JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

«Ei næring med låg avkasting»

Norges Rederiforbund avviser at riggselskapa i Noreg driv med overskotsflytting.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2282
20170428
2282
20170428

Norges Rederiforbund representerer interessene til riggselskapa i Noreg. Seksjonsleiar Lars Christian Tønder avviser konklusjonane i masteroppgåva til NHH-studentane Schmidt og Solvik. «Vi er uenig i påstanden om at riggselskapene på norsk sokkel driver med overskuddsflytting og annen ulovlig skatteplanlegging», skriv Tønder på epost. Han viser til ein studie som Rystad Energy har gjort av avkastinga i seks riggselskap frå 1999 til 2013. Rystad kom til at avkastinga på investert kapital i desse selskapa var på 5,4 prosent i perioden, altså noko høgare enn det Schmidt og Solvik fann.

«Det er riktig at dette ikke er spesielt høy avkastning – og den er vesentlig lavere enn Statoil sin avkastning i samme periode. Dette synliggjør at riggnæringen har lav / moderat avkastning, og ikke er en næring med ’superavkastning’. Riggratene kan synes høye, men dette må ses i lys av riggrederienes investerings- og driftskostnader, som er betydelige. En rigg vil typisk koste mellom 4 og 6 milliarder norske kroner», skriv Tønder.

Han er ikkje samd i at mykje av perioden frå 1999 til 2013 var ein høgkonjunktur for riggselskapa.

«Avkastningen for riggeier var klart under kapitalkostnaden for perioden 2000–2007. I tillegg snudde avkastningen ned i 2009 (og i 2002). Vi er også nå inne i en svært krevende markedssituasjon, der en rekke rigger ligger i opplag.»

At avkastinga i dei norske driftsselskapa er mykje lågare enn avkastinga i eigarselskapa forklarer Tønder med ulik risikoprofil.

«Det er riggeier som har risikoen for utnyttelsen av riggen – en risiko som absolutt må anses å være reell, og som raskt kan snu et overskudd til et underskudd. Den ulike risikoprofilen synliggjøres godt i dagens markedssituasjon. Som nevnt ligger en rekke rigger i opplag. Kostnadene (og fraværet av inntekt) knyttet til opplaget vil belastes riggeier, og ikke det norske driftsselskapet.»

At dei norske driftsselskapa har langt høgare gjeldsandel enn morselskapa, seier ikkje så mykje, meiner Tønder.

«Organiseringen og finanseringen av de ulike funksjonene er forskjellig, og det synes da lite hensiktsmessig å sammenligne gjeldsandelen i de ulike selskapstypene», skriv han.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Norges Rederiforbund representerer interessene til riggselskapa i Noreg. Seksjonsleiar Lars Christian Tønder avviser konklusjonane i masteroppgåva til NHH-studentane Schmidt og Solvik. «Vi er uenig i påstanden om at riggselskapene på norsk sokkel driver med overskuddsflytting og annen ulovlig skatteplanlegging», skriv Tønder på epost. Han viser til ein studie som Rystad Energy har gjort av avkastinga i seks riggselskap frå 1999 til 2013. Rystad kom til at avkastinga på investert kapital i desse selskapa var på 5,4 prosent i perioden, altså noko høgare enn det Schmidt og Solvik fann.

«Det er riktig at dette ikke er spesielt høy avkastning – og den er vesentlig lavere enn Statoil sin avkastning i samme periode. Dette synliggjør at riggnæringen har lav / moderat avkastning, og ikke er en næring med ’superavkastning’. Riggratene kan synes høye, men dette må ses i lys av riggrederienes investerings- og driftskostnader, som er betydelige. En rigg vil typisk koste mellom 4 og 6 milliarder norske kroner», skriv Tønder.

Han er ikkje samd i at mykje av perioden frå 1999 til 2013 var ein høgkonjunktur for riggselskapa.

«Avkastningen for riggeier var klart under kapitalkostnaden for perioden 2000–2007. I tillegg snudde avkastningen ned i 2009 (og i 2002). Vi er også nå inne i en svært krevende markedssituasjon, der en rekke rigger ligger i opplag.»

At avkastinga i dei norske driftsselskapa er mykje lågare enn avkastinga i eigarselskapa forklarer Tønder med ulik risikoprofil.

«Det er riggeier som har risikoen for utnyttelsen av riggen – en risiko som absolutt må anses å være reell, og som raskt kan snu et overskudd til et underskudd. Den ulike risikoprofilen synliggjøres godt i dagens markedssituasjon. Som nevnt ligger en rekke rigger i opplag. Kostnadene (og fraværet av inntekt) knyttet til opplaget vil belastes riggeier, og ikke det norske driftsselskapet.»

At dei norske driftsselskapa har langt høgare gjeldsandel enn morselskapa, seier ikkje så mykje, meiner Tønder.

«Organiseringen og finanseringen av de ulike funksjonene er forskjellig, og det synes da lite hensiktsmessig å sammenligne gjeldsandelen i de ulike selskapstypene», skriv han.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

Teikning: May Linn Clement

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans
Olav Thon (1923–2024).

Olav Thon (1923–2024).

Foto: Heiko Junge / NTB

KommentarSamfunn

Stadutviklaren Olav Thon

Olav Thon skapte den moderne norske bygdebyen – med større bilbruk og fleire kjøpesenter.

Ronny Spaans

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis