Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Ordskifte

Rettferd?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1631
20171006
1631
20171006

RELIGION

«Gud, kvar er rettferda du ville visa meg?» spør Moses i Walid al-Kubaisis vesle tekst i Dag og Tid 29. september. Verken Moses eller Walid er dei første eller dei siste som spør etter rettferda i tilværet. Men det bildet Walid al-Kubaisi teiknar når han går inn i dette store spørsmålet med den vesle anekdoten med ran og drap, og kallar det «livets rettferdige system», er særs problematisk.

Som ei forteljing som minner oss om at vi ikkje har oversikt over alt det som hender i verda, med oss og med andre, og kvifor det hender, er forteljinga heilt grei. Ingen ser alle samanhengar. Men det gudsbildet som denne forteljinga formidlar, er eit grotesk bilde av ein hemnar og ein tyrann.

Vi kjem ikkje utanom at tilværet er urettferdig – på godt og vondt. Å påstå at det er rettferdig at eg lever no og her og har det for det meste godt og greitt, er meiningslaust. Like meiningslaust som å hevda at det er rettferdig at tusenvis av menneske mister heim og fellesskap i Syria eller Palestina. Det meste av det som hender, er resultat av tilfelle og av gode og vonde ting vi gjer med kvarandre.

Ja, som Moses seier det i Walid al-Kubaisis anekdote: Guds vegar og Guds rettferd er uransakelege. Men det er ikkje fordi ho eller han er årsaka til alt som hender, men det er mellom anna fordi det er mykje vi ikkje forstår, mykje vi må protestera på, og fordi vi trur Gud sjølv protesterer og solidariserer seg med lagnaden vår. Og ikkje minst fordi vi trur at Gud trass i all urett vi gjer, ikkje gir blanke i korleis det går med oss.

Hans Kristian Solbu er prest
i Den norske kyrkja

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

RELIGION

«Gud, kvar er rettferda du ville visa meg?» spør Moses i Walid al-Kubaisis vesle tekst i Dag og Tid 29. september. Verken Moses eller Walid er dei første eller dei siste som spør etter rettferda i tilværet. Men det bildet Walid al-Kubaisi teiknar når han går inn i dette store spørsmålet med den vesle anekdoten med ran og drap, og kallar det «livets rettferdige system», er særs problematisk.

Som ei forteljing som minner oss om at vi ikkje har oversikt over alt det som hender i verda, med oss og med andre, og kvifor det hender, er forteljinga heilt grei. Ingen ser alle samanhengar. Men det gudsbildet som denne forteljinga formidlar, er eit grotesk bilde av ein hemnar og ein tyrann.

Vi kjem ikkje utanom at tilværet er urettferdig – på godt og vondt. Å påstå at det er rettferdig at eg lever no og her og har det for det meste godt og greitt, er meiningslaust. Like meiningslaust som å hevda at det er rettferdig at tusenvis av menneske mister heim og fellesskap i Syria eller Palestina. Det meste av det som hender, er resultat av tilfelle og av gode og vonde ting vi gjer med kvarandre.

Ja, som Moses seier det i Walid al-Kubaisis anekdote: Guds vegar og Guds rettferd er uransakelege. Men det er ikkje fordi ho eller han er årsaka til alt som hender, men det er mellom anna fordi det er mykje vi ikkje forstår, mykje vi må protestera på, og fordi vi trur Gud sjølv protesterer og solidariserer seg med lagnaden vår. Og ikkje minst fordi vi trur at Gud trass i all urett vi gjer, ikkje gir blanke i korleis det går med oss.

Hans Kristian Solbu er prest
i Den norske kyrkja

Emneknaggar

Fleire artiklar

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Denne hannen av munk vart fotografert i Oslo i desember 2019.

Foto: Sveinung Lindaas

DyrFeature

Vintermunkar

Fuglen munk har vore sentral i utgreiingar om fugletrekket.

Naïd Mubalegh
Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Hayden Powell har skrive musikk for ein sekstett.

Foto: Anne Valeur

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fugl føniks

Hayden Powell har brukt ventetida godt.

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

Bleik om sausenebba

Kan henda er det nokre som vil setja nebbet høgt og seia at ordtaket om å syngja med sitt nebb slett ikkje viser til fuglar, men til folk. Då seier eg: Det er ingen grunn til å vera nebbete!

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Ingvild Lothe er forfattarutdanna og skriv både dikt og prosa.

Foto: Ida Gøytil

BokMeldingar
Sindre Ekrheim

Idealitet og realitet

Ingvild Lothe skriv vedkjenningspoesi. Og vedkjenninga verkar genuin fordi ho i tillegg rommar humor og ironisk distanse, sjølv om det også berre kan vere ei maske.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro
Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Kunstnarane Agnes Nedregård og Branko Boero Imwinkelried i kustnarkollektivet Alt Går Bra.

Foto: Birk Tjelmeland

BokKultur

Då «massekunsten» erobra landet

Korleis kunne ei gruppe amatørar i ei lita bygd i Nordhordland i løpet av nokre tiår produsere fleire hundre tusen bilete og selje dei over heile landet? Ei ny bok freistar gi svar på det unike fenomenet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis