Her om dagen kunne lokalpressa på Søre Sunnmøre koma med ei avsløring. Vikebladet fortalde at verdas djupaste undervasstunnel, Eiksund-sambandet, ikkje har hatt fungerande fartsmåling på to år. Fotoboksane er ute av drift. Dette meinte lensmann Guttorm Hagen ikkje var akseptabelt, særleg av di ingen hadde fortalt han det. No varslar han radarkontrollar inne i tunnelen. Statens vegvesen lover på si side å fiksa feilen til hausten.
Men når sant seiast skal, trur eg det som gjeld for fotoboksane i Eiksundtunnelen, òg gjeld for stort sett alle andre fotoboksar i landet. Personleg har eg eit oppheng i desse fotoboksane, særleg gjennom Gudbrandsdalen som eg lyt køyra nokså ofte. Sanninga er òg at eg vel ofte køyrer for fort forbi desse boksane. Kystmennesket i meg liker seg ikkje i Gudbrandsdalen.
Men no er det mange år sidan eg har fått bot. Eg har difor byrja å sjå etter det som visstnok skal utgjera teiknet på at boksen fungerer, det skal koma eit raudt pulserande lys ut av linsa som er montert på fotoboksen. Og her er mitt funn. Av om lag 20 boksar i nord- og sørgåande retning, er det berre fire som fungerer. Alle andre er steindaude.
Dette set meg på eit vis i eit skorfeste: Skal eg taka risikoen, eller skal eg ikkje? Informasjon som ikkje kan nyttast til noko, er daud informasjon. Difor burde eg nytta høvet til å køyra for fort forbi boksane som eg har sett ikkje fungerer. Men på den andre sida: Tenk om ein eller anna lat byråkrat eller vegmann i Statens vegvesen syter for at ein eller fleire av boksane vert fiksa? Då sit eg der med ei stor bot, ja, kanskje eg til og med mister sertifikatet.
Dette er eit politisk problem: Det finst berre to alternativ til dagens tilstand: Anten må alle boksane fungera, eller så må ingen fungera. Men inntil Framstegspartiet har fått fiksa det, har eg eit tips til redaktørar: Send sumarvikarane ut til den næraste fotoboksen. Bed han eller ho om å sjekka om han blinkar. Gjer han ikkje det, er det berre ringja Statens vegvesen og lensmannen.
J.H.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Her om dagen kunne lokalpressa på Søre Sunnmøre koma med ei avsløring. Vikebladet fortalde at verdas djupaste undervasstunnel, Eiksund-sambandet, ikkje har hatt fungerande fartsmåling på to år. Fotoboksane er ute av drift. Dette meinte lensmann Guttorm Hagen ikkje var akseptabelt, særleg av di ingen hadde fortalt han det. No varslar han radarkontrollar inne i tunnelen. Statens vegvesen lover på si side å fiksa feilen til hausten.
Men når sant seiast skal, trur eg det som gjeld for fotoboksane i Eiksundtunnelen, òg gjeld for stort sett alle andre fotoboksar i landet. Personleg har eg eit oppheng i desse fotoboksane, særleg gjennom Gudbrandsdalen som eg lyt køyra nokså ofte. Sanninga er òg at eg vel ofte køyrer for fort forbi desse boksane. Kystmennesket i meg liker seg ikkje i Gudbrandsdalen.
Men no er det mange år sidan eg har fått bot. Eg har difor byrja å sjå etter det som visstnok skal utgjera teiknet på at boksen fungerer, det skal koma eit raudt pulserande lys ut av linsa som er montert på fotoboksen. Og her er mitt funn. Av om lag 20 boksar i nord- og sørgåande retning, er det berre fire som fungerer. Alle andre er steindaude.
Dette set meg på eit vis i eit skorfeste: Skal eg taka risikoen, eller skal eg ikkje? Informasjon som ikkje kan nyttast til noko, er daud informasjon. Difor burde eg nytta høvet til å køyra for fort forbi boksane som eg har sett ikkje fungerer. Men på den andre sida: Tenk om ein eller anna lat byråkrat eller vegmann i Statens vegvesen syter for at ein eller fleire av boksane vert fiksa? Då sit eg der med ei stor bot, ja, kanskje eg til og med mister sertifikatet.
Dette er eit politisk problem: Det finst berre to alternativ til dagens tilstand: Anten må alle boksane fungera, eller så må ingen fungera. Men inntil Framstegspartiet har fått fiksa det, har eg eit tips til redaktørar: Send sumarvikarane ut til den næraste fotoboksen. Bed han eller ho om å sjekka om han blinkar. Gjer han ikkje det, er det berre ringja Statens vegvesen og lensmannen.
J.H.
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.