Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Buss for tog og bil

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1443
20231110
1443
20231110

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

Oddgeir Havn meiner i Dag og Tid 3. november at kollektivtransport på stålskjener er betre enn bil på veg av ressursgrunnar. Det stemmer ikkje med offentleg statistikk.

Jernbana transporterer berre 1 prosent av personreisene i landet og utfører 3 milliardar personkilometer per år. Kvar person kostar 13 kroner for kvar kilometer han reiser, av det 9 kroner berre for bruk av dei eksklusive stålskjenene, som staten betalar 26 milliardar for årleg. Totalt yter staten årleg 31 milliardar årleg i tilskot til toget, og i tillegg betalar dei reisande kostnaden for billetten til togselskapet.

Bilen utfører 70 milliardar personkilometer årleg og avgifter dekkjer vegkostnaden. Medrekna vegkostnad kostar det om lag 3 kroner å transportere ein person i bil med 1,7 passasjerar. Togtransport er fire gonger så ressursbrukande som bil, men billegare enn bil er store godt utnytta bussar.

Det er plass til store flotte bussar på vegar som er betalte av bil og lastebil, og då vil meirkostnaden for vegbruk berre bli 8 øre for kvar kilometer ein person reiser med ein stor 80 seters buss med 60 passasjerar, som kan køyre gratis om staten flytter subsidiane til toget over på bussen og tidoblar reisande der. Desse bussane kan trafikkere 10.300 kilometer riksveg som dekkjer alle delar landet, i motsetnad til tog på 4000 kilometer på eksklusive stålskjener, og hente biltrafikk om billettprisen vert låg nok.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

Oddgeir Havn meiner i Dag og Tid 3. november at kollektivtransport på stålskjener er betre enn bil på veg av ressursgrunnar. Det stemmer ikkje med offentleg statistikk.

Jernbana transporterer berre 1 prosent av personreisene i landet og utfører 3 milliardar personkilometer per år. Kvar person kostar 13 kroner for kvar kilometer han reiser, av det 9 kroner berre for bruk av dei eksklusive stålskjenene, som staten betalar 26 milliardar for årleg. Totalt yter staten årleg 31 milliardar årleg i tilskot til toget, og i tillegg betalar dei reisande kostnaden for billetten til togselskapet.

Bilen utfører 70 milliardar personkilometer årleg og avgifter dekkjer vegkostnaden. Medrekna vegkostnad kostar det om lag 3 kroner å transportere ein person i bil med 1,7 passasjerar. Togtransport er fire gonger så ressursbrukande som bil, men billegare enn bil er store godt utnytta bussar.

Det er plass til store flotte bussar på vegar som er betalte av bil og lastebil, og då vil meirkostnaden for vegbruk berre bli 8 øre for kvar kilometer ein person reiser med ein stor 80 seters buss med 60 passasjerar, som kan køyre gratis om staten flytter subsidiane til toget over på bussen og tidoblar reisande der. Desse bussane kan trafikkere 10.300 kilometer riksveg som dekkjer alle delar landet, i motsetnad til tog på 4000 kilometer på eksklusive stålskjener, og hente biltrafikk om billettprisen vert låg nok.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.

Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB

Meldingar
DagTuastad

Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza

Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.

Foto: Aurel Obreja / AP / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

Moldova i skvis

Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.

Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB

Ordskifte
ThorbjørnJagland

Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon

«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal
Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Sunniva Gylver framfor Fagerborg kyrkje, der ho er prest i dag.

Foto: Svein Gjerdåker

Samfunn

Den nye biskopen i Oslo, Sunniva Gylver, lever i trua på at Jesus er Guds son.

– Eg talar med Gud nesten heile tida

Eskil Skjeldal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis