JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn
Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2025
20170811
2025
20170811

Her om dagen kunne lokalpressa på Søre Sunnmøre koma med ei avsløring. Vikebladet fortalde at verdas djupaste undervasstunnel, Eiksund-sambandet, ikkje har hatt fungerande fartsmåling på to år. Fotoboksane er ute av drift. Dette meinte lensmann Guttorm Hagen ikkje var akseptabelt, særleg av di ingen hadde fortalt han det. No varslar han radarkontrollar inne i tunnelen. Statens vegvesen lover på si side å fiksa feilen til hausten.

Men når sant seiast skal, trur eg det som gjeld for fotoboksane i Eiksundtunnelen, òg gjeld for stort sett alle andre fotoboksar i landet. Personleg har eg eit oppheng i desse fotoboksane, særleg gjennom Gudbrandsdalen som eg lyt køyra nokså ofte. Sanninga er òg at eg vel ofte køyrer for fort forbi desse boksane. Kystmennesket i meg liker seg ikkje i Gudbrandsdalen.

Men no er det mange år sidan eg har fått bot. Eg har difor byrja å sjå etter det som visstnok skal utgjera teiknet på at boksen fungerer, det skal koma eit raudt pulserande lys ut av linsa som er montert på fotoboksen. Og her er mitt funn. Av om lag 20 boksar i nord- og sørgåande retning, er det berre fire som fungerer. Alle andre er steindaude.

Dette set meg på eit vis i eit skorfeste: Skal eg taka risikoen, eller skal eg ikkje? Informasjon som ikkje kan nyttast til noko, er daud informasjon. Difor burde eg nytta høvet til å køyra for fort forbi boksane som eg har sett ikkje fungerer. Men på den andre sida: Tenk om ein eller anna lat byråkrat eller vegmann i Statens vegvesen syter for at ein eller fleire av boksane vert fiksa? Då sit eg der med ei stor bot, ja, kanskje eg til og med mister sertifikatet.

Dette er eit politisk problem: Det finst berre to alternativ til dagens tilstand: Anten må alle boksane fungera, eller så må ingen fungera. Men inntil Framstegspartiet har fått fiksa det, har eg eit tips til redaktørar: Send sumarvikarane ut til den næraste fotoboksen. Bed han eller ho om å sjekka om han blinkar. Gjer han ikkje det, er det berre ringja Statens vegvesen og lensmannen.

J.H.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Her om dagen kunne lokalpressa på Søre Sunnmøre koma med ei avsløring. Vikebladet fortalde at verdas djupaste undervasstunnel, Eiksund-sambandet, ikkje har hatt fungerande fartsmåling på to år. Fotoboksane er ute av drift. Dette meinte lensmann Guttorm Hagen ikkje var akseptabelt, særleg av di ingen hadde fortalt han det. No varslar han radarkontrollar inne i tunnelen. Statens vegvesen lover på si side å fiksa feilen til hausten.

Men når sant seiast skal, trur eg det som gjeld for fotoboksane i Eiksundtunnelen, òg gjeld for stort sett alle andre fotoboksar i landet. Personleg har eg eit oppheng i desse fotoboksane, særleg gjennom Gudbrandsdalen som eg lyt køyra nokså ofte. Sanninga er òg at eg vel ofte køyrer for fort forbi desse boksane. Kystmennesket i meg liker seg ikkje i Gudbrandsdalen.

Men no er det mange år sidan eg har fått bot. Eg har difor byrja å sjå etter det som visstnok skal utgjera teiknet på at boksen fungerer, det skal koma eit raudt pulserande lys ut av linsa som er montert på fotoboksen. Og her er mitt funn. Av om lag 20 boksar i nord- og sørgåande retning, er det berre fire som fungerer. Alle andre er steindaude.

Dette set meg på eit vis i eit skorfeste: Skal eg taka risikoen, eller skal eg ikkje? Informasjon som ikkje kan nyttast til noko, er daud informasjon. Difor burde eg nytta høvet til å køyra for fort forbi boksane som eg har sett ikkje fungerer. Men på den andre sida: Tenk om ein eller anna lat byråkrat eller vegmann i Statens vegvesen syter for at ein eller fleire av boksane vert fiksa? Då sit eg der med ei stor bot, ja, kanskje eg til og med mister sertifikatet.

Dette er eit politisk problem: Det finst berre to alternativ til dagens tilstand: Anten må alle boksane fungera, eller så må ingen fungera. Men inntil Framstegspartiet har fått fiksa det, har eg eit tips til redaktørar: Send sumarvikarane ut til den næraste fotoboksen. Bed han eller ho om å sjekka om han blinkar. Gjer han ikkje det, er det berre ringja Statens vegvesen og lensmannen.

J.H.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Tyske langdistansetog har vorte 20 prosent mindre punktlege på ti år. No får dei ikkje lenger køyre inn i Sveits om dei er forseinka. Sveitsarane fryktar at tyske tog vil skape forseinkingar på eige jarnbanenett.

Foto via Wikimedia Commons

Samfunn

Den rustne kjempa

Tyskland treng strategiske investeringar, men både politikarar og veljarar har angst for risiko. No blir det nyval i Europas største økonomi.

Sigurd Arnekleiv Bækkelund

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis