JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Meir praksis i skulen?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Diktaren Nils Kjær (1870-1924) seier at skulen skal ha fag som har verdi for eitkvart menneske i eit kvasomhelst yrke i framtida.

Diktaren Nils Kjær (1870-1924) seier at skulen skal ha fag som har verdi for eitkvart menneske i eit kvasomhelst yrke i framtida.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Diktaren Nils Kjær (1870-1924) seier at skulen skal ha fag som har verdi for eitkvart menneske i eit kvasomhelst yrke i framtida.

Diktaren Nils Kjær (1870-1924) seier at skulen skal ha fag som har verdi for eitkvart menneske i eit kvasomhelst yrke i framtida.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

1889
20240927
1889
20240927

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Skule

Underteikna er usamd i at praktisk læring skal inn i alle fag.

Når det gjeld kva som bør lærast, både i grunnskulen og i den vidaregåande skulen, er eg samd med det diktaren Nils Kjær (1870–1924) skriv i epistelen «Et brev om æstetik».

Han skriv: «[Skulen] skal ikke utdanne fagmenn av den enkle grunn at hver elev isåfall måtte få sin egen klasse, da det vel umulig kan forutsettes at alle av samme kull skulle være skikket til samme livsgjerning.»

Han seier vidare at skulen skal ha fag som har verdi for eitkvart menneske i eit kva som helst yrke i framtida.

Slike fag er morsmål, naturkunnskap (her kjem matematikken inn), historie og kulturspråk.

Skulen skal ta omsyn til at eit menneske først og fremst tilhøyrer naturen, dernest sivilisasjonen, og etter det til eit bestemt folk.

Når evnene er mogna, skal mennesket velja leveveg.

Det at elevane skal spesialisera seg frå grunnskulen av, meiner eg er feil.

Derfor er det svært viktig at fagkrinsen er så vid at den for kvar einskild elev vert ei veksling mellom lette og vanskelege fag, skriv Kjær vidare.

Den som tykkjer historie og språk er morosame fag, får slita med matematikken.

Slepp dei matematikken, misser dei morosame faga ein del av sin sjarm, skriv han vidare.

«Slik er engang menneskenaturen, og det er bare misforstått mamma-ømhet at ville ha gutten sin fritatt fra alt, hva der ikke går i ham som fot i hose.»

Læra om verdien av det unyttige, verdien av det som ikkje kan kjøpast og seljast, er det som gjer oss menneske til noko meir enn ei transitthamn for fødemiddel, seier han.

Nils Kjær tenkjer nok mest på elevane i vidaregåande skule i epistelen sin, men eg synest mykje høver i grunnskulen òg.

Elevane må fritt koma med ynskje, men det heile kokar ned, som i all oppseding, til kven det er som skal ta ansvaret og avgjerdsla.

Andi Hjeltnes er pensjonert lærar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no

Skule

Underteikna er usamd i at praktisk læring skal inn i alle fag.

Når det gjeld kva som bør lærast, både i grunnskulen og i den vidaregåande skulen, er eg samd med det diktaren Nils Kjær (1870–1924) skriv i epistelen «Et brev om æstetik».

Han skriv: «[Skulen] skal ikke utdanne fagmenn av den enkle grunn at hver elev isåfall måtte få sin egen klasse, da det vel umulig kan forutsettes at alle av samme kull skulle være skikket til samme livsgjerning.»

Han seier vidare at skulen skal ha fag som har verdi for eitkvart menneske i eit kva som helst yrke i framtida.

Slike fag er morsmål, naturkunnskap (her kjem matematikken inn), historie og kulturspråk.

Skulen skal ta omsyn til at eit menneske først og fremst tilhøyrer naturen, dernest sivilisasjonen, og etter det til eit bestemt folk.

Når evnene er mogna, skal mennesket velja leveveg.

Det at elevane skal spesialisera seg frå grunnskulen av, meiner eg er feil.

Derfor er det svært viktig at fagkrinsen er så vid at den for kvar einskild elev vert ei veksling mellom lette og vanskelege fag, skriv Kjær vidare.

Den som tykkjer historie og språk er morosame fag, får slita med matematikken.

Slepp dei matematikken, misser dei morosame faga ein del av sin sjarm, skriv han vidare.

«Slik er engang menneskenaturen, og det er bare misforstått mamma-ømhet at ville ha gutten sin fritatt fra alt, hva der ikke går i ham som fot i hose.»

Læra om verdien av det unyttige, verdien av det som ikkje kan kjøpast og seljast, er det som gjer oss menneske til noko meir enn ei transitthamn for fødemiddel, seier han.

Nils Kjær tenkjer nok mest på elevane i vidaregåande skule i epistelen sin, men eg synest mykje høver i grunnskulen òg.

Elevane må fritt koma med ynskje, men det heile kokar ned, som i all oppseding, til kven det er som skal ta ansvaret og avgjerdsla.

Andi Hjeltnes er pensjonert lærar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Foto: Geir Olsen / NTB

Ordskifte

«Eg trur ikkje 'folk flest' er klimaskeptikarar, dei er derimot sterkt imot tiltaka som vert sette inn.»

TrondSundby
Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Setten vindpark nordaust for Setskog i Akershus.

Foto: Geir Olsen / NTB

Ordskifte

«Eg trur ikkje 'folk flest' er klimaskeptikarar, dei er derimot sterkt imot tiltaka som vert sette inn.»

TrondSundby
Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Foto: Hedda Cecilie Hagen

BokMeldingar

Kielland i fyr og flamme

Erik Bjerck Hagen gjev oss eit gjensyn med heile romanuniverset til Alexander Kielland og klarer å visa fram kvalitetane.

Jan Inge Sørbø
Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Erik Bjerck Hagen er professor i allmenn litteraturvitskap ved Universitetet i Bergen.

Foto: Hedda Cecilie Hagen

BokMeldingar

Kielland i fyr og flamme

Erik Bjerck Hagen gjev oss eit gjensyn med heile romanuniverset til Alexander Kielland og klarer å visa fram kvalitetane.

Jan Inge Sørbø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis