Opptur for norskfaget – om dugleik og danning
Norskfaget
Forslaget til nye kjerneelement i norskfaget gir betre rom for djupnelæring. Her er det plass til både dugleik og danning.
Ingvil Brügger Budal, Thomas Klevmark og Ketil Magnus Dokset er nokre av dei som har kritisert forslaget til nye kjerneelement med at dette er ein nedtur for norskfaget, og at det no kan bli mindre danning for elevane. Eg meiner heller det kan bli ein opptur.
Ja, danning er viktig. Vi som er norsklærarar, har eit særleg ansvar for å vidareformidle norsk litteraturhistorie og språkhistorie. Vi skal gjere elevane glade i vår litterære kanon, men samstundes skal vi klare å gi elevane dugleik til å ta imot den danninga som mange her etterspør.
Ein kan snakke høgt og lenge om det utopiske klasserommet, men vi som arbeider i skulen, må ta realitetane inn over oss. Det er ikkje berre å hoppe inn i ein litterær klassikar som eleven ikkje er rusta for å lese. Dette veit sjølvsagt norsklærarane våre, som meir enn gjerne introduserer ungdommane for den ypparste litteraturen vår når tida er moden for det. Om ein elev skal klare å få noko som helst ut av å lese Snorre eller Ibsen, må han vere lesekunnig. Forslaget til kjerneelement tar etter mi meining god høgde for at det tar tid å få god dugleik i lesing og skriving.
Sjølvsagt er det nokre moment i forslaget som kan diskuterast, til dømes språkopplæringa. Det blir spennande å sjå korleis dette blir framstilt i dei konkrete læreplanane. Likevel er eg heilt trygg på at forslaget til kjerneelement er ein opptur for norskfaget. Det er viktig at vi får tid og rom til å lese lengre og fullstendige tekstar, sjå dei i si eiga samtid og gjere dei aktuelle for vår tid. Forslaget til dei nye kjerneelementa tar høgde for at vi treng både dugleik og danning i norskfaget.
Espen Tørset er lektor ved Orkdal vidaregåande skole.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Norskfaget
Forslaget til nye kjerneelement i norskfaget gir betre rom for djupnelæring. Her er det plass til både dugleik og danning.
Ingvil Brügger Budal, Thomas Klevmark og Ketil Magnus Dokset er nokre av dei som har kritisert forslaget til nye kjerneelement med at dette er ein nedtur for norskfaget, og at det no kan bli mindre danning for elevane. Eg meiner heller det kan bli ein opptur.
Ja, danning er viktig. Vi som er norsklærarar, har eit særleg ansvar for å vidareformidle norsk litteraturhistorie og språkhistorie. Vi skal gjere elevane glade i vår litterære kanon, men samstundes skal vi klare å gi elevane dugleik til å ta imot den danninga som mange her etterspør.
Ein kan snakke høgt og lenge om det utopiske klasserommet, men vi som arbeider i skulen, må ta realitetane inn over oss. Det er ikkje berre å hoppe inn i ein litterær klassikar som eleven ikkje er rusta for å lese. Dette veit sjølvsagt norsklærarane våre, som meir enn gjerne introduserer ungdommane for den ypparste litteraturen vår når tida er moden for det. Om ein elev skal klare å få noko som helst ut av å lese Snorre eller Ibsen, må han vere lesekunnig. Forslaget til kjerneelement tar etter mi meining god høgde for at det tar tid å få god dugleik i lesing og skriving.
Sjølvsagt er det nokre moment i forslaget som kan diskuterast, til dømes språkopplæringa. Det blir spennande å sjå korleis dette blir framstilt i dei konkrete læreplanane. Likevel er eg heilt trygg på at forslaget til kjerneelement er ein opptur for norskfaget. Det er viktig at vi får tid og rom til å lese lengre og fullstendige tekstar, sjå dei i si eiga samtid og gjere dei aktuelle for vår tid. Forslaget til dei nye kjerneelementa tar høgde for at vi treng både dugleik og danning i norskfaget.
Espen Tørset er lektor ved Orkdal vidaregåande skole.
Fleire artiklar
Den tyske fotografen og filmskaparen Leni Riefenstahl saman med blant andre Adolf Hitler.
Foto: NTB
Portrett av ei kvinne i flammar
Kvart år får eit knippe filmkritikarar presentera ein utvald film på Tromsø Internasjonale Filmfestival. Eg valde ein dokumentar som etter nok eit gjensyn gjer meg usikker og fascinert.
Bollar til alle – alltid: Her er det sjølvaste Slottet som deler ut 3400 bollar i høve eit kongeleg jubileum.
Foto: Lise Åserud / NTB
Kor mange syrer må til for å lage ein sjokoladebolle?
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Eit langt utdanningsløp kan by på store utfordringar for dei som har ADHD. Eit aukande antal vaksne oppsøker helsetenesta, inkludert dyre privatklinikkar, for å få ein diagnose.
Foto: Gorm Kallestad / AP / NTB
– ADHD-diagnosen skal henge høgt
Det har vore ein kraftig auke i talet på ADHD-diagnosar og bruken av ADHD-medisin dei siste åra. Blir diagnosen utvatna når kjendisar snakkar han opp?
Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.
Foto: Agnete Brun
Når rikdom blir eit problem
Martin Bech Holte kjem med ein diskutabel analyse og friske fråspark i Landet som ble for rikt.