Jernbane, Tesla og jernbane igjen?
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Samferdsel
3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.
Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.
I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.
Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.
I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.
Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.
Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.
Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.
Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.
Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.
Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Samferdsel
3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.
Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.
I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.
Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.
I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.
Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.
Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.
Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.
Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.
Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.
Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.
President Donald Trump og budsjettdirektøren hans, Russel Vought, held pressekonferanse i Det kvite huset i Washington i 2019. No får Vought på ny denne jobben. I mellomtida har han vore sentral i Project 2025.
Foto: Evan Vucci / AP / NTB
Project 2025 – ein plan for omforming av USA
Les eit utval av politikkframlegga her.
Thomas Hylland Eriksen fotografert i samband med utgjevinga av boka Appenes planet i 2021.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
«Eit førebilete på den offentlege intellektuelle som ujålete og usnobba ytra seg i ålmenta.»
Thomas Hylland Eriksen (1962–2024)