JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Lyd

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1867
20211001
1867
20211001

Om det var sjølve bonemiddelet, eller om det var vaskemiddelet i kombinasjon med det nybona golvet som gjorde det, er uklart, men iallfall byrja visse sko å lage knirke- og gnisselydar etter ferien. Somme kollegaer som laga ufrivillige lydar, byrja å liste seg. Andre gjekk på sokkelesten.

Kven har ikkje irritert seg over lydar i opne kontorlandskap, på kollektivtransport eller til og med i eigen heim? Det er mykje å ta av. Eg kan byrje med slafsing og slurping, halde fram med harking og hosting, gå vidare til snufsing og nysing, stoppe ved pusting og pesing, kome innom gurping og fising, før eg avsluttar med knusktørt mas frå knekkebrødtygging og skarpe smell frå høge hælar. Og då har eg halde lyden av kopi- og kaffimaskiner utanfor.

Mange av dei som lagar lydar, eller ulydar, er ikkje klare over det, trur eg. Eg har ein kollega som «tørrplystrar»; han lagar ein suselyd gjennom leppene medan han sjauar papir eller gjer noko anna fysisk arbeid i lokalet. Ein annan eg kjenner, kan bli sitjande og sjå ut i lufta medan han trommar fingrane mot bordflata med skarp lyd frå neglene. Då eg var på polet her om dagen, klarte eg å irritere meg over ein tilsett som nynna. Eg stod ved sida av henne i om lag fem sekund, så det må kunne kallast ein overreaksjon.

For eit par veker sidan treiv eg med meg ei bukse frå eit stativ der alt kosta 200 kroner. Kordfløyelsbuksa passa heldigvis, men ho fekk meg til å tenkje på ein lektor med opprykk, eller den gamle myten om ein slik ein. Buksa lagar nemleg lyd: Ho plystrar når eg går. Dermed såg eg for meg denne lektoren, ei vaksen kvinne med brune kordfløyelsbukser, rustraude fotformsko, grøn anorakk, skulderveske i skinn, sekk på ryggen og ein gråsprengd klimakteriebob. Ikkje heilt ulik meg sjølv, altså.

Dersom skorne knirkar, er dei ikkje betalte, seier eit gammalt ordtak. Det kjøper eg ikkje.

Tiriltunga

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Om det var sjølve bonemiddelet, eller om det var vaskemiddelet i kombinasjon med det nybona golvet som gjorde det, er uklart, men iallfall byrja visse sko å lage knirke- og gnisselydar etter ferien. Somme kollegaer som laga ufrivillige lydar, byrja å liste seg. Andre gjekk på sokkelesten.

Kven har ikkje irritert seg over lydar i opne kontorlandskap, på kollektivtransport eller til og med i eigen heim? Det er mykje å ta av. Eg kan byrje med slafsing og slurping, halde fram med harking og hosting, gå vidare til snufsing og nysing, stoppe ved pusting og pesing, kome innom gurping og fising, før eg avsluttar med knusktørt mas frå knekkebrødtygging og skarpe smell frå høge hælar. Og då har eg halde lyden av kopi- og kaffimaskiner utanfor.

Mange av dei som lagar lydar, eller ulydar, er ikkje klare over det, trur eg. Eg har ein kollega som «tørrplystrar»; han lagar ein suselyd gjennom leppene medan han sjauar papir eller gjer noko anna fysisk arbeid i lokalet. Ein annan eg kjenner, kan bli sitjande og sjå ut i lufta medan han trommar fingrane mot bordflata med skarp lyd frå neglene. Då eg var på polet her om dagen, klarte eg å irritere meg over ein tilsett som nynna. Eg stod ved sida av henne i om lag fem sekund, så det må kunne kallast ein overreaksjon.

For eit par veker sidan treiv eg med meg ei bukse frå eit stativ der alt kosta 200 kroner. Kordfløyelsbuksa passa heldigvis, men ho fekk meg til å tenkje på ein lektor med opprykk, eller den gamle myten om ein slik ein. Buksa lagar nemleg lyd: Ho plystrar når eg går. Dermed såg eg for meg denne lektoren, ei vaksen kvinne med brune kordfløyelsbukser, rustraude fotformsko, grøn anorakk, skulderveske i skinn, sekk på ryggen og ein gråsprengd klimakteriebob. Ikkje heilt ulik meg sjølv, altså.

Dersom skorne knirkar, er dei ikkje betalte, seier eit gammalt ordtak. Det kjøper eg ikkje.

Tiriltunga

Emneknaggar

Fleire artiklar

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Juliette (Izïa Higelin) dreg til heimbyen for å besøke familien. Det viser seg at faren ikkje klarer å uttrykkje kjenslene sine, mora har blitt meir eksentrisk enn nokon gong, systera er i ei midtlivskrise, og bestemora har hamna på aldersheim.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Vår Juliette har overraskande tyngde til å vera pakka inn så lett

Brit Aksnes
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken
Ivo de Figueiredo.

Ivo de Figueiredo.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Få kjenner Munch betre

Ivo de Figueiredos tobindsbiografi om Edvard Munch er nyansert og underhaldande.

Henrik Martin Dahlsbakken

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis