JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Skule

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1950
20211119
1950
20211119

Norsk skule går frå katastrofe til katastrofe. No er alt i ungdomsskulen digitalt. Yngsteguten og eg slit kvar dag med å finna ut kva han skal ha lært og kva han skal læra.

I dag hadde vi om algebra og funksjonar, ikkje at dei kalla det funksjonar. Nei, det var ikkje lekse, men eg ville finna ut kvar han var i pensum.

Ja, eg forstod at eit rektangel representerte «n», både guten og eg såg korleis figurar veks i alle retningar med «n» gonga med eit eller anna. Men å forstå korleis auken skulle formulerast i ein formel, fann vi ikkje ut av.

Kvifor må vi fyrst gå gjennom den lange sekvensen om korleis ein uttrykkjer formlar i form av døme på auke, i staden for å læra formelen? Og når alt skal fyllast ut på internett, kvar skal vi rekna oss gjennom det heile? Ikkje tavler, ikkje papir, ikkje døme. 90 prosent av tida går med på å finna ut av kvar vi skal leita i «ressursane», som heile tida endrar namn av di ein eller annan i eit forlag heile tida redigerer «bøkene».

Eg vert galen. Guten har nokså lett for å forstå matte dersom han får reglar, eg er nokså god til berre å forstå kvar vi skal. Men korleis utvida n2 på basis av internett når vi ikkje får prøva og feila på papir og det utan ei rettleiing?

Det er lenge sidan forskinga etablerte at lesing på papir, rekning med blyant og alt anna av det gamle, er den beste læringsmetoden av di det vert kombinert med motorikk.

Kven er desse lobbyistane som har fått til dette? Vi hadde i dag møte med kontaktlæraren, heller ikkje han kunne finna fram i alle desse ressursane. Vi har vorte eit land der digital «kompetanse» er alt, konkret kunnskap er nada. Det finst ikkje eit einaste papir der eg kan høyra han i glossar frå. Det ligg kanskje i ein «ressurs».

Son min har kasta bort ladaren til læringsbrettet. «Ein kan diverre berre få ein per år.» Eg kjøpte ny ladar i går. I dag fann han ladaren att. No kjenner eg meg involvert i læringa. Eg har kjøpt ladar til f…skapen.

JH

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Norsk skule går frå katastrofe til katastrofe. No er alt i ungdomsskulen digitalt. Yngsteguten og eg slit kvar dag med å finna ut kva han skal ha lært og kva han skal læra.

I dag hadde vi om algebra og funksjonar, ikkje at dei kalla det funksjonar. Nei, det var ikkje lekse, men eg ville finna ut kvar han var i pensum.

Ja, eg forstod at eit rektangel representerte «n», både guten og eg såg korleis figurar veks i alle retningar med «n» gonga med eit eller anna. Men å forstå korleis auken skulle formulerast i ein formel, fann vi ikkje ut av.

Kvifor må vi fyrst gå gjennom den lange sekvensen om korleis ein uttrykkjer formlar i form av døme på auke, i staden for å læra formelen? Og når alt skal fyllast ut på internett, kvar skal vi rekna oss gjennom det heile? Ikkje tavler, ikkje papir, ikkje døme. 90 prosent av tida går med på å finna ut av kvar vi skal leita i «ressursane», som heile tida endrar namn av di ein eller annan i eit forlag heile tida redigerer «bøkene».

Eg vert galen. Guten har nokså lett for å forstå matte dersom han får reglar, eg er nokså god til berre å forstå kvar vi skal. Men korleis utvida n2 på basis av internett når vi ikkje får prøva og feila på papir og det utan ei rettleiing?

Det er lenge sidan forskinga etablerte at lesing på papir, rekning med blyant og alt anna av det gamle, er den beste læringsmetoden av di det vert kombinert med motorikk.

Kven er desse lobbyistane som har fått til dette? Vi hadde i dag møte med kontaktlæraren, heller ikkje han kunne finna fram i alle desse ressursane. Vi har vorte eit land der digital «kompetanse» er alt, konkret kunnskap er nada. Det finst ikkje eit einaste papir der eg kan høyra han i glossar frå. Det ligg kanskje i ein «ressurs».

Son min har kasta bort ladaren til læringsbrettet. «Ein kan diverre berre få ein per år.» Eg kjøpte ny ladar i går. I dag fann han ladaren att. No kjenner eg meg involvert i læringa. Eg har kjøpt ladar til f…skapen.

JH

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis