Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Samfunn

Inspirasjon

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1802
20180525
1802
20180525

Granavollen ved Gran på Hadeland, ei helg i det fyrste tiåret av totusentalet. Det er klår himmel og godt vêr. Inne i Granavolden Gjæstgiveri er det lunsjbuffet. Vi er på Humanistisk seminar, eit føredrags- og diskusjonsforum skipa av Asbjørn Aarnes.

Deltakarane er snare med å stelle seg i kø. «Granavollene», som summe kallar dei, forsyner seg godt. Eg og eit par til lurer oss ut til Systerkyrkjene, rett ved gjestgjevargarden.

Ein einsam skald vandrar ved O.A. Vinje-statuen ved kyrkjene. Det er ingen ung mann, han går der med ein liten knekk i knea. Eg spør han kva som er viktigast for ein diktar, handverket eller inspirasjonen.

– Inspirasjonen er viktigast. Eg skriv eine og åleine på inspirasjonen. Det er som ei røyst inni meg. Høyrer eg fyrste setninga, så må eg skrive orda ned, så kjem setning etter setning.

Han opnar jakka, viser fram skrivesaker, trygt planta i innerlomma.

– Eg har alltid med meg penn og notatblokk, eg veit aldri når inspirasjonen kan slå ned.

– Diktarmusa di er med andre ord raus med guddomleg kraft?

– Ei gresk diktarmuse? Å nei du! Det er Den heilage ande som inspirerer meg. Alt eg gjer, byrjar og endar med Jesus.

– Men Jesus-dikt, er ikkje det misjonering? Kan det bli kunst?

– Gå attende i historia, ho har rikeleg med døme. Bach har vorte kalla «den femte evangelist». Eg meiner all stor kunst har eit tydeleg element av det metafysiske.

– Kan du lesa opp eit dikt for oss?

Diktaren er ikkje vond å be. Han les fram: «Gi meg de gamle mestere/ Smertenes Monteverdi de dødes/ talsmann Dante Alighieri og Rafael.»

Han står der med den karakteristiske knekken i knea, og samtidig litt lut. Det er utruleg kor lenge han held denne posituren. Men så er det ikkje eine og åleine av eiga kraft.

Vi lyser fred over skalden Arnold Eidslott.

Ynnor Snaap

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Granavollen ved Gran på Hadeland, ei helg i det fyrste tiåret av totusentalet. Det er klår himmel og godt vêr. Inne i Granavolden Gjæstgiveri er det lunsjbuffet. Vi er på Humanistisk seminar, eit føredrags- og diskusjonsforum skipa av Asbjørn Aarnes.

Deltakarane er snare med å stelle seg i kø. «Granavollene», som summe kallar dei, forsyner seg godt. Eg og eit par til lurer oss ut til Systerkyrkjene, rett ved gjestgjevargarden.

Ein einsam skald vandrar ved O.A. Vinje-statuen ved kyrkjene. Det er ingen ung mann, han går der med ein liten knekk i knea. Eg spør han kva som er viktigast for ein diktar, handverket eller inspirasjonen.

– Inspirasjonen er viktigast. Eg skriv eine og åleine på inspirasjonen. Det er som ei røyst inni meg. Høyrer eg fyrste setninga, så må eg skrive orda ned, så kjem setning etter setning.

Han opnar jakka, viser fram skrivesaker, trygt planta i innerlomma.

– Eg har alltid med meg penn og notatblokk, eg veit aldri når inspirasjonen kan slå ned.

– Diktarmusa di er med andre ord raus med guddomleg kraft?

– Ei gresk diktarmuse? Å nei du! Det er Den heilage ande som inspirerer meg. Alt eg gjer, byrjar og endar med Jesus.

– Men Jesus-dikt, er ikkje det misjonering? Kan det bli kunst?

– Gå attende i historia, ho har rikeleg med døme. Bach har vorte kalla «den femte evangelist». Eg meiner all stor kunst har eit tydeleg element av det metafysiske.

– Kan du lesa opp eit dikt for oss?

Diktaren er ikkje vond å be. Han les fram: «Gi meg de gamle mestere/ Smertenes Monteverdi de dødes/ talsmann Dante Alighieri og Rafael.»

Han står der med den karakteristiske knekken i knea, og samtidig litt lut. Det er utruleg kor lenge han held denne posituren. Men så er det ikkje eine og åleine av eiga kraft.

Vi lyser fred over skalden Arnold Eidslott.

Ynnor Snaap

Emneknaggar

Fleire artiklar

Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

Frisk debut

Litt forenkla kan ein seie at Gina Tandberg bygger opp eit heilt fagfelt, for så å rive det ned.

Ingvild Bræin
Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Gina Tandberg er utdanna litteraturvitar og har no skrive sin første roman.

Foto: Anna-Julia Granberg / Blunderbuss

BokMeldingar

Frisk debut

Litt forenkla kan ein seie at Gina Tandberg bygger opp eit heilt fagfelt, for så å rive det ned.

Ingvild Bræin
Den tyske fotografen og filmskaparen Leni Riefenstahl saman med blant andre Adolf Hitler.

Den tyske fotografen og filmskaparen Leni Riefenstahl saman med blant andre Adolf Hitler.

Foto: NTB

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Portrett av ei kvinne i flammar

Kvart år får eit knippe filmkritikarar presentera ein utvald film på Tromsø Internasjonale Filmfestival. Eg valde ein dokumentar som etter nok eit gjensyn gjer meg usikker og fascinert.

Bollar til alle – alltid: Her er det sjølvaste Slottet som deler ut 3400 bollar i høve eit kongeleg jubileum.

Bollar til alle – alltid: Her er det sjølvaste Slottet som deler ut 3400 bollar i høve eit kongeleg jubileum.

Foto: Lise Åserud / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Kor mange syrer må til for å lage ein sjokoladebolle?

Familien Nerdrum ved garden i Stavern.

Familien Nerdrum ved garden i Stavern.

Foto: Agnete Brun / NRK

KunstKultur
Kaj Skagen

Ikkje alt er politikk

Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

Foto: Hallgeir Opedal

Feature

Berre røre, ikkje sjå

Otto Prytz (81) er fødd blind, men takka vere ein ung franskmann blei han ikkje analfabet. Han blei akademikar.

Hallgeir Opedal
– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

Foto: Hallgeir Opedal

Feature

Berre røre, ikkje sjå

Otto Prytz (81) er fødd blind, men takka vere ein ung franskmann blei han ikkje analfabet. Han blei akademikar.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis