JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Jernbane, Tesla og jernbane igjen?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1469
20231103
1469
20231103

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.

Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.

I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.

Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.

I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.

Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.

Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.

Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.

Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.

Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.

Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Samferdsel

3. april 2009 vart det sett verdsrekord i fart for eit konvensjonelt tog med 574,8 km/t på linja Paris–Strasbourg.

Då var jernbanetransport ei stigande stjerne i heile verda.

I 2012 kom Tesla Model S, ein stor 5/7-seters sedan. Etter det har jernbanetransport vore ei dalande stjerne.

Det store spørsmålet er transport på veg eller på stålskinner. Her kan det argumenterast for det eine eller det andre i det vide og det breie, men den store forskjellen er individuell eller kollektiv transport.

I 2022 passerte folketalet på kloden 8.000.000.000 menneske og vil ifølgje prognosar frå FN nærme seg 10.000.000.000 i 2050.

Det burde dermed vere innlysande for dei fleste at kollektiv transport er det rette i framtida.

Men det var rasjonell tenking, som kjent er det noko vi menneske driv lite med, kfr. diverse krigar i verda.

Den eine tanken som kanskje kan få oss på rett spor, er at personbilen er den største forbruksvara vi held oss med, og at ein afrikanar eller indar har like stor rett til å bruke dei naturresursane som går med til å lage ein Tesla, som Ola Dunk.

Det er det sjølvsagt ikkje nok resursar til på kloden.

Mi klare oppfordring til transportminister Jon-Ivar Nygård er: Flytt pengar frå firefelts veg til tospors bane. Då vil ny bergensbane og Nord-Noreg-bane kome mykje nærmare i tid.

Elles anbefaler eg alle å lese boka Bilen mot menneske av Kenneth R. Schneider som kom på norsk i 1972.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Konglebitaren – den fargerike vandraren frå nord

Naïd Mubalegh
Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Hoer og ungfuglar av konglebit har gråare fjørdrakt, med gulgrøne felt.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Konglebitaren – den fargerike vandraren frå nord

Naïd Mubalegh

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»

Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.

Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Propaganda på agendaen

Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.

Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.

Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.

Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Fredsavtale med biverknader

Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.

I starten av krigen sa Benjamin  Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

I starten av krigen sa Benjamin Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ettersøkt, men på offensiven

I førre veke blei Benjamin Netanyahu etterlyst av Den internasjonale straffedomstolen i Haag. Det er kanskje det største diplomatiske nederlaget i staten Israels historie.

Morten A. Strøksnes
I starten av krigen sa Benjamin  Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

I starten av krigen sa Benjamin Netanyahu at den store skilnaden mellom Israel og fiendelanda til Israel er at Israel verdset og vernar om liv.

Foto: Amir Cohen / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ettersøkt, men på offensiven

I førre veke blei Benjamin Netanyahu etterlyst av Den internasjonale straffedomstolen i Haag. Det er kanskje det største diplomatiske nederlaget i staten Israels historie.

Morten A. Strøksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis