Kunsten å svare utan å svare
Den som spør om NH90, får svevande svar frå Forsvarsdepartementet.
Regjeringa har vore svært lite villig til å svare på spørsmål om NH90-skandalen. Dag og Tid sende denne veka desse tre spørsmåla til Forsvarsdepartementet:
– Erkjenner departementet at mangelen på helikopter er eit alvorleg handikap for Kystvakta og i verste fall kan føre til at menneskeliv går tapt på havet?
– Kva er i vegen for å terminere kontrakten for NH90, når så mange av føresetnadene for kjøpet ikkje har blitt oppfylte?
– Ifølgje Offisersbladet kan Forsvaret spare minst 11 milliardar kroner og få langt større helikopterkapasitet ved å kansellere NH90 og kjøpe Seahawk. Kva argument har Forsvarsdepartementet mot ei slik løysing?
E-postsvaret frå spesialrådgjevar Birgitte Frisch i departementet handla dessverre om andre ting enn det vart spurt om. Slik såg svaret ut:
«Etter mange års forseinkingar har Noreg motteke fleire NH90-helikopter. Erfaringane så langt bekreftar at NH90 er eit godt helikopter som kan løyse oppgåvene, men at kostnadene til vedlikehald blir større enn tidlegare antatt. Det betyr at kvar flytime kjem til å bli dyrare enn det som er planlagt, og dyrare flytimar gir færre flytimar. Dette jobbar Forsvarsdepartementet med å finne løysingar på.»
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Regjeringa har vore svært lite villig til å svare på spørsmål om NH90-skandalen. Dag og Tid sende denne veka desse tre spørsmåla til Forsvarsdepartementet:
– Erkjenner departementet at mangelen på helikopter er eit alvorleg handikap for Kystvakta og i verste fall kan føre til at menneskeliv går tapt på havet?
– Kva er i vegen for å terminere kontrakten for NH90, når så mange av føresetnadene for kjøpet ikkje har blitt oppfylte?
– Ifølgje Offisersbladet kan Forsvaret spare minst 11 milliardar kroner og få langt større helikopterkapasitet ved å kansellere NH90 og kjøpe Seahawk. Kva argument har Forsvarsdepartementet mot ei slik løysing?
E-postsvaret frå spesialrådgjevar Birgitte Frisch i departementet handla dessverre om andre ting enn det vart spurt om. Slik såg svaret ut:
«Etter mange års forseinkingar har Noreg motteke fleire NH90-helikopter. Erfaringane så langt bekreftar at NH90 er eit godt helikopter som kan løyse oppgåvene, men at kostnadene til vedlikehald blir større enn tidlegare antatt. Det betyr at kvar flytime kjem til å bli dyrare enn det som er planlagt, og dyrare flytimar gir færre flytimar. Dette jobbar Forsvarsdepartementet med å finne løysingar på.»
Fleire artiklar
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.
Foto: Sindre Deschington
Mikrobrikkene som formar framtida
Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
På 70-talet meinte nokon at Billy Swan song som ein mellomting av Ringo Starr og Elvis. Det held vel til husbruk på eldre dagar.
Foto: Ctsy Monument Records, 1976
Arkivet: Hjelpa er nær
I november for femti år sidan blei genistreken «I Can Help» skriven og framført av ringreven Billy Swan.