Ytringsfridom – også for Dag og Tid-redaktøren?
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Kritikk
Dag Hallvard Ystgaard viser (17. februar) til Dag og Tid-redaktøren sitt «betimelige» spørsmål (27. januar) om kvifor Tyrkia er med i Nato, og han grunngjev kvifor spørsmålet er «betimelig».
Så langt må jo alle vera einige med han. At koranbrenning er ytringsfridom i praksis, og difor må vera tillete, er det vel også stor semje om.
Men det er vel òg godt innanfor ytringsfridomen å kritisera denne forma for ytring? Eller er ein på kanten av ytringsfridomen når ein kritiserer, eller går imot, andre sine ytringar, anten det gjeld innhaldet i dei eller måten dei blir framsette på?
For det er det redaktøren gjer i siste Dag og Tid, og det må han ha lov til, i samsvar med ytringsfridomen (Grunnlova). Han har lov å kalla brenninga «idiotisk», og mannen bak ho «ekstremist», har han ikkje? Ystgaard meiner han har «tatt avstand fra selve ytringsfriheten» når han gjer det, for vi må la alle få «brenne sine koraner i fred», altså utan innvendingar, det er å kjempa for ytringsfridomen.
Men er det det? Eg har alltid trudd at beste måten å fremja ytringsfridomen på, er å bruka han. så eg finn at det er god logikk i det redaktøren seier.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Kritikk
Dag Hallvard Ystgaard viser (17. februar) til Dag og Tid-redaktøren sitt «betimelige» spørsmål (27. januar) om kvifor Tyrkia er med i Nato, og han grunngjev kvifor spørsmålet er «betimelig».
Så langt må jo alle vera einige med han. At koranbrenning er ytringsfridom i praksis, og difor må vera tillete, er det vel også stor semje om.
Men det er vel òg godt innanfor ytringsfridomen å kritisera denne forma for ytring? Eller er ein på kanten av ytringsfridomen når ein kritiserer, eller går imot, andre sine ytringar, anten det gjeld innhaldet i dei eller måten dei blir framsette på?
For det er det redaktøren gjer i siste Dag og Tid, og det må han ha lov til, i samsvar med ytringsfridomen (Grunnlova). Han har lov å kalla brenninga «idiotisk», og mannen bak ho «ekstremist», har han ikkje? Ystgaard meiner han har «tatt avstand fra selve ytringsfriheten» når han gjer det, for vi må la alle få «brenne sine koraner i fred», altså utan innvendingar, det er å kjempa for ytringsfridomen.
Men er det det? Eg har alltid trudd at beste måten å fremja ytringsfridomen på, er å bruka han. så eg finn at det er god logikk i det redaktøren seier.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.