Gode ønske i sjømatnæringa
– Sjømatnæringa ønskjer å få meir fisk over på kjøl, forsikrar Trond Davidsen, assisterande direktør i bransjeforeininga Sjømat Norge.
Han understrekar at all fryst sjømat går ut frå Noreg med skip allereie.
– Men ferske råvarer må fort fram til marknaden. Og det er ei utfordring.
Ei mogleg løysing er såkalla superkjøling, påpeikar Davidsen, ei nedkjøling ved hjelp av gass som gjer at fisken held seg fersk mykje lenger.
– Men i tillegg har vi problemet med retningsbalansen. Det handlar om både økonomi og miljø: Det er ikkje nok produkt som kan sendast i retur med skip i dag. Vi kan ikkje køyre med tomme båtar nordover att frå Frankrike.
– Bakkafrost sender fersk laks frå Færøyane med skip til kontinentet, og dei driv godt?
– Ja, dei må ta fisken på båt. Men dei har returfrakt på båtane nordover.
– Ulukkene med trailerane er ei belastning for sjømatnæringa?
– Ja, og næringa har gjort ein innsats her gjennom prosjektet Trygg trailer, som stiller større krav til transportselskapa.
– Med dagens transportsystem for gods er trafikkulukker med vogntoga ikkje til å unngå?
– Nei, og det er eit mål å få meir over på båt og bane. Dessverre går utviklinga i feil retning. Raumabanen er i praksis nedlagd, og det er kapasitetsproblem på Ofotbanen.
– Kan det vere ei løysing å kople nye laksekonsesjonar til krav om sjøverts transport?
– Vi har hatt andre typar koplingar til konsesjonane før, anten det handla om foredlingsmåtar, kjønn eller etnisitet. I praksis viser det seg at slike ordningar er vanskelege å etterleve, seier Trond Davidsen.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Han understrekar at all fryst sjømat går ut frå Noreg med skip allereie.
– Men ferske råvarer må fort fram til marknaden. Og det er ei utfordring.
Ei mogleg løysing er såkalla superkjøling, påpeikar Davidsen, ei nedkjøling ved hjelp av gass som gjer at fisken held seg fersk mykje lenger.
– Men i tillegg har vi problemet med retningsbalansen. Det handlar om både økonomi og miljø: Det er ikkje nok produkt som kan sendast i retur med skip i dag. Vi kan ikkje køyre med tomme båtar nordover att frå Frankrike.
– Bakkafrost sender fersk laks frå Færøyane med skip til kontinentet, og dei driv godt?
– Ja, dei må ta fisken på båt. Men dei har returfrakt på båtane nordover.
– Ulukkene med trailerane er ei belastning for sjømatnæringa?
– Ja, og næringa har gjort ein innsats her gjennom prosjektet Trygg trailer, som stiller større krav til transportselskapa.
– Med dagens transportsystem for gods er trafikkulukker med vogntoga ikkje til å unngå?
– Nei, og det er eit mål å få meir over på båt og bane. Dessverre går utviklinga i feil retning. Raumabanen er i praksis nedlagd, og det er kapasitetsproblem på Ofotbanen.
– Kan det vere ei løysing å kople nye laksekonsesjonar til krav om sjøverts transport?
– Vi har hatt andre typar koplingar til konsesjonane før, anten det handla om foredlingsmåtar, kjønn eller etnisitet. I praksis viser det seg at slike ordningar er vanskelege å etterleve, seier Trond Davidsen.
Fleire artiklar
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.
Gassleidningar i Moldova. Landet risikerer ei energikrise til neste år.
Foto: Aurel Obreja / AP / NTB
Moldova i skvis
Frå 1. januar kjem det ikkje meir gass til Europa gjennom Ukraina. Det kan bli alvorleg for energitryggleiken i Moldova.
Stoltenberg I-regjeringa på Slottsplassen. Dåverande statsminister Jens Stoltenberg og utanriksminister Thorbjørn Jagland står fremst.
Foto: Jarl Fr. Erichsen / NTB
Venstrepopulisme på norsk – en refleksjon
«Ved markedsrettingen og privatisering ga venstresiden delvis fra seg det som hadde vært dens kjennemerke, nemlig å mobilisere staten til fordel for folk flest.»
I november 2017 besøkte president Donald Trump kollegaen Xi Jinping i Beijing. Same året tok handelskrigen mellom USA og Kina til.
Foto: Damir Sagolj / Reuters / NTB
Det som kjem etter globaliseringa
35 år etter at Berlinmuren fall og liberalismen såg ut til å ha vunne, reiser tollmurane seg i verda.
Gatekunsten på denne muren i Kyiv er basert på kunsten til Marija Prymatsjenko, som ukrainarane no omfamnar.
Foto via Wikimedia Commons
Naiv kunst og nøktern røyndom
Dei naivistiske dyrefigurane til Marija Prymatsjenko har blitt viktige for gjennomsnittsukrainaren, som kjempar vidare i trua på mirakel.