JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Sykling

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1914
20220617
1914
20220617

– Det heiter ikkje damesykkel no lenger. Det heiter innstegssykkel.

Ein kamerat med lang sykkel­erfaring – han har ikkje mindre enn tre «analoge» og to elektriske syklar – korrigerte meg der vi trødde frå scene til scene på Musikkens dag i Oslo.

Det gjekk overraskande bra. Eg er nemleg litt redd for å sykle. Sjølv om hovudstaden har kilometervis med lyseraud sykkelsti, finst det mange farlege kryss med tungtrafikk. Dessutan er eg skeptisk til råsyklistar, dei som trakkar av garde i full fart og ser ut til å tru at trafikkreglane ikkje gjeld for dei.

Men no har han fått meg på trua, eg vurderer å kjøpe meg sykkel. Tenk å trille nedoverbakke til arbeid på ti minutt i staden for å gå i ein halv time! Eg trur eg får meir mosjon av å gå enn å sitje og trø litt no og då, men det hender at eg er ute i siste liten.

– Om du ser etter ein bysykkel, bør du ha større hjul som trillar betre, sa brukthandlaren då eg stod og såg på ein velbrukt terrengsykkel.

Bysykkel? Eg torde ikkje spørje kva det er. Ikkje veit eg kva eg vil ha heller, men det er mykje å velje i: racer- og landevegssykkel, terrengsykkel, fatbike, hybridsykkel, samanleggbar sykkel, liggjesykkel, lastesykkel, tandemsykkel, elsykkel... Og innanfor dei kategoriane er det endå fleire variantar. Før var det stort sett berre dame- eller herresykkel som var valet, etter barnesyklane.

Innstegssykkelen er komen for å bli, ser det ut til. Mange syklar har ikkje den klassiske stonga kjærasten kunne sitje på. Vi sykla forresten med «innsteg» då vi var så små at vi ikkje kunne sykle på herresyklar. Vi tredde berre eine foten under stonga og prøvde å halde balansen på skeiva. Noko elegant syn var det neppe.

Eg veit ikkje om det blir bysykkel, innstegssykkel eller elsykkel på meg, men éin ting er sikkert: Eg skal ikkje ha ein pastellfarga «damesykkel» med lêrsete og bastkorg pynta med ein fargerik blomekrans. Der går grensa.

Tiriltunga

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

– Det heiter ikkje damesykkel no lenger. Det heiter innstegssykkel.

Ein kamerat med lang sykkel­erfaring – han har ikkje mindre enn tre «analoge» og to elektriske syklar – korrigerte meg der vi trødde frå scene til scene på Musikkens dag i Oslo.

Det gjekk overraskande bra. Eg er nemleg litt redd for å sykle. Sjølv om hovudstaden har kilometervis med lyseraud sykkelsti, finst det mange farlege kryss med tungtrafikk. Dessutan er eg skeptisk til råsyklistar, dei som trakkar av garde i full fart og ser ut til å tru at trafikkreglane ikkje gjeld for dei.

Men no har han fått meg på trua, eg vurderer å kjøpe meg sykkel. Tenk å trille nedoverbakke til arbeid på ti minutt i staden for å gå i ein halv time! Eg trur eg får meir mosjon av å gå enn å sitje og trø litt no og då, men det hender at eg er ute i siste liten.

– Om du ser etter ein bysykkel, bør du ha større hjul som trillar betre, sa brukthandlaren då eg stod og såg på ein velbrukt terrengsykkel.

Bysykkel? Eg torde ikkje spørje kva det er. Ikkje veit eg kva eg vil ha heller, men det er mykje å velje i: racer- og landevegssykkel, terrengsykkel, fatbike, hybridsykkel, samanleggbar sykkel, liggjesykkel, lastesykkel, tandemsykkel, elsykkel... Og innanfor dei kategoriane er det endå fleire variantar. Før var det stort sett berre dame- eller herresykkel som var valet, etter barnesyklane.

Innstegssykkelen er komen for å bli, ser det ut til. Mange syklar har ikkje den klassiske stonga kjærasten kunne sitje på. Vi sykla forresten med «innsteg» då vi var så små at vi ikkje kunne sykle på herresyklar. Vi tredde berre eine foten under stonga og prøvde å halde balansen på skeiva. Noko elegant syn var det neppe.

Eg veit ikkje om det blir bysykkel, innstegssykkel eller elsykkel på meg, men éin ting er sikkert: Eg skal ikkje ha ein pastellfarga «damesykkel» med lêrsete og bastkorg pynta med ein fargerik blomekrans. Der går grensa.

Tiriltunga

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Ein brannmann arbeider i eit bustadområde i Odesa, som vart råka av ein sverm av russiske rakettar 17. november i år.

Foto: Bergingstenesta i Ukraina

KrigSamfunn

Putin og fullmånen

Trump har lova å få slutt på Russlands krigføring 21. januar. Spørsmålet er kor Musk og Orbán står då, og kor sint Putin er.

Andrej Kurkov
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis