, livskvaliteten og oppveksten til barn og unge, ifølge kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun ( AP).

Foto: Shutterstock / NTB

2747
20240112
2747
20240112

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Skule

Motivasjonen til elevane fell, medan skjermbruken aukar. Det er på høg tid å styre bruken av teknologi i skulen, og dette er regjeringa i full gang med.

Sjølv om det er mykje som er bra med norsk skule, er det diverre mange piler som peikar i feil retning. Norske barn les både mindre og dårlegare enn før, og skjermbruken aukar.

Per Anders Todal skriv i ein kommentar i Dag og Tid 22. desember at han i fleire år har vore uroa for digitaliseringa i skulen, for reklamepress og manglande kontroll over kva elever kan sjå på i undervisningstida. Eg deler denne uroa. Bruken av skjerm i skulen har halde fram lenge utan at politikarane har stilt kritiske spørsmål. Med denne regjeringa har det skjedd ei endring. Vi skal stanse den ukritiske digitaliseringa av skulen. Alt digitalt er ikkje lenger berre genialt.

Vi er i gang med fleire grep. Framover vil arbeidet handle om kvalitet og ikkje kvantitet, og kva som er det beste for læringa til elevane. Det er mange skular og lærarar som jobbar godt og kunnskapsbasert med digitalisering i norsk skule, men mange ønsker seg meir støtte. Vi har derfor lansert ein strategi for digital kompetanse og infrastruktur saman med KS. Vi vil mellom anna lage ein nasjonal tenestekatalog over tilgjengelege læremiddel i marknaden som kan hjelpe skular og lærarar til å velje digitale læremiddel av god kvalitet.

Vi treng også meir kunnskap om konsekvensane skjermbruk har for helsa, læringa, livskvaliteten og oppveksten til barn og unge. Regjeringa har sett ned eit utval som ser på dette, og før jul fekk eg den første delrapporten. Rapporten viser at elevane bør lese meir på papir. Derfor har regjeringa øyremerkt pengar til fysiske lærebøker til kommunane. I år gjev vi også meir pengar til skulebiblioteka, leselystprosjekt og tiltak som skal auke kompetansen til lærarane.

Elevane våre skal lære meir og betre. Då må dei kunne konsentrere seg i klasseromma. Dei negative effektane av mobilbruk på skulen er veldokumenterte. Skular som har kasta ut mobilen, har betre faglege resultat, mindre mobbing og betre sosialt miljø. Når forskinga er klar, skal vi vere like tydelege. Eg har derfor bede Utdanningsdirektoratet kome med ei tilråding om bruk av mobiltelefonar i skulen, som er venta om kort tid.

Digital teknologi kan brukast til mykje, og skulen skal vere med på den digitale utviklinga. Diverre trur eg den store digitaliseringa av norsk skule og omfanget av strøymetenester og sosiale medium dei siste ti åra har verka negativt på leselysta og leseferdigheitene til barna våre. Bøker eller skjerm er ikkje anten-eller, skulane må ha eit reelt val og finne den rette balansen.

Kari Nessa Nordtun (Ap) er kunnskapsminister.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Skule

Motivasjonen til elevane fell, medan skjermbruken aukar. Det er på høg tid å styre bruken av teknologi i skulen, og dette er regjeringa i full gang med.

Sjølv om det er mykje som er bra med norsk skule, er det diverre mange piler som peikar i feil retning. Norske barn les både mindre og dårlegare enn før, og skjermbruken aukar.

Per Anders Todal skriv i ein kommentar i Dag og Tid 22. desember at han i fleire år har vore uroa for digitaliseringa i skulen, for reklamepress og manglande kontroll over kva elever kan sjå på i undervisningstida. Eg deler denne uroa. Bruken av skjerm i skulen har halde fram lenge utan at politikarane har stilt kritiske spørsmål. Med denne regjeringa har det skjedd ei endring. Vi skal stanse den ukritiske digitaliseringa av skulen. Alt digitalt er ikkje lenger berre genialt.

Vi er i gang med fleire grep. Framover vil arbeidet handle om kvalitet og ikkje kvantitet, og kva som er det beste for læringa til elevane. Det er mange skular og lærarar som jobbar godt og kunnskapsbasert med digitalisering i norsk skule, men mange ønsker seg meir støtte. Vi har derfor lansert ein strategi for digital kompetanse og infrastruktur saman med KS. Vi vil mellom anna lage ein nasjonal tenestekatalog over tilgjengelege læremiddel i marknaden som kan hjelpe skular og lærarar til å velje digitale læremiddel av god kvalitet.

Vi treng også meir kunnskap om konsekvensane skjermbruk har for helsa, læringa, livskvaliteten og oppveksten til barn og unge. Regjeringa har sett ned eit utval som ser på dette, og før jul fekk eg den første delrapporten. Rapporten viser at elevane bør lese meir på papir. Derfor har regjeringa øyremerkt pengar til fysiske lærebøker til kommunane. I år gjev vi også meir pengar til skulebiblioteka, leselystprosjekt og tiltak som skal auke kompetansen til lærarane.

Elevane våre skal lære meir og betre. Då må dei kunne konsentrere seg i klasseromma. Dei negative effektane av mobilbruk på skulen er veldokumenterte. Skular som har kasta ut mobilen, har betre faglege resultat, mindre mobbing og betre sosialt miljø. Når forskinga er klar, skal vi vere like tydelege. Eg har derfor bede Utdanningsdirektoratet kome med ei tilråding om bruk av mobiltelefonar i skulen, som er venta om kort tid.

Digital teknologi kan brukast til mykje, og skulen skal vere med på den digitale utviklinga. Diverre trur eg den store digitaliseringa av norsk skule og omfanget av strøymetenester og sosiale medium dei siste ti åra har verka negativt på leselysta og leseferdigheitene til barna våre. Bøker eller skjerm er ikkje anten-eller, skulane må ha eit reelt val og finne den rette balansen.

Kari Nessa Nordtun (Ap) er kunnskapsminister.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis