JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

– Flyplassen treng utbetring

Avinor meiner det er ein god idé å flytta flyplassen i Bodø.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dag Falk-Petersen er konsernsjef i Avinor.

Dag Falk-Petersen er konsernsjef i Avinor.

Foto: Avinor

Dag Falk-Petersen er konsernsjef i Avinor.

Dag Falk-Petersen er konsernsjef i Avinor.

Foto: Avinor

3110
20200626
3110
20200626

Samferdsle

jon@dagogtid.no

I førre veke omtalte Dag og Tid kostnadssjekken som Holte Consulting har gjort av planane om å flytta flyplassen i Bodø 900 meter. Kostnaden vert om lag 6 milliardar, og Holte rekna seg fram til at alle pengane vart bortkasta. Flyttinga gjev ingen samfunnsøkonomisk verdi, meiner dei.

Det er Avinor som er faginstansen som driv flyplassen no, og som skal flytta han. Dag Falk-Petersen er konsernsjef i Avinor, som støttar flyttinga.

– Eg vil likevel understreke at det ikkje er Avinor som har sagt at det er trong for å flytta flyplassen. Det er det Bodø kommune som har ynskt. Men at det er trong for å utbetra flyplassen, er tvillaust. Han er frå 1950 og ligg på grunn som rører på seg. I 2014 såg vi på to alternativ: Anten å lata rullebana liggja der ho ligg, og grava ned til botnen, eller å flytta rullebana 60 meter mot sør. Då kom vi til at det truleg var billigare å flytta bana 60 meter, men no har vi kome til at det har omtrent same kostnaden.

– Men likevel har de laga eit alternativ som inneber å flytta flyplassen 900 meter?

– Ja, Bodø kommune har no når Forsvaret skal flytta, ynskt å frigjera store areal for byutvikling. Dette har Bodø fått støtte for både frå regjeringa og Stortinget i Nasjonal transportplan. Eg meiner det er meiningslaust å ha ein flyplass som i praksis vert liggjande midt i byen. I tillegg vil det å flytta han 900 meter få bort støyproblema. No flyg vi inn over tettbygde område, med ein ny flyplass flyg vi ut og inn over sjøen.

– Det var meir støy då Forsvaret var der, og offentlege prosjekt har det med å gå på ein budsjettsprekk?

– Vi i Avinor er flinke til å halda oss til budsjettet, vi plar ikkje gå på budsjettsprekkar. Vi har kome til at om vi skal vera på den gamle flyplassen, vil det gje oss ein kostnad på rundt 1,5 milliardar over 20 år. Desse pengane kan vi nytta til å byggja ny flyplass. I tillegg får vi truleg rundt 300 millionar for sal av dagens flyplass. Dimed kan vi leggja 1,8 milliardar på bordet. Det å flytta eller det å verta verande vert for oss eit nullsumspel.

– Men de er ikkje åleine om å betala?

– Nei, staten har sagt at han kan stilla opp med 2,2 milliardar, resten skal Bodø kommune dekkja. Både vi, Forsvaret og Bodø kommune har vore svært medvitne om å halda kostnadene nede. Og med denne løysinga får vi frigjort store areal, som kjem Bodø og innbyggjarane der til gode.

– Det du i grunnen seier, er at dette er ei rein politisk avgjerd og ikkje eit behov som Avinor har?

– Ja, vi kunne ha utvida den noverande rullebana og laga ekstra kapasitet. Så flyttinga er eit resultat av politiske føringar. Men du bør gå inn på Google Maps, så ser du kor god løysing det er å flytta flyplassen. Når han vert flytta ein kilometer mot sørausts, vert han liggjande på den andre sida av eit høgdedrag. Bodø vert ein mykje betre by av denne flyttinga. Flyttinga er fyrst og fremst byutvikling som vi støttar fullt og heilt.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Samferdsle

jon@dagogtid.no

I førre veke omtalte Dag og Tid kostnadssjekken som Holte Consulting har gjort av planane om å flytta flyplassen i Bodø 900 meter. Kostnaden vert om lag 6 milliardar, og Holte rekna seg fram til at alle pengane vart bortkasta. Flyttinga gjev ingen samfunnsøkonomisk verdi, meiner dei.

Det er Avinor som er faginstansen som driv flyplassen no, og som skal flytta han. Dag Falk-Petersen er konsernsjef i Avinor, som støttar flyttinga.

– Eg vil likevel understreke at det ikkje er Avinor som har sagt at det er trong for å flytta flyplassen. Det er det Bodø kommune som har ynskt. Men at det er trong for å utbetra flyplassen, er tvillaust. Han er frå 1950 og ligg på grunn som rører på seg. I 2014 såg vi på to alternativ: Anten å lata rullebana liggja der ho ligg, og grava ned til botnen, eller å flytta rullebana 60 meter mot sør. Då kom vi til at det truleg var billigare å flytta bana 60 meter, men no har vi kome til at det har omtrent same kostnaden.

– Men likevel har de laga eit alternativ som inneber å flytta flyplassen 900 meter?

– Ja, Bodø kommune har no når Forsvaret skal flytta, ynskt å frigjera store areal for byutvikling. Dette har Bodø fått støtte for både frå regjeringa og Stortinget i Nasjonal transportplan. Eg meiner det er meiningslaust å ha ein flyplass som i praksis vert liggjande midt i byen. I tillegg vil det å flytta han 900 meter få bort støyproblema. No flyg vi inn over tettbygde område, med ein ny flyplass flyg vi ut og inn over sjøen.

– Det var meir støy då Forsvaret var der, og offentlege prosjekt har det med å gå på ein budsjettsprekk?

– Vi i Avinor er flinke til å halda oss til budsjettet, vi plar ikkje gå på budsjettsprekkar. Vi har kome til at om vi skal vera på den gamle flyplassen, vil det gje oss ein kostnad på rundt 1,5 milliardar over 20 år. Desse pengane kan vi nytta til å byggja ny flyplass. I tillegg får vi truleg rundt 300 millionar for sal av dagens flyplass. Dimed kan vi leggja 1,8 milliardar på bordet. Det å flytta eller det å verta verande vert for oss eit nullsumspel.

– Men de er ikkje åleine om å betala?

– Nei, staten har sagt at han kan stilla opp med 2,2 milliardar, resten skal Bodø kommune dekkja. Både vi, Forsvaret og Bodø kommune har vore svært medvitne om å halda kostnadene nede. Og med denne løysinga får vi frigjort store areal, som kjem Bodø og innbyggjarane der til gode.

– Det du i grunnen seier, er at dette er ei rein politisk avgjerd og ikkje eit behov som Avinor har?

– Ja, vi kunne ha utvida den noverande rullebana og laga ekstra kapasitet. Så flyttinga er eit resultat av politiske føringar. Men du bør gå inn på Google Maps, så ser du kor god løysing det er å flytta flyplassen. Når han vert flytta ein kilometer mot sørausts, vert han liggjande på den andre sida av eit høgdedrag. Bodø vert ein mykje betre by av denne flyttinga. Flyttinga er fyrst og fremst byutvikling som vi støttar fullt og heilt.

– Bodø vert ein mykje betre by av denne flyttinga.

Dag Falk-Petersen, Avinor-sjef

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis