JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Jolene

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1805
20211105
1805
20211105

Di eldre eg er, di meir fengslande finn eg Neil Young-songen «A Man Needs a Maid» på Harvest-plata frå 1972. De veit, den der London Symphony Orchestra får gå bananas med paukar og basunar i arrangementet til Jack Nitzsche: «Maiiiid, maiiiid, a man needs a maid! Baw! Baw! Baw!» og så bortetter.

Ikkje berre éin mann, men to menn trong taus, viste det seg, og dessmeir den same tausa! Ho heitte Carrie Snodgress, Neil hadde sett henne i hovudrolla i komedien Diary of a Mad Housewife og forelska seg – «she was playing a part that I could understand».

Slikt kan henda dei beste og fleste av oss, men Neil Young gjorde som kjent noko med det, han elga seg inn på Snodgress. Kva ho fekk ut av samlivet, med Young fyrst og sidan med nemnde Nietzsche, arrangøren, er elles ei anna og mørkare soge.

«A Man Needs a Maid» er kort sagt kritisert for å vera ein kvinnediskriminerande song, som rimeleg kan vera, men om det er på grunn av eller trass i dette at han rører meg no, skal ikkje vera sagt.

Poenget her er berre at eg i helga høyrde Astrid S syngja nett denne songen i opptak på NRK, og at hennar framføring rørte meg endå meir. Tausa sjølv tok liksom ordet, Astrid S tok orda til Young og forma songen og jamringa hans (førekjem det meg no) i sitt bilete.

Eit anna bilete gjev ein heilt annan song, tenkte eg, mediet er bodskapen, men meir rakk eg ikkje å grubla før neste nummer i kavalkaden på NRK kom og feia all tvil til side: Ein for meg ukjend, ung og gravalvorsam nordmann stod rett opp og ned og kviskresong Dolly Partons «Jolene».

Nils Beck rørte med det oss alle, vil eg tru, men ikkje minst seg sjølv til tårer. Der Parton vel helst har kitla konkurranseinstinktet til rivalinna, må Beck endeleg, etter alle desse åra, ha fått til og med den forherda Jolene til å langskjemmast.

Jox

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Di eldre eg er, di meir fengslande finn eg Neil Young-songen «A Man Needs a Maid» på Harvest-plata frå 1972. De veit, den der London Symphony Orchestra får gå bananas med paukar og basunar i arrangementet til Jack Nitzsche: «Maiiiid, maiiiid, a man needs a maid! Baw! Baw! Baw!» og så bortetter.

Ikkje berre éin mann, men to menn trong taus, viste det seg, og dessmeir den same tausa! Ho heitte Carrie Snodgress, Neil hadde sett henne i hovudrolla i komedien Diary of a Mad Housewife og forelska seg – «she was playing a part that I could understand».

Slikt kan henda dei beste og fleste av oss, men Neil Young gjorde som kjent noko med det, han elga seg inn på Snodgress. Kva ho fekk ut av samlivet, med Young fyrst og sidan med nemnde Nietzsche, arrangøren, er elles ei anna og mørkare soge.

«A Man Needs a Maid» er kort sagt kritisert for å vera ein kvinnediskriminerande song, som rimeleg kan vera, men om det er på grunn av eller trass i dette at han rører meg no, skal ikkje vera sagt.

Poenget her er berre at eg i helga høyrde Astrid S syngja nett denne songen i opptak på NRK, og at hennar framføring rørte meg endå meir. Tausa sjølv tok liksom ordet, Astrid S tok orda til Young og forma songen og jamringa hans (førekjem det meg no) i sitt bilete.

Eit anna bilete gjev ein heilt annan song, tenkte eg, mediet er bodskapen, men meir rakk eg ikkje å grubla før neste nummer i kavalkaden på NRK kom og feia all tvil til side: Ein for meg ukjend, ung og gravalvorsam nordmann stod rett opp og ned og kviskresong Dolly Partons «Jolene».

Nils Beck rørte med det oss alle, vil eg tru, men ikkje minst seg sjølv til tårer. Der Parton vel helst har kitla konkurranseinstinktet til rivalinna, må Beck endeleg, etter alle desse åra, ha fått til og med den forherda Jolene til å langskjemmast.

Jox

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis