Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Lita skriftSamfunn

Utsidar

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1912
20221104
1912
20221104

Eg har vore syklist i Oslo sidan eg kom til byen i førre tusenår. I sommarsol og vinterslaps, vår som haust har eg sett meg på tohjulingen og rulla av stad til arbeidsplass, butikk, kafé, kino eller kvar eg no skulle.

Visst har eg hatt min skjerv av småulykker og uhell. Eg òg har fått framhjulet ned i trikkeskinna og gått på trynet i asfalten. Eg har sklidd på glattisen og slått bein og armar gule og blå. Eg har brasa inn i ei bildør som brått blei opna mellom passerande trafikk til venstre og rekkja av parkerte bilar til høgre, og hamna sprellande over døra til ein forskrekka bilførar. For ein bysyklist er livet fylt av små og store audmjukingar.

Eitt har eg i alle fall lært: Syklistar er mjuke, bilar er harde; det er lurt å vike, også om ein har retten på si side. Dette har lenge vore kjernen i sykkelkulturarven i Oslo.

Men dei siste åra har det skjedd eit skifte. Vi har fått eigne felt med raud asfalt, tydeleg vegmerking og skilt. Og vi er blitt fleire, mange fleire.

Som syklist hamnar eg no midt i ei oskorei av medtrafikantar på sykkel, elsykkel, elsparkesykkel og andre framkomstmiddel som eg korkje forstår verkemåten til eller veit namnet på.

Det er særleg i lyskryss eg merkar det. Dei som stansar for raudt lys – og det er langt frå alle – stiller seg lagleg til framfor bilrekkja og står der og sparkar hissig i grusen som virile hingstar i startboksen. Dei sender sjølvrettvise olme blikk mot nærmaste bilist, nokre rettar ut ei åtvarande venstrehand for å gjere det klart kven som har førsteretten.

Idet lyset skiftar til gult, ejakulerer så heile flokken og vell fram i uryddig orden for å kjempe seg til ei gunstig plassering i neste lyskryss.

Eg, som alltid har vore varsam av meg, plasserer meg helst litt i utkanten av flokken på den gamle muskelkraftsykkelen min, ventar til kysten er klar, og trakkar vidare i eige tempo.

Sæle er dei tolsame, dei skal arva jorda.

obo

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Eg har vore syklist i Oslo sidan eg kom til byen i førre tusenår. I sommarsol og vinterslaps, vår som haust har eg sett meg på tohjulingen og rulla av stad til arbeidsplass, butikk, kafé, kino eller kvar eg no skulle.

Visst har eg hatt min skjerv av småulykker og uhell. Eg òg har fått framhjulet ned i trikkeskinna og gått på trynet i asfalten. Eg har sklidd på glattisen og slått bein og armar gule og blå. Eg har brasa inn i ei bildør som brått blei opna mellom passerande trafikk til venstre og rekkja av parkerte bilar til høgre, og hamna sprellande over døra til ein forskrekka bilførar. For ein bysyklist er livet fylt av små og store audmjukingar.

Eitt har eg i alle fall lært: Syklistar er mjuke, bilar er harde; det er lurt å vike, også om ein har retten på si side. Dette har lenge vore kjernen i sykkelkulturarven i Oslo.

Men dei siste åra har det skjedd eit skifte. Vi har fått eigne felt med raud asfalt, tydeleg vegmerking og skilt. Og vi er blitt fleire, mange fleire.

Som syklist hamnar eg no midt i ei oskorei av medtrafikantar på sykkel, elsykkel, elsparkesykkel og andre framkomstmiddel som eg korkje forstår verkemåten til eller veit namnet på.

Det er særleg i lyskryss eg merkar det. Dei som stansar for raudt lys – og det er langt frå alle – stiller seg lagleg til framfor bilrekkja og står der og sparkar hissig i grusen som virile hingstar i startboksen. Dei sender sjølvrettvise olme blikk mot nærmaste bilist, nokre rettar ut ei åtvarande venstrehand for å gjere det klart kven som har førsteretten.

Idet lyset skiftar til gult, ejakulerer så heile flokken og vell fram i uryddig orden for å kjempe seg til ei gunstig plassering i neste lyskryss.

Eg, som alltid har vore varsam av meg, plasserer meg helst litt i utkanten av flokken på den gamle muskelkraftsykkelen min, ventar til kysten er klar, og trakkar vidare i eige tempo.

Sæle er dei tolsame, dei skal arva jorda.

obo

Emneknaggar

Fleire artiklar

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Noreg har berre tilfluktsrom til under halvparten av befolkninga.

Foto: Eva Aalberg Undheim

Samfunn

Beredskapssatsing med seinskadar

Regjeringa vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i nye bygg etter at kapasiteten har vorte redusert år for år.

Eva Aalberg Undheim
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen
Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Jørgen Boassen har vorte kjend langt utanfor Grønlands grenser etter at han viste Donald Trump jr. omkring i Nuuk.

Foto: Christiane Jordheim Larsen

UtanriksSamfunn

Alle auge på Grønland

NUUK, GRØNLAND: 2025 starta med vaksenopplæring om Grønlands geopolitiske betyding. Saman med store delar av den vestlege pressa har eg følgt spora etter Donald Trump jr. i hovudstaden Nuuk. 

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis